{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ups ridehjelmen
  • #3   5. okt 2012 Jeg kan godt glemme den inden jeg hopper op på hesten, men husker den altid når jeg rider, kan sagtens mærke når det er ridehjelmen som mangler smiley

• katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
    #4   5. okt 2012 Jeg kan også mærke det, nok mest fordi jeg plejer at cykle med cykelhjelm smiley

• #6   5. okt 2012 Jeg har været ved at glemme den før, selvom man som regel kan mærke hvis den mangler jo smiley

Anja: Jeg synes det er en rigtig dum kommentar.. Se dog at få den hjelm på, du er kun 14 år!!

• #7   5. okt 2012 Rider altid uden smiley

• #10   5. okt 2012 Jeg synes bare ikke du burde "have lov" til..

Og jeg synes det er SÅ latterligt at mange unge piger rider uden fordi det er "sejere"..

• #11   5. okt 2012 Jeg har aldrig glemt at tage min hjelm på..... end til for en uge siden!
    Jeg nåede heldigvis ikke at hoppe op på hesten, men jeg nåede da lige at trække 50 meter, før jeg måtte vende om igen smiley

• #14   5. okt 2012 Om vinteren hvis jeg har hue på :b
    Men opdager det altid så snart jeg skal til at stige op smiley
    Rider altid med hjelm, er ikke interesseret i at ende som en grønsag i tilfælde af jeg falder af.

• #15   5. okt 2012 *Grøntsag.

• #16   5. okt 2012 rigtig klogt skrevet Julie:D........
    hvad siger i hvis i møder en MC-cykelist uden hjelm??? det er det samme!!!!!!

• #17   5. okt 2012 Jeg rider altid med hjelm.. Har glemt den, ja, men er aldrig nået at hoppe op, før jeg opdager det smiley

• #18   5. okt 2012 har jeg også gjordt:o men husker det for det meste før jeg er redet afsted.

• #19   5. okt 2012 Jeg rider ALDRIG uden! Det er sku for dumt.. Men når man først sidder/ ligger som en grøntsag så tænker man ikke over det, for det sku ikke sikkert man kan tænke så meget over tingene. Jeg har oplevet så mange grimme ulykker pga. folk ikke bar hjelm. Nogle af dem kom ikke op på en hest igen pga. kørestolen! Sikkerhed er sku noget af det vigtigste! Men da jeg for det meste får problem heste ind i ridning, så det klart jeg bærer hjelm, men med mine egne heste kravler jeg sku heller ikke op uden smiley Tænk Jer om siger jeg bare..

• #20   5. okt 2012 OG TIL DEM UNDER 18 UDEN HJELM! Hvor er Jeres forældre? Måske de tænker over det hvis deres børn ender med at blive lam i en alder af 14.....

• #21   5. okt 2012 Jeg har været en af de dumme og naive 'unge' som ikk brugte hjelmen fordi det ikk var sejt , heldigvis huskede jeg den en dag hvor jeg så os fik hesten over mig !
    Det ente 'kun' med en kraftig hjernerystelse , havde jeg ikk hjelmen på sagde lægen jeg havde været død !

Jeg har husket den forbanede hjelm hver dag siden ! Så for gudsskyld ! Husk det hjelm , grimt eller ej ! Det er en del af sporten som selen er en del af bilen !!!

• #23   5. okt 2012 Søde lille Anja, du bliver klogere med alderen! Og nej, du viser ikke hesten du stoler på den ved at ride uden sikkerhedsudstyr, du er da dum i mine øjne så! Det viser du på en helt anden måde ved at vise hesten tillid også, og tro mig, den fatter ikke om du har hjelm på eller ej! Du kan ikke vide hvornår din hest bliver forskrækket, og desuden tænker den ikke: "Ej hov, jeg må ikke blive bange og tabe min pilot idag, for hun har ikke hjelm på"! Det er er dyr!

• #24   5. okt 2012 Jeg glemmer det forhåbenligt ikke igen jeg blev helt dårlig tilpas da jeg opdagede det jeg havde både taget en galoptur, og redet over vejen,jeg syntes det var skræmmende at jeg havde gjort alt det uden hjelm,

• #26   5. okt 2012 Nu er det sådan Anja, at er man under 18, er det et lovkrav.at bære hjelm.

