kunder! {{forumTopicSubject}}
hej dejlige mennesker
jha jeg er kasseassistent i Føtex, og hold k*** hvor er dog godt nok træt af sur kunder nogen gange! jha der er mange glade og dejlige forstående kunder, men der er også rigtig mange sur kunder, bare idag fik jeg 3 skideballer af kunder, om ting jeg ikke kunne gøre noget ved på nogen måder, den første kunde jeg havde idag, var mega sur over at den ene indgang(vi har to) ikke åbnede præcis kl 8 efter hans ur, så han skulle hele vejen uden om og ind af den anden og igennem butikken så han kunne komme ned til flaske automaten, i den situation kan jeg intet gøre, og underskylder self over for ham, men alligevel skulle jeg lige have at vide at jeg var uduelig og dårlig arbejder osv osv, den anden kunder jeg havde idag, bliv mega sur over at hun ikke kunne for lov til at hæve 100 kr over beløbet, men eftersom at jeg lige havde åbnet kassen, har ikke nogen mulighed for at kunne give over beløbet til vis jeg skal have penge til hele dagen, og hallo, jeg er kasseassistent ikke bankdame!
senere fik jeg en kæmpe skide balle over at jeg ikke kunne scanne en vare samtidig med at tastede en huskekode ind på en anden vare, han syntes at det var virkelig dårligt service, for jeg havde da to arme, "jamen hvad nytter det når maskinen kun klare en arm?" jeg bliv virkelig svinet til af ham, bliv kaldt møg kælling og alt muligt, hvilket ikke er særligt sjovt, ved godt jeg ikke skal tag det personligt, men jeg gøre alt hvad kan for at gøre alt så hurtigt som muligt så kunderne ikke skal vente for længe, og eftersom at jeg er en af de hurtigste og bedste kasseassistenter der er i butikken, må jeg da ikke være helt dårligt???
jeg overvejer virkelig at lave "de 10 bud fra kasseassistent" for der er faktisk mange ting kunderne kan gøre for at hjælpe os til at være hurtigere, self er der ingen der er here over at maskinen ikke altid vil virke som de skal man tålmodig kan hjælpe rigtig meget, også for os.
hvordan opføre i jer når i ude og handle, og der er nogle problemere varene?
godaften til alle
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Jeg er ikke selv kassedame, heldigvis (no offence men har ikke temperament til det). Når jeg selv handler prøver jeg på og være flink over for den ved kassen. Vender så vidt muligt altid stregkoden den rigtige vej (ja ikke alle butikker skal den være opad mere), ligger dem enkeltvis for det plejer så at gå meget hurtigere end når man bare smider det i en bunke. Smiler (med mindre jeg har en virkelig lortedag men så siger jeg intet) prøver at lave lidt fis med assistenten og få ham/hende til at smile, siger altid hej og farvel/god dag/god weekend. Gør hvad jeg kan for at være rar over for assistenten men samtidig uden at sænke ham/hende specielt hvis der er kø
Driller systemet jamen så det jo ikke assistentens skyld at computeren er noget lort og forsøger og tage det med et smil
jan 2008
Følger: 98 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 224 Svar: 1.131
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 751
ac&ca: jeg kan huske min første lukke vagt, 5 min i luk, kom en kunde med HEL indkøbsvogn, jeg fik først fra kl 20:20 normalt har jeg fra 20:05 det er bare trælst
jan 2008
og så er der de der kunder som bare stille og rolig tuller rundt.. uden egentlig og se hva klokken er... og man sidder og bander dem langt væk... grr for man vil bare gerne hjem
jan 2008
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
apr 2008
jan 2008
jan 2008
apr 2008
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Jeg smiler altid til kassedamerne eller generelt andre, som på en eller anden måde står ved kassen - om det er i Føtex eller i en eller anden tøjbutik... for jeg VED hvor svært det er - og hvor forstående man virkelig bliver nødt til at være, (som
Fx kassedame) og al det brok, som man må ligge øre til...
