Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  9/11 billede - Hvad synes I?
  • #1   12. sep 2012 Jeg ville dog rigtig gerne have det amerikanske flag med også, så det har jeg fumlet med idag - Jeg ved ikke selv hvilket jeg bedst kan lide, da jeg ikke er helt tilfreds med solstrålerne på nr. to...

profilbillede
  • #2   12. sep 2012 Jeg synes det er rigtig flot ! smiley
    Meeeeen jeg tænker lidt, der var vel også kvinder der døde? smiley

• #3   12. sep 2012 Og nr 2 er flotteste synes jeg smiley

• #4   12. sep 2012 Jeg kan bedst lide nr 2.
    Men det er desværre ikke et billed der falder i min smag. Det er fantastisk godt lavet!
    Men jeg kan ikke se nogen grund til at Pearl skal med på et 9/11 billede, udover at i vil vise ulykken respekt smiley

• #5   12. sep 2012
    Det er okay - kan dog ikke se hvor hesten kommer ind i billedet :o)

• #8   12. sep 2012 Laila - kan du dog skrive pænt! Hvad er dog det for en tone at skrive i? Det du skriver er da tåbeligt, grimt og respektløst!

• #9   12. sep 2012 Jeg må desværre slutte mig til.. Forstå ikk hvor det er din hest skal med ind i billeder??
    altså forstå nok bare ikk grunden til og sys ikk rigtig det passer samme..

Nå det så er sagt sys jeg det er pænt lavet.. Og kan godt lide billed 2 med det amerikanske flag ind over

• #10   12. sep 2012 <b>Mathilde D</b>
    Men er bare et andet ord for mennesker eller folk.

Grunden til at Pearl er kommet med, er fordi det er postet på hendes væg. Det er såmænd det eneste.

• #11   12. sep 2012 Team Pearl. Jeg synes billede nr. 2 er flottest smiley

• #12   12. sep 2012 Laila, kan du forklare hvordan det er respektløst?
    Det var ellers lidt af en kommentar at få fra en ellers granvoksen dame.

• #13   12. sep 2012
    Jeg tror hun tænker at det er respektløst fordi der er en hest på, en hest på noget der skal minde mange mange mennneskers død.
    Hvor hesten ikke har noget med dem og gøre.

• #15   12. sep 2012 jeg kan på ingen måder se hvordan det skulle være respektløst at der er en hest på billedet
    er denne budweisser reklame så også respektløs ?
    http://www.youtube.com/watch?v=tl6YOYdBiQ4

I bliver jo nødt til at se på hele billedhistoriken inden i udtaler jer om hesten placering på billedet, da billedet er et billed der skal op på hestens fanside eller fb profil, så det giver da god og udemærket grund at hesten er repræsenteret på billedet.

Jeg synes billed 2 er det pæneste

• #16   12. sep 2012 Wow, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Én ting er, hvis man synes det er grimt, det kan jeg sagtens forstå, men ligefrem at blive stødt over at man har sat en hest på, fordi det fremvises gennem denne hests side...?

• #17   12. sep 2012
    Budweiser reklamen har en anden "effekt" end billedet har :o).

• #18   12. sep 2012 Ej vil sige budweiser reklamen har en helt helt anden effekt end billedet kan ikk rigtig sammenlignes

• #19   12. sep 2012 at budweisser viser deres respekt igennem deres heste og Lykke viser sin respekt igennem sin hest ?
    Den eneste forskel jeg kan en se at budweisser hestene nejer og at det er en film.

• #21   12. sep 2012
    Stemningen i reklamen er en helt anden, imens det for mig ligner at hesten bare er proppet tilfældigt ind og ikke viser respekt - som de fx. gør de at neje :o)

• #22   12. sep 2012 Du misforstår Dolnra. Respekten udvises gennem Pearl - Self. sidder jeg ikke og udviser respekt for alle der mistede sit liv d. 9/11 OG min hest...

• #23   12. sep 2012
    Netop den med gennem Pearl, den kan jeg ikke få til at hænge sammen med billedet, jeg kan ikke selv se det - nok der den går galt smiley

• #25   12. sep 2012 Krikken - Havde det været anderledes hvis jeg havde postet det i hendes galleri her på HG? Sikkert, for her skal hesten være på billedet.
    På Pearls side holder jeg mig kun til ting der vedrører hende, så hvis jeg går "off-topic", som her, får jeg på én eller anden måde flettet hende med. Og i dette tilfælde, var det ved at putte hende på billedet.

Jeg kan stadig ikke se, hvorfor det skulle være respektløst? Hvorfor skulle jeg overhovedet ville bruge tiden, hvis jeg ingen respekt havde? Og hvis det bare var for at fremvise Pearl, kunne jeg jo bare poste et billede af hende.