Der er ingen der hakker på dig, vi gør bare dig opmærksom på, hvor.ualmindelig dum du er, ved at ride uden!

Sådan en heat, kan jo faktisk snuble og du kan stryge ud over hovedet på den.. Eller det er måske en gyngehest du har dig?

• #27   5. okt 2012 Rider ALTID med hjelm, andet er for dumt! Vil ikke ende som en grøntsag og få ødelagt mit liv på den måde.

Har ingen respekt for dem der rider uden, og leger med deres liv på den måde.

• #28   5. okt 2012 Man KAN ikke stole på en hest.. smiley

• #30   5. okt 2012 Anja: Kan hesten ikke snuble fordi du stoler på den? Kan den ikke blive forskrækket?
    Du skal aldrig stole 100 % på en hest.. Der kan ALTID gå noget galt..

Rid med hjelm, det er jeg sikker på dine forældre også gerne vil ha..

• #32   5. okt 2012 Luna: Nej, jeg bærer ikke altid sikkerhedsvest.. Men hjelmen og også vigtigere og den redder rigtig mange liv..

Hvis du selv ved at hesten selvf kan blive forskrækket osv, hvorfor så ride uden hjelm?

• #35   5. okt 2012 Du bliver ikke en grøntsag, hvis du brækker ryggen, men bliver lam, og stadig hjerne aktivitet. smiley

• #36   5. okt 2012 Luna: Hvis du fik hjernerystelse med hjelmen.. hvad tror du så der var sket uden?

• #37   5. okt 2012 "Du kan ikke stole på en hest før den ikke har trukket vejret i 10 min"

• #38   5. okt 2012 Hvor herre bevares. Hvorfor er det i føler en så stor tryghed ved en ridehjelm? Det kan altså SAGTENS gå hamrende galt alligevel. Har mistet en veninde, hun er en grøntsag nu, og hun faldt MED hjelm på. Det er sgu mere held en forstand.

• #39   5. okt 2012 JTK: Der er da ingen der siger at det ikke kan gå galt med?
    Men det er vist efterhånden bevist et par gange at hjelmen redder liv.

• #40   5. okt 2012 Min mor har har altid sagt hvis hun nogen sinde ser mig uden hjelm på en hest, er det slut med at ride. og kan godt forstå hende for har ikke selv lyst til at ende som en grøntsag i en kørestol

• #41   5. okt 2012 meget god ide

• #42   5. okt 2012 Og stop dog med at pointere alder... Den er fuldstændig underordnet.

• #43   5. okt 2012 Alder er da ikke underordnet..
    Jo yngre du er, jo minde ved du højst sandsynligt, og jo mindre erfaring har du..

Og forældre burde gribe ind.

• #44   5. okt 2012 stå opsaldet et hvor både voksen og børn har ride hjelm på

• #46   5. okt 2012 Mine forældre siger det samme som Sun De Noir <3<3 E

Har engang prøvede hvor jeg satte mig op på min hest og var lige på vej ud af stalden da jeg opdagede jeg manglede min hjelm! Hoppede hurtigt af og fik fat i hjelmen hurtigt smiley

• #47   5. okt 2012 En gang var jeg så glemsom at jeg havde glemt at tage ridetøj på. Det opdagede jeg da jeg satte foden i stigbøjlen og fik øje på en rød converse...
    Men kan godt mærke at jeg rider unden ridehjelm og sådan noget kan jeg ikke ha ><

• #48   5. okt 2012 JGR
    Det er altså en dum tommerfingerregl at alder og erfaring går hånd i hånd. Sludder.

Jeg er stensikker på at de selvom de er unge, udmærket godt ved at det er farligt.
    At de så sikkert er i "jeg stoler 100% på min hest" fasen, er jo hvad det er. De lære det jo nok.

Derudover er jeg sikker på at løftede tommelfingre på HG og andet ikke hjælper en dyt. Hvis de vil ride uden hjelm, så gør de det nok uanset.

• #49   5. okt 2012 Det blev vedtaget i marts, at ryttere uanset alder skal bære ridehjelm, ved færdsel på en rideklub under DRFs område.

