2.583 visninger
|
Oprettet:
Tage billeder til bisættelse. {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Min kære farmor er desværre sovet ind her til morgen. Hun havde mange smerte til sidste, så det er en lettelse at vide, at hun ikke har ondt mere!
Hun skal bisættes på tirsdag, og jeg ville lige høre om i synes det er uhøfligt at tage billeder af kisten i kirken?
Jeg vil nemlig gerne have billeder af den, og så vil jeg også gerne have et billede, når ligvognen kører med hende.
Jeg vil selvfølgelig ikke stå der og klipse løs som et andet fotoshoot, men jeg vil gerne have et ''minde'' fra hendes sidste rejse.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvis du er familie, kan du så ikke komme før begravelsen hvor de pårørende kommer?
Der bliver jo pyntet op og er klart før folk kommer, så du burde kunne få et billed af kisten der uden at forstyrre.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 104
jun 2004
Følger: 160 Følgere: 264 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Jeg selv har billeder af gravstedet med 100 og atter 100 vis af blomster, det er for mig. smuk og et dejligt minde.
der var flere der tog billeder og ingen af de over 500 fremmødte til bisættelsen syntes det var mærkeligt.
du skal gøre det du syntes er bedst for dig ! din farmor er ligegald
Kondoler over tabet af din farmor.
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
jan 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 112
Tro mig det er et minde du altid vil være så glad for. Jeg selv ville nu ikke tage billeder af en åben kiste
okt 2006
Følger: 124 Følgere: 110 Heste: 1 Emner: 737 Svar: 3.252
Jeg har nemlig valgt ikke at se hende.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Jeg valgte det dog ikk selv.. Vi viste ikk hun var død da vi gik ind på stuen. =(
Nå men nok om det men jah for det første kondulere jeg.. Ved selv hvordan det føles har måtte begrave min mormor,morfar og farmor alle samme på under et 1½ år
Menjeg sys helt sikkert sagtens du kan tage billeder af kisten og sådan.. Har jeg set flere gør og sys det meget naturligt man vil have et sidste minde..
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.006
Det gør mig ondt med din farmor :i Må hun hvile i fred
Men synes det er okay at tage billeder under en bisættelse, jeg gjorde det dog ikke selv, da jeg havde for travlt med at tude :i
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 467
Derudover kan jeg godt se at du vil have et minde fra din farmor, men er det hendes begravelse du vil minde hende for, eller alle de gode stunder i har haft sammen?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Selv til min datters begravelse blev der taget billeder, ganske vidste var kisten lukket pga hendes tilstand, men der var billeder, og det er rart for mig der savner hende at kunne tage dem frem og se hvor smukt hun tog afsted fra denne jord.
der var flere der tog billeder og der gjorde mig ikke noget, det gav mig blot en følelse af at jeg ikke var den eneste der aldrig ville glemme hvor smukt hun tog fra denne jord.
Døden af noget af det mest narturlige i vores liv og aligevel så opfører vi så akavet og følelskold, som om det er forbudt at mindes dårlige tider og græde, få det dog ud og hvis man savner nogen man har mistet er det sgu iorden at græde, eller hive albummet frem med deres begravelse og husk på hvor smukt der egentligt var da de tog afsted og hvilke nogle dejlige mennesker de var siden der var folk der gad at møde op i kirken og give det sidste farvel.
Med mindre der er nogen der frabeder sig billeder så synes jeg der skulle knispses løs og giv folk en mulighed for at huske din farmor, både de gode stunder, men også hvor smukt det var at i samles for at sende hende godt afsted videre.
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 467
Bemærk lige at jeg har skrevet at jeg personligt selv mener det, ikke at det er rigtig for alle andre. Jeg synes bare det er forkert med billeder i sådanne sammenhænge, da det er en hellig ceremoni, og det virker forkert for mig.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Jeg tror det gør rigtig meget, at du ikke vidste det på forhånd. Det må have været et væmmeligt chok.
Jeg vidste at min mor var død, og jeg så hende både på hospitalet hvor hun døde, samt efterfølgende på kapellet - 3 gange.
Jeg fortryder aldrig jeg så hende. Er så glad for jeg nåede at få sagt ordentligt farvel. Selvom jeg kun var 13 år, og var ekstremt ked af det, så var det for mig helt rigtigt. Og jeg kan også idag kigge på billederne af hende, hvor hun ligger fredfyldt, og smile.
Men jeg forstår også godt de der ikke ønsker det. Det er uden tvivl meget grænseoverskridende.
<b>Anna Gardel</b>
Jeg må sige mig enig med Fæhesten. At kalde det barnligt og useriøst hænger på ingen måde sammen. Billeder = at samle minder. Det har ikke noget at gøre med, at man bare render rundt og knipser løs.
Jeg måtte have en anden til at tage billederne fra min mors begravelse, fordi jeg slet ikke var i stand til noget som helst, men de billeder betyder alt for mig, for idag er der gået så lang tid, samt jeg var på ingen måde klar i hovedet den dag, så jeg husker kun begravelsen meget svagt. Men grundet billederne kan jeg altid kigge tilbage, og se det smukke i det, nu hvor jeg er kommet mig over sorgen.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jeg kondolere over dit tab
jeg synes du skal tage billeder før de andre kommer. så du også kan græde ud under bisættelsen.
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
kondolere over dit tab
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Jeg kan intet forkert se i at tage billeder til en bisættelse.
Tage billeder til bisættelse.