{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvad sker der lige for HG? {{forumTopicSubject}}

Hold da nu helt op hvor er HG blevet et trist sted at være.
Jeg har haft profil her siden 2006 (dette er min anden profil), og dette har altid været min favorit side, når det kom til danske hestesider.

Jeg stoppede i sin tid med at bruge HundeGalleri, fordi folk var en gang snobbede "jeg laver aldrig fejl" typer, og af samme grund har jeg kun brugt HN i perioder.

Desværre synes jeg at HG er ved at udvikle sig mere og mere i den retning. Arrogante og flabede svar, hvor mange ikke engang har noget med selve tråden at gøre, men som bare er et angreb på trådstarter, fordi man ikke lige enten har interesse eller er enig i emnet.

Hvad er der gået af at behandle andre folk pænt? Siden hvornår er janteloven kommet på mode igen, og hvorfor er folk så bange for at være positive? Beder man folk skrive pænt, får man smidt "rygklapperiI!" tilbage i fjæset.
Og det mest skræmmende er, at det er de voksne HGere der er værst.

Jeg er ikke fejlfri, har aldrig været det, og bliver det helt sikkert heller aldrig! Så jeg er lang fra den rette person til at komme med grov kritik af andres småting.

<b>Husk på:</b>
- Vi er i aldrene 6-81 år herinde (de aldre jeg har set)
- Vi er ikke ens
- Vi har ikke samme interesser
- Vi har forskellige måder at gøre tingene på
Ergo kan I ikke forvente at alle tråde vil være af jeres smag.

Lær at se udover jeres egen næse, og fej for egen dør, før I fejer for andres.
Det her er mangel på respekt, og folk har en grim tendens til at bruge vores ytringsfrihed som "undskyldning" for deres adfærd.
Der skulle gerne være plads til os alle. Og man kan godt komme med sin mening på en pæn og konstruktiv måde, uden at rygklappe eller være enig. Det handler bare om formulering.

Og det var så lidt søndagsgalde herfra.
Hav en fortsat god aften.

<i>Jeg har brugt "I" rettet mod de der ofte viser denne adfærd herinde - Hvis I føler jer ramt, håber jeg I tager dette til jer, så HG kan blive et rart sted igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der lige for HG?
  • #1   7. okt 2012 ENIG smiley

• #2   7. okt 2012 Jeg er helt enig smiley

• #3   7. okt 2012 Jeg kan ikke andet end at give dig ret! smiley

• #5   7. okt 2012 Jeg kunne ikke være mere enig! smiley

• #6   7. okt 2012 Så meget enig!:-)

• #7   7. okt 2012 Enig, Enig og atter Enig!! smiley

• #9   7. okt 2012 Hvor ville jeg ønske jeg kunne sige - ENIG.

Og hvor jeg vil glæde mig til at se så mange der vil være enige med dig. Problemet er bare at jeg så har set flere af dem give flabede svar m.m tilbage og de får deres svar til at lyde som om de aldrig har gjort det og de synes sådan noget er dumt.

Jeg er selv en af dem som altså af og til kommer til at give et hårdt, surt eller små flabet svar tilbage. Mange gange beklager jeg enten via pb. eller bare i forummet, og andre gange, så gør jeg det ikke nej.

Jeg er enig i at VI bør ALLE opføre os pænere og liiiige tænke en ekstra gang HVORDAN vi får skrevet det vi får skrevet. Ikke nødvendigvis betydning med at man stadig ikke må komme ud med sit svar, hårdt og kontant, men man kan godt få det til at lyde surt eller ekstrem flabet smiley

• #10   7. okt 2012 Jeg har helt enig med jer andre..

men men men hvordan skal hesteverdenen kunne ændre sig? har den ikke altid været sådan?;)

• #11   7. okt 2012
    Kan ikke huske HG som værende anderledes end nu :o)
    Der er altid nogen der er flabede, skal bruge store bogstaver og bandeord samt 117 udråbstegn. Altid nogen der er skal være sure fordi de ikke får det svar de ville have i en tråd. Desværre. Det er et offentligt forum, så man må forvente forskellige svar.

