581 visninger
|
Oprettet:
Springning på frieser ? :-) {{forumTopicSubject}}
Haaaaaaj derude folkens
Ja.. jeg har lige fået ny part i frieser, og det går allerede super. Hun lytter bare osv. Også i HSM. Det er nu kun 4 dage siden jeg fik part i hende.. så vil bare høre?
-Synes i det for tidligt at begynde så småt at springe?
-Nogen gode fif til at udanne en så tung race som frieser i spring?
-Andre gode råd? :-))
Det hele er SÅ nyt, min gamle part var det mig som skulle lære af hende i spring.. så nemt jo. Nu det omvendt, da jeg skal lære min nye frieser prinsesse at springe.. HJÆLP mig
aug 2009
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 150
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 807
jeg springer selv på min frieser engang imellem for hyggens skyld, og hun synes det er pisse sjovt Hun har da også været oppe på 120 i løsspring
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
1000 tak begge to
nov 2010
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
Og bare fordi hesten er en frieser, er det ikke ens betydning med at den ikke kan springe. Jeg passer en frieser lige for tiden, for min veninde, og hun springer som en drøm Når man ser hende springe, så ser man slet ikke frieseren i hende. Det kan godt være at det er "sjældent" man ser det, men jeg tror nu nærmere at det drejer sig om at øvelse gør mester
Min egen hest (Vanessa) sprang mega klodset i starten og kunne ikke finde ud af at få røven med sig. Har ikke tal på hvor mange gange hun har væltet hele springet (støtter + bom).. Men hun er sgu ved at komme godt efter det. Hun ligner en der bliver en rigtig god springhest nu. Så "spring" ( ;-D ) du bare ud i det!
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
nov 2010
Elsker spring! og jeg er virkelig dumdristig nogen gange, så det vil bare det og lysten der skal til! :-)Fra begge parter, hun har prøvet at springe et par gange .. men ikke særlig højt! derfor skal vi begge have øvelse i det her, da hun også til tider har en HEL den travlt
apr 2008
Følger: 54 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 43
Min moster og kusine har en ældre frieser vallak (15 år, kæmpe hinngstehals og den lidt tunge type) som jeg har prøvet at springe på... lad os bare sige at det er godt den blev dressurhest... for det kan den i hvert fald ikke finde ud af (har billeder af ham i et album hvis det er)
Men synes helt klart at du skal prøve... og hvis den ikke er så vild med det, så er bomarbejde jo altid godt for enhver hest
pøj pøj med springningen
Mvh.
nov 2010
Springning på frieser ? :-)