Nej, naturligvis har det ikke samme effekt som videoen - Det er en video. Men som Fæhesten forsøger at påpege, så har hestene i reklamen heller ingen relation til 9/11.

• #26   12. sep 2012 Hvorfor skulle jeg reklamere for Pearl på hendes egen side?

Og så kan man vende den om til videoen igen og sige, at det kunne også betragtes som et reklamestunt for Budweiser - Men sådan går jeg ikke ud fra at nogen af os ser det? Jeg gør i hvert fald ikke.

• #28   12. sep 2012 Pearl er født og opvokset i USA.

• #29   12. sep 2012
    Lykke *Team TWH* - Pearl of Justice! *RIP Dixie*

Hvis det er til Pearls side, ja så skal hun være på men så syntes jeg stadig det er malplaceret. Jeg kan sagtens forstå din idé med det når du fortæller den, men det er ikke hvad jeg tænker når jeg ser billedet.
    Hvilket jo er kunsten når man laver reklamer, udstillinger osv. - køberen/forbruger/seer eller hvad nu det er, så skal fange det budskab man prøver at sende, ellers er der gået noget galt.
    Så kan man selv mene det er super godt lavet, men det duer ikke hvis de der skal modtage budskabet ikke ser det.

Hestene i videoen har ingen sammenhæng til 9/11 nej, men videoen er mere malende, hestene nejer og viser respekt, videoen skaber en stemning.
    Hvor det ikke er det jeg tænker om billedet.

Jeg skrev som sagt, hvad jeg mente Laila tænkte, ikke at jeg tænkte det var respektløst.

Det er helt super hvis du selv syntes billedet er godt, men når du spørger om meninger så kommer de jo selvfølgelig. Og billedet skal virke, så må man rette efter kritikken.

• #30   12. sep 2012 Jeg skrev netop fra start, at jeg havde lavet billedet til hendes personlige side. smiley

• #31   12. sep 2012
    Ja. Men det gør ikke at jeg kan se at HUN viser respekt, eller at i gør det.
    For mig og se ligner det stadig at hesten er tilfældigt placeret :o)

• #32   12. sep 2012 Det er så også helt iorden, men så kunne folk jo bare skrive at de synes at jeg skulle have valgt et mere sigende billede.
    Det kunne jo evt. være hvor hun har lukkede øjne eller lignende...

• #33   12. sep 2012
    Pas, jeg har ikke lige nogen idéer til at få stemningen bedre frem.
    Er ikke selv super god til det, med mindre jeg får en eller anden idé - men så kan det let være at jeg kun stadig selv forstår det.

• #34   12. sep 2012 Må give ret. Sys hun virker meget malplaceret i billedet. Jeg havde nok valgt bare og lave billedet uden hende på også smide det på hendes Face. Så sys jeg faktisk mere hun siger det.

• #36   12. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Det var et angreb mod USA - Ikke bare New York.

<b>Camilla</b>
    Det kunne jeg self. have gjort.

Jeg synes godt nok folk går med små sko. Hvordan kan et billede være meningsløst, når pointen med billedet står på billedet?
    At det virker malplaceret at jeg har sat Pearl ind, det synes jeg er fint, men kan ikke se hvordan det skulle være hverken meningsløst eller respektløst.

Men jeg spurgte self. selv efter folks mening, så den må jeg jo tage smiley

• #38   12. sep 2012 Synes billed to er super flot med det amerikanske flag.
    At Pearl så måske er malplaceret er ikke noget jeg får ondt i r'ven over.. Forstår din mening med billedet. Men det her er jo HG når det er bedst smiley

• #39   12. sep 2012
    Hvorfor er det " Hg når det er bedst " - når man spørger om folks meninger skal der så kun klappes eller hvordan skal den forstås?

• #40   12. sep 2012 den kommer altid, både her og på Heste nettet og ja alle andre fora der er ... Ja det er *indsæt forum navn her* når det er bedst.

Ser da ingen få ondt i røven som sådan, ser bare folk prøve at forklare hvorfor de synes det ser forkert ud. lige som der efterspørges

• #42   12. sep 2012 Jeg synes det er super fedt lavet, især nr. 2 smiley

• #45   12. sep 2012 Og så er der mig, der ikke forstår, hvorfor folk stadig er helt oppe og støde over det angreb... Hvem laver mindebilleder når der er årsdag for tsunamien i 2005 der slog over 200.000 mennesker ihjel?? Eller for de mennesker i mellemøsten, der har fået amerikaner bomber i hovedet? Man kan godt sidde og tænke sit...

Når det så er sagt, så fanger jeg heller ikke lige idéen med den hest der..