Direkte sakset fra Rideforbundets hjemmeside:

Forslag om ændring af vedtægter:
    Forbundets bestyrelse havde et ændringsforslag til vedtægterne på dagsordenen, og forslaget blev fremlagt af næstformand Jørgen Mertz. Forslaget blev vedtaget med 271 ja-stemmer mod 21 nej-stemmer og en blank stemme. Ændringerne medfører bl.a., at alle forbundets klubber fremover er forpligtet til at have et sæt sikkerhedsregler, der er i overensstemmelse med betingelserne for optagelse af nye klubber. Heraf fremgår det, at alle klubbens medlemmer skal ride bære en sikkerhedsgodkendt ridehjelm ved ridning på klubbens faciliteter.

• #50   5. okt 2012 Link til sikkerhedsregler:
    http://www.rideforbund.dk/da/KlubogBredde/~/media/rideforbund/Klub%20og%20bredde/Sikkerhed/Sikkerhedsregler_aug.ashx

Og flere forskellige reglesæt og opfordringer fra rideforbundet:
    http://www.rideforbund.dk/da/KlubogBredde/Sikkerhed.aspx

Jeg håber da at jer der rider uden, er på jeres private gård når I gør det, ellers står jeres klub til ansvar for jer.
    Så er der heller ike andre der skal se, når I skvatter af og slår hul i hovedet.

• #54   5. okt 2012 Som skrevet tidligere så rider jeg ALTID med hjelm smiley
    Men nej, cykler godt nok ikke med cykelhjelm, og det er måske også lidt dobbeltmoralsk, da jeg godt ved, at der også KAN ske ulykker på en cykel....
    Men på den anden side... En cykel kan jo ikke tænke, og kan derfor ikke pludseligt springe til siden, løbe frem eller blive bange smiley

Men som sagt, så ved jeg godt, at det er lidt dobbeltmoralsk smiley

• #56   5. okt 2012 Har den ALTID på!
    Så latterligt med dem som synes det er "sejt" ikke at have en på ...
    Fatter det ikke!

• #58   5. okt 2012 jeg HAR engang været en af dem der syntes det var sejt at ride uden hjelm. og det er for dumt.. jeg har den altid på, og nu er der jo også en lov om det smiley

-jeg har dog en gang i mellem nået op og sidde på hesten, og kommet i tanke om den manglende hjelm. nogle gange tager jeg den nemlig bare med i hallen, hvis jeg f.eks lige skal longere lidt først eller lign..

• #59   5. okt 2012 Luna:
    Ja det er meget muligt, men som jeg også skrev i mit indlæg... 2 gange endda, så VED jeg godt, at det er lidt dobbeltmoralsk, og jeg kan sagtens se det fra begge vinkler.
    Siger bare at jeg ikke cykler med cykelhjelm, ligesom andre siger, at de ikke rider med ridehjelm. Bum. smiley

• #60   5. okt 2012 Cykler aldrig, så har ikke noget at bruge en cykelhjelm til.

Uanset om bunden er blød eller ej, så kan det gå lige galt.

• #62   5. okt 2012 På min gamle part kunne jeg godt finde på det i sommerperioden når det var varmt! Men på min nye part hvor jeg sider 175 over jorden tør jeg slet ikke og husker den altid! smiley

• #63   5. okt 2012
    Min cykel er ikke et levende dyr der kan snuble eller panikke, lave bukspring, stejle osv. - så nej, jeg har ikke hjelm på når jeg cykler.

Men det har jeg når jeg rider fordi hesten er et levende dyr.

Også er det desuden en lov at have hjelm på, hvis man rider på en rideklubs grund og den pågældende rideklub er medlem af DRF.

• #64   5. okt 2012 Nope. Jeg har flere gange lige glemt at spænde, men det lægger jeg mærke til så snart jeg er oppe. Her forleden red jeg lige uden ridehjelm i et par minutter, fordi min mor havde min på og skulle lige rette tilbage, men jeg fik den på og jeg ville aldrig tage den af, medmindre det var et photoshoot som jeg VED er "proffesionelt" og hvor Jasmin står mest stille og skridter meget lidt. smiley Og så med folk i nærheden så der er klar hvis der nu sker noget.

Jeg rider hellere aldrig uden vest i skoven når jeg rider uden sadel... smiley

• #66   5. okt 2012 Jeg forstår ikke, at i tager ridehjelmen af for et photoshoot. Hvorfor ikke beholde den på og vise omverden (specielt de små piger,) at det er SÅ SEJT at ride med hjelm smiley
    Jeg rider selv altid med hjelm, og jeg har den altid den på når jeg strigler og sadler op.
    Jeg har også planer om at blive ved med at have ridehjelm på, når jeg sadler op, efter at jeg engang er blevet 18, da jeg gerne vil være et godt "forbillede" for de mindre piger, så de nettop ikke smider hjelmen, fordi de store piger gør det :).