Arbejder selv i et Legeland for børn. Vi plejer altid at være to i weekenderne. Og jeg skulle først møde kl tolv i dag. Hende der mødte kl ni havde det dårligt, og ringede efter mig kl halv ti (vi åbner kl ti) - jeg sad på hesten og måtte skynde med at få sadlet af, køre hjem og derefter tage på arbejde. Jeg stod selv heeeele dagen fra 10-18. Omkring middagstid blev der vildt travlt i køkkenet, som jeg skulle styre samtidig med at jeg skulle tage i mod kunder og "passe"kassen. Nå men, jeg kunne jo ligesom ikke lave al maden på en gang og DER kom de sure kunder, dem
Der virkelig bare brokkede sig...... Argh!!!! Men man må jo smile og bare sige "jamen det er jeg ked af " og "undskyld" osv. Det var ikke så sært, at jeg havde travlt... Havde knap 250 mennekser i gennem - vel og mærket selv! Og havde en omsætning på over 26.000, hvilket er ret pænt - taget i betragning af at jeg var der helt selv... Nå - det blev lige en lille "historie" herfra, ville egentlig bare sige, at jeg føler med dig og jeg kender det der med "sure" kunder, alt for godt selv!! :-)))
apr 2008
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
Og her må jeg ærligt indrømme der også indimellem kan komme nogle tumper, men de snakker nu ordentligt til os for det meste. Jeg som kunde hos andre virksomheder er jeg en med masser af tålmodighed, altså hvad fanden, det går da bare langsommere hvis medarbejderen bliver ked af det og nervøs Rolig nu vi er alle mennesker tænker jeg, og vi kan alle lave fejl.
Jeg forstår ikke at du lader den komme så langt ud at de begynder at kalde dig for så grumme ting? Tror du måske det er din egen attitude som spiller i mod dem. Jeg virker altid glad og ydmyg over for kunder som har ventet længe, og smiler og beklager oprigtigt over fejlen. Hvis du har haft 3 kundeklager på en dag, er det måske fordi du selv virker knotten
Hvis en kunde begynder at brokke sig, så lader jeg vedkommende tale deres påbegyndte sætning ud, og så kommer min tekniske forklaring ellers på HVORFOR det lige er endt som det er her. Fx havde jeg en gæst som brokkede sig over hendes ost ikke var smeltet i hendes kyllingeburger, som den var i hendes søns oksekød. jo nu skal jeg fortælle dig at når vores bøffer kommer af grillen som er 215-225 på den øverste og 198 på den nederste jamen så smelter osten altså. Hvorimod at vores kylling er forstegt og nedfrosset, for så at blive stegt i 168 grader varm olie og derefter ligge i et 93 grader varmt kabinet i maks 20 min før den bliver brugt. Altså så er temperaturen altså bare ikke den samme
smilede jeg til hende og fortalte, og så sagde jeg at jeg sagtens kunne komme med en oksekød til hende hvis det var Og så kan jeg love dig for at det fik lukket munden på hende og et smil kom frem. Det hele handler om at tackle netop den specifikke situation på den bedste måde
apr 2008
jan 2008
apr 2008
apr 2008
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Og det er så der, hvor jeg bliver stædig og bare VIL klare det selv.. Derfor gjorde jeg det. Selvom jeg var sååååå sur. Men det er altså heller ikke normalt, at det kan ske/ sker at vi står selv - i sær en lørdag (hvor der normalt er mange)..
apr 2008
apr 2008
apr 2008
vis folk spørger mig sødt om de godt må gå over i kiosken med deres buket blomster eller andre meget små ting, plejer at give dem lov, men for noget tiden siden havde jeg en kunde der spurgte om jeg ikke lige kunne åbne en kasse mere for han gad godt nok ikke at stå kø, der var næsten ingen kø, der var tre kasse åben, der stod nok to-tre kunder i ver, og jeg var igang med at flytte kurve, og det var ikke fordi at han spurgte pænt, nej tværtimod, han nærmest skældte mig, der blev jeg godt nok lidt stædig, og bad ham pænt om at stille sig over i køen ligesom alle andre mennesker, for han kunne jo godt se at jeg var i gang med at køre kurve, så andre kunne have noget at have sine vare i, han gik dog også hen i køen, uden at sige mere.
at blive peget ud af kasseassistent, for at sige at hun er for tyk, det er på ingen måder okay, vis man vil snakker om kunderne (dårligt eller godt) kan man sku da gøre det når man har pause, eller når der ikke er nogen kunder i nærheden! det er på ingen okay, at gøre sådan noget.
forstår sku godt at du ikke er helt så glad for kasseassistenter så
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
Men de fleste kunder er heldigvis meget søde, men der er altid dem der lige skal af med noget galde:-(
apr 2008
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
apr 2008
Freja K: i alt i alt er det faktisk et dejligt job, følsen af at hjælpe gamle fru jensen med at pakke hendes ting, så hun kan komme hjem og få hendes ost som hun har købt de sidste tyve år. følsen af lave en papirflyver ud af kvitteringer og give dem til en dejlig dreng som bliver over lykkelig, er fantastisk, self er der sur kunder, som man endten bliver ked af det eller er ved at dø af grin over, er self lidt trist, men det er et rigtig dejligt job
kunder!