• #46   12. sep 2012 Nu må i sq holde op! HG bliver da mere og mere negativ ... Sikke nogle kommentare som kommer.

- Jeg syntes at begge billeder er vidunderlige, rigtig flot at se den smukke hoppe på billedet. Hun er rigtig fin, og giver billedet et mere majestætisk mindemærke, da det for mig føles somom hesten beskytter dem.

Vis man gider at bruge sin fantasi, og bare vise en smule respekt, kan man godt komme med en ordentlig kommentar.

Syntes som sagt, begge billeder er smukke, og ser INTET galt i at der er en vidunderlig smuk hoppe på billedet. Smuk som en enhjørning, men uden at tage fokusset fra teksten. Men mit favoritbillede er nok nr 2 smiley

• #48   12. sep 2012 Synes det et super flot billed!
    Er slet ikke enig med ovenstående... Kan ikke se hvorfor det er respektløst?

• #49   12. sep 2012 Christina:
    Jeg siger ikke man IKKE må sige sin mening. Men eks med de kommentare som Laila fremhæver, syntes jeg det er ved at gå for vidt.. Man kan i det mindste skrive at man ikke bryder sig om det - Evt skrives hvad der kan gøres bedre. Og desuden - Fatter ikke folk flipper sådan ud over at der er en hest på. Det er jo ikke noget som skal sendes live i TV til en minde ceremoni.... HG må lige tage en slapper engang imellem....

• #51   12. sep 2012 Hvad sker der for anti-ryg-klapperi HG? At høvle hinanden ned med hensynsløs kritik er det nye sort!!! smiley

Beklager sidespringet TS!

• #53   12. sep 2012
    Ja, Lykke viser et billed hun er stolt af men spørger også til folks mening.
    Derfra kommer meninger som; jeg forstår ikke hvorfor hesten er der på., ligesom nogle syntes billedet er dårligt lavet.

Hvorfor er det så, det er så forfærdenligt at sige ens mening om billedet og derefter uddybe det? Når der i første omgang netop bliver spurgt hvad man syntes?

• #54   12. sep 2012
    Der er EN der har skrevet " tåbelig og åndsvag "......
    Som så vendes til " HG når det er bedst.. "

• #56   12. sep 2012
    Kan vi ikke bare sætte os ned i en rundt kreds alle sammen i bare tæer med jesus sandaler, holde hinanden i hånden imens vi synger om kærlighed, fred og harmoni <3<3<3

• #58   12. sep 2012 Super forklaring Dolnra

• #60   13. sep 2012 Sikke en debat der kom ud af dette.

<b>Laila K</b>
    Det er flot at du kan sidde der og himle op med hvad jeg har gjort, hvor lang tid jeg har brugt på det og hvorfor. Hvad bilder du dig egentligt ind?
    Uanset hvor lang tid jeg har brugt på det billede, så gjorde jeg det i bedste mening. At du sidder og kalder mig respektløs, det finder jeg mig ikke i, og slet ikke med den tone! Jeg gjorde mere end blot at "dele et billede på Facebook", og jeg gjorde det sgu ikke for at reklamere for min egen hest. Igen, hvorfor skulle jeg? Det var til hendes side? Jeg lavede det ikke for at vise det frem på HG, men ville høre om I kunne lide min redigering eller ej, og om det var bedre med flaget i baggrunden.
    Du er ikke den eneste dette emne rører! Hvis jeg var kold i min røv, ville jeg da ikke have brugt tid på det.
    Jeg siger ikke at jeg vil rygklappes, og jeg kan sagtens tage kritik, men man kan sige tingene på en ordentlig måde. Specielt når man har den alder du har.

<b>Dolnra</b>
    Kald mig bare emsig, men nu har jeg hørt fra flere, at jeg konstant promoverer mine heste, så der må jo være noget om det.
    Nu har jeg så været inde at tjekke hvilke tråde jeg har postet siden d. 1/1 2012, som omhandler mine heste direkte.

Er det disse der er for meget?
    - Fremvisning af fødselsdagskage
    - Eksempel på farveskift (i farvegruppen)
    - At slippe sin himmelhest (debat)
    - Pearl er scannet drægtig
    - Avl og kissing spines (i avlsgruppen)
    - Hold i nakken når der drømmes om hest (i himmelhestene)
    - Årsdag for mig og Dixie
    - Erfaringer vedr. psykologhjælp
    - Traume (op til årsdagen ovenfor)
    - Nyt aftegn fundet på Pearl (i farvegruppen)
    - Billedredigering: Pearls øje vs. Saurons eye)
    - 2 årsdag for Dixies død
    - Pearls farve (i farvegruppen)
    - Tråd om hingst og farve (i farvegruppen)
    - Reg. i forskellige avlsforbund
    - Navneforslag til føl
    - Hingstede hopper (i adfærdsgruppen)
    - Redigeret billede - En nytårshilsen
    - Og så er der 11 tråde om nye albums, billeder og videoer

I så fald beklager jeg mange gange. Spørgsmålet er bare, hvorfor du overhovedet bruger tid på at læse mine tråde, hvis de generer dig sådan?