• #68   5. okt 2012 Alder er underordnet.. Hvis hesten snubler er det fuldstændig ligemeget om du er 10 eller 30..
    Tag nu bare den hjelm på.. Jeg fatter ikke det kan være så svært..
    Hvad er man er så bange for? At være et godt eksempel? Bliver håret let uglet, åh nej, for en hår børste, kan jo <b> umuligt </b> gøre noget ved det!
    Man sveder/hovedpine i en hjelm, så køb en hjelm, med masser af luftindtag eller en der passer..
    Jeg kan virkelig ikke se problemet..
    Ikke andet at man vil pleje, det image man tror man har, ligesom alle de andre smiley

og <b> Day Dreamer . *DD* Sueño! </b> nu er det lige blevet valgfrit at ride med hjelm i dressur - se det er jo et godt eksempel (ihvertfald lige med det) frk Werth med hjelm..

profilbillede
  • #69   6. okt 2012 Den eneste der bestemmer om jeg skal have hjelm på eller ej er sgu mig smiley
    Jeg red ofte (hele tiden) uden hjælp på min gamle part fordi jeg stolede så åndssvagt meget på ham. Her taler vi også om tur med en god galop over marken, når jeg tullede rundt pæ banen uden sikkerhedsnet (uden udstyr) eller lignende.
    Jeg har også redet uden hjelm på en varmblodshoppe som bestemt ikke havde temperamentet til det, og som jeg desuden ikke kendte særlig godt.
    Aleida har været oppe på uden hjelm en del gange ogsâ efterhånden.

Zambrano har jeg aldrig redet uden hjelm, da jeg falder af hele tiden, ville aldrig turde sætte mig op uden hjelm smiley jeg har heller ikke reddet uden hjelm på Aleida i nogle måneder nu, og jeg tror, at det forbliver sådan.

Men det er sgu ærlig talt noget jeg selv bestemmer ;o)

• #70   6. okt 2012 Jeg har glemt ridehjelmen EN ENESTE GANG! Og så har jeg en eneste gang redet uden, dog kun i skridt i ca. 5 min!
    Og har så flere gange glemt at spænde den men har lige med det samme spændt den!
    Men kunne ALDRIG finde på at ride uden hjelm uanset om jeg stolede på hesten eller ej, om der var 100 andre mennesker til stede eller om mine forældre gav mig lov!
    Den ridehjelm hører til på mit hoved når jeg rider.
    Og ja, jeg cykler med cykelhjelm da der sagtens kan ske ulykker! Som andre også skriver - der kan være sten, der kan lige pludselig komme et voldsomt vindstød! En dame skulle over vejen, og pludselig kom et vindstød og BUM, hun lå død ude på kørebanen! UDEN CYKELHJELM!
    Jeg rider dog kun med ridevest når jeg er i skoven og jeg springer.

Jeg siger jer bare - Det kan gå grueligt galt og jeg er SÅ glad for at jeg har haft ridehjelmen på, de gange hvor det er gået galt for mig! smiley

• #71   6. okt 2012 Luna: nej det har jeg da virkelig heller aldrig påstået?
    Nu kommenterede jeg jo på dit indlæg omkring cykler og cykelhjelme, så det har da virkelig intet med sagen at gøre, om det ændre min holdning omkring ridehjelme eller ej? smiley

• #72   6. okt 2012 Da jeg fik min gamle hoppe, kom jeg også til at glemme den nogle gange, da jeg ofte gik med kasket - altså var der noget på hovedet.
    Det var først efter jeg havde redet nogen tid, at det gik op for mig, at hjelmen manglede.
    Det var også dette der forårsagede, at jeg begyndte at ride uden hjelm. Friheden var bare skøn, og jeg hadede min hjelm som pesten (det var henover sommeren).

Jeg red ofte en bestemt rute, og 75% af gangene uden hjelm. Tror faktisk det var mere held end forstand, at jeg havde fået den på, på denne tur:

profilbillede
  • #73   6. okt 2012 ^^ Jeg landede med hovedet først, og min hjelm gik i stykker.
    Jeg døjede med en meget slem omgang hold i nakken, i 2-3 uger, og lad os bare sige, at jeg var heldig.