Så.. Nej jeg syntes ikke HG er anderledes end før i tiden - men jeg syntes HG er skønt med en masse skønne mennesker ! :o)

• #16   7. okt 2012 Dolnra - Hahaha! Elsker virkelig dine kommentarer sådan forholdsvis ofte smiley

Men er til dels uenig og enig med dit indlæg. Der er en del som skriver mindre pænt. Og til det vil jeg gerne sige TUSINDE TAK, for at du påpeger at det er det voksne HG'ere, som oftest er værst, tusinde tusinde tak! smiley

Men i og med at vi er så mange herinde, som opfatter alt forskelligt, er det svært at lave et emne, konstruktivt eller ej, som vil blive opfattet positivt af alle, da vi alle fortolker og har en forskellig indgangsvinkel til tingene... - og derudover har meget forskellige syn på, hvad et positivt og negativt svar er.. Nogle er jo så pokkers sarte, at man bare skal skrive ''hej'' (overdrivelse fremmer forståelse, men håber og tror på at I ved hvor jeg vil hen), mens andre er kolde og tager alt konstruktivt.
    - Jeg er sikkert også i nogles øjne grov, men jeg siger tingene som de er, uden at virke ond.. Men i og med at vi alle er forskellige, kan det som virker okay i mine øjne, være forfærdeligt i andres øjne, desværre smiley

• #17   7. okt 2012 Jeg et så også lidt både og.. Synes egentlig altid bølgerne har kunnet gå højt.. Og jo nogle bliver grove ind imellem.. Synes dog ofte dem der er værst er dem der får et andet svar end de ønskede..
    For ja vi skal snakke pænt, men man skal jo også kunne diskutere, og nogle gange er man også nød til at forklare tingene lidt tydeligt smiley prøver dog altid at gå efter bolden og skrive i en pæn og konstruktiv tone

• #18   7. okt 2012 Enig ,

Selv HA`erne er er gode til at formulere sig nedladene og groft til bruger i åbne forumer, , jeg er sådan set ved at stå helt af på denne side. For trist er her at være.

• #19   7. okt 2012 Kan ikke være mere enig!

• #29   8. okt 2012 Tak for alle jeres meninger smiley

Jeg synes selv jeg har set en markant ændring her på HG, men det er muligvis fordi jeg førhen mest brugte mine grupper, og ikke så meget forum. Men nu hvor grupperne er mere eller mindre døde, har jeg brugt forum rigtig meget - Og der er ihf. en meget stor forskel.

Siden HG blev lavet om, har jeg været meget mere aktiv herinde, hvilket jeg ikke var et halvt årstid op til. Men det er først nu at jeg bemærker den negative stemning. Der var lige en periode et par år tilbage, hvor jeg også bed mærke i det, men ellers har jeg generelt været positiv.

Og så er det helt rigtigt at der også er mange personer der bliver negative og aggressive hvis de ikke får det svar de havde håbet på - Én af de hændelser forudsagde Krikken for mig, den anden dag smiley Og de er også hammer irriterende. Det er fint at modargumentere (starte en debat) eller at stille spørgsmålstegn til argumenterne, men at blive decideret aggressiv, og blive ligeså flabet og arrogant, er ikke orden IMO.

Men ja, hestefolk har et generelt ry for at være nogle strigler - mænd såvel som kviner, og man kan jo kun undres over hvorfor det lige er? Præcis ligesom hundefolk.

• #31   8. okt 2012 Hm, sådan oplever jeg nu hverken HuG eller HeG. o.o
    - Men det kommer vel an på øjnene der ser, eller? Jeg bliver da i hvert fald behandlet pænt begge steder.
    Ja, folk kan blive grove i munden, men det er lidenskaben for det, man snakker om, der skinner igennem der - I hvert fald overfor mig. Og sådan opfatter jeg det også.

Jeg føler mig i hvert fald ikke trådt på. Hvad andre så føler, kan jeg ikke udtale mig om ^^ Men nu har du da fået min mening og mine oplevelser med på vejen ^^

Kommentér på:
Hvad sker der lige for HG?

Annonce