• #74   6. okt 2012 Sjovt med dem der skriver i SELV bestemmer det - men det gør i IKKE hvis I rider på arealer/klub som er medlem af DRF! Så kan det give bøde til både rytter og klub.

• #75   6. okt 2012 der hvor min hest står er der sat seddeler op angåne relger ridehjem og hvis vi glemmer får man det vide villet fer nok det er for ens eje skyld det bliver sagt

• #77   6. okt 2012 Rider altid med hjelm.
    Er faldt af forover på en hest, da den bukkede og den ramte mig i hovedet med en forhov, havde en da hjelm på, men de måtte ringe 112, og jeg røg ind under kniven.
    Min kæbe var smaddert og måtte lappes sammen med jern plader og skruer, og den dag i dag 15 år efter døjer jeg stadig med kæben. Og det var bare et lille slag jeg fik. Havde jeg ikk haft hjelm på, var det gået endnu mere galt. Og jeg stolede 100% på den hest. Men den blev forskrækket.

• #78   6. okt 2012 måske skulle man købe en rustning at ride med:)

• #80   6. okt 2012 Okay, hurra for dig.. Så kommer du sikkert også langt i sporten smiley

• #82   6. okt 2012 Ja, hjelm er reglementeret for alle ligegyldig alder hvis man rider på DRF's arealer. Men det er ikke en lov, det er en regel, da det står skrevet under en forening og ikke ligefrem under grundloven smiley

Selvfølgelig ville jeg altid ride med hjelm steder, hvor det er påkrævet. Jeg rider også med hjelm nu, har ikke redet uden siden i vinters/forår, og jeg er glad for at jeg gør det, nu hvor jeg i august røg af dyret og fik en rygskade = ambulance. Det var heldigt, at der ikke skete noget med mit hoved, fordi jeg havde hjelm på smiley

• #84   6. okt 2012 Jeg rider ALTID med ridehjel og vest, har ikke lyst til at ende resten af mine dage i en køre stol!
    Forstår ikke folk der "glemmer" hjelmen bare for at være lækker! alle kan falde af om man er 2 eller 99 eller om man har redet i 2 måneder eller 13 år. Man kan brække hvad som helst, men det er jo ikke kun mennesket det går ud over, man kan jo ikke det samme som man plejer når man har brækket noget....... Jeg vil heller se pisse dum ud og så passe på mig selv og på min pony smiley

• #85   6. okt 2012 Ja nu har jeg opgivet at læse hele tråden for der var for mange indlæg til jeg gad læse alle sammen smiley Men indrømmer gerne at jeg kan glemme den i en ridehal, men er der nogen som minder mig om det når de ser jeg rider uden så suser jeg også ud efter den smiley jeg har en hukommelse som en guldfisk og så er det at håne guldfisken smiley men er det en hest jeg ikke har prøvet før er det den første ting jeg husker på det er ridehjelmen! og skal jeg ud på tur om så det er på en vant eller uvant hest er det også ridehjelmen jeg tager på først og så begynder jeg at strigle hesten og gøre den klar for så er jeg sikker på jeg har den med!

det der med at ''det er ikke sejt at ride med hjelm'' er startet af en spade som tænker med sin ''po po'' og ikke med hovedt! man kan få rigtig mange PÆNE hjelme.. jeg har dog ikke selv en hjelm pt da den gik i stykker under et styrt i en spring time hvor jeg faldt af og hamrede hovedt ind i en bom og hjelmen flækkede.. jeg priser mig lykkelig over at jeg havde den på den dag! det kunne jo have været mit kranie... men pt har jeg nu heller ikke meget brug for en hjem da jeg kun har en 1 års hoppe og tager ikke undervisning pt, men jo skal til at have købt en for skal snart begynde at gå ture med hende langs vej og gøre hende trafik vant og så må jeg indrømme jeg føler mig mest sikker med hjelm når jeg skal gå med sådan en ung hest ude i trafikken selvom vi ''kun'' skal gå side om side...

kan sige så meget jeg har øje på denne hjelm: http://www.horze.dk/Horze-HaloRider-Pluz-hjelm/30021,da_DK,pd.html?dwvar_30021_color=BL&start=10&cgid=helmets

• #88   8. okt 2012 Jeg kan godt finde på at ride uden en gang i mellem hvis det er Asterix, og Jisk har jeg også redet nogle gange uden ridehjelm.. Dumt ja, men det er der så meget i livet der er.. Jeg kan også ende som en grøntsag når jeg cykler uden cykelhjelm, og hvor mange er jer gør lige det?

- Men må nok indrømme, at det ikke er så ofte jeg ride uden ridehjelm mere, da jeg egentlig mest gjorde det for at provokere i den tid det stod på.. - og de folk jeg skulle provokere, fortjente altså lige at få at vide, at de ikke skulle kommentere og tro at de skulle bestemme alt hvad jeg gjorde... Ups smiley

• #89   9. okt 2012 Rider aldrig med sikkerhedsvest, men glemmer ikke min hat (:

• #90   10. okt 2012 Jeg havde en periode i teenage årende, hvor jeg synes det var smart at ride uden, når jeg dressur på banen, men aldrig når jeg sprang, jeg blev så enig med mig selv om jeg heller ville købe en rigtig fed hjelm som jeg havde ønskede mig i lang tid som jeg syndes var fed at ride med så var jeg sikker på jeg fik den på, for ville vel gerne vise det nye køb frem smiley Plus jeg fik en kæmpe skideballe af mine forældre, som lød på >hvis du ikke kan finde ud af, at tage den helm på, må det være fordi du ikke er gammel nok til at have hest!z´< så længer var den jo ikke.

nu har jeg en samshield hjelm jjeg ikke ville bytte for noget i verden, har den ALTID på!

så heller invister i noget man synes er så fedt at man ikke vil undvære, end ride uden!

profilbillede
  • #91   10. okt 2012 Jeg havde en periode i teenage årende, hvor jeg synes det var smart at ride uden, når jeg dressur på banen, men aldrig når jeg sprang, jeg blev så enig med mig selv om jeg heller ville købe en rigtig fed hjelm som jeg havde ønskede mig i lang tid som jeg syndes var fed at ride med så var jeg sikker på jeg fik den på, for ville vel gerne vise det nye køb frem smiley Plus jeg fik en kæmpe skideballe af mine forældre, som lød på >hvis du ikke kan finde ud af, at tage den helm på, må det være fordi du ikke er gammel nok til at have hest!z´< så længer var den jo ikke.

nu har jeg en samshield hjelm jjeg ikke ville bytte for noget i verden, har den ALTID på!

så heller invister i noget man synes er så fedt at man ikke vil undvære, end ride uden!

profilbillede
  • #92   27. okt 2012 haha glemte engang at tage hjelmen på da jeg sad op efter at have trænet jordtræning. Så sad jeg op og red ned af langsiden og så så jeg mig i spejlet og opdagede, at jeg ikke havde hjelm på.
    Så var det ellers ned igen og finde hjelmen frem. Rider ALDRIG uden hjelm! smiley

• #93   29. okt 2012 Jeg rider aldrig uden min hjelm. Både fordi jeg dyrker en forholdsvis vild sport på mine heste, men også fordi jeg ikke kan se det smarte i at ride uden. Jeg elsker min ridehjelm, og synes den er super fed at have på, og oveni det synes jeg, at det båder er dumt og ser dumt ud at ride uden. For mig er hjelmen en del af "rideoutfittet" og man skal passe på sit hovede, da du ikke kan noget hvis det bliver smadret - HELLER IKKE RIDE

• #96   15. dec 2012 Jeg har også glemt den et par gange, men når jeg så har opdaget det, har jeg hentet den. Min hjelm er behagelig, at have på, så jeg mærker ikke rigtig, at den sidder der (andet end om sommeren, når man koger under den ;)).

Jeg faldt af en hest og pådrog mig en hjerneskade, der havde jeg hjelm på, ellers var jeg død på stedet (se evt. album), så min mors eneste krav til, at jeg måtte ride igen var, at jeg huskede hjelmen, og i starten sikkerhedsvest.

Jeg stoler på min pony, men vil ikke tage nogle chancer, og ride ud eller steder med stor fare for, at komme til skade, uden hjelm. Men når der bliver taget billeder med "hygge ridning", så smider jeg den da lige i de max. 30 min. det tager smiley

Kommentér på:
Ups ridehjelmen

Annonce