Her til aften var Pearl ved at blive kvalt i tørret græs, hvilket skræmte mig fra vid og sans, da det gav flashback til hændelsen med Dixie - Men nu lader jeg være med at lave en tråd om det, og jeg skal se om jeg kan styre mig i fremtiden.

Og det var så et sidespor...

Jeg har ikke andet at sige til topic, end at jeg synes det er helt okay at I ikke bryder jer om billedet, og også at I finder Pearl malplaceret - Men det kan siges på en ordentlig måde, hvilket en del heldigvis også har gjort. Tak for det.

• #61   13. sep 2012 Og til slut...

Godnat!

profilbillede
  • #63   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    De er måske ligegyldige for dig, men det kunne jo være der var nogle farveinteresserede der synes det var spændende. At du ikke forstod pointen med det indlæg er da ikke mit problem.
    Jeg interesserer mig ikke for dressur - skal jeg så mene at alle indlæg med 10 "ens" billeder af dressurmomenter skal dømmes som ligegyldige indlæg?
    Nu har jeg sågar en anden hest, ergo kan jeg ikke vise dressur- eller springbilleder. Skal jeg så bare lade være med at poste billeder fordi de, racen eller bare hestene ikke lige falder i din smag? Jeg synes det er virkelig træls at det anses for værende praleri, bare fordi min hest er anderledes end normalen.
    Jeg har ikke meget at bruge min hoppe til, så billeder er dét jeg har. Og ja, måske har pandelok indlæggene været ligegyldige, men det har også været mere "for sjov" indlæg, og det er jeg ihf. ikke den eneste der poster.
    Men på HN kan du heldigvis se hvem der har postet hvad, så fremover anbefaler jeg dig ikke at trykke ind på mine emner - Så mindsker du chancen for at blive irriteret.

Og at jeg påtager mig offerrollen - Ja, det gjorde jeg ok lidt i mit næstsidste indlæg, for min dag var så godt som ødelagt. Men det har da så absolut intet at gøre med trådens tema.

Men igen - Læs overskriften. Mine er heldigvis som regel sigende, så du burde vide om det var en tråd af din interesse. Og handler det om farvegenetik, spring den over.

• #66   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Denne tråd handler ligeså meget om billedredigering.
    Du laver et for stort nummer ud af det, præcis ligesom Laila. At sammenligne dét, at jeg har en dårlig dag og går i forsvarsposition, med hændelsen for 11 år siden...Come on. Jeg sidder da på ingen måde og ynker over at det er mere synd for mig, end for de mennesker der var midt i hændelsen, deres pårørende eller vidnerne til hændelsen. Nu må du holde. Jeg forsøger at udvise min dybeste respekt gennem et billede, og alt I kan se, er negativt.

Jeg sagde ikke at du ikke kunne lide racen. Jeg spørger om jeg skal lade være med at poste billeder fordi at billederne, racen ELLER bare hestene ikke lige falder i din smag? Altså et hint til at jeg ikke hvilken af delene det er, men du lyder tydeligvis som om du har et problem med at de er anderledes. Havde jeg vist ligeså mange, og lignende billeder af min gamle fjoller/haffer blanding, havde du nok ikke skrevet samme.

Og dét med 10 ens dressurbilleder, var et eksempel på hvad jeg finder kedeligt, men hvad der samtidig bliver postet rigtig mange billeder af (også fra samme personer).

• #67   13. sep 2012 <b>Laila</b>
    Skriver jeg nogen steder at tråden her ødelagde min dag? Nu ved jeg ikke om du læste hvad jeg skrev til Dolnra, men min hoppe havde spiserørsforstoppelse igår, hvilket var en meget ubehagelig oplevelse.
    Og hvad du synes er klædeligt eller ej, rører mig ikke det mindste, med den tone du selv bruger.
    Og jeg beklager da overskriften - Kunne self. bare have skrevet "redigeret billede - hvad synes I" - Men ville din første kommentar have været anderledes af det, hvis du var gået herind?

• #69   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Først skriver du at jeg promoverer dem konstant. Derefter siger du at det ikke er for meget, og nu er vi tilbage til for meget - Kan du bestemme dig?

Ja, og du er velkommen til at skrive i dem, men du skriver selv at de irriterer dig. Jeg er ikke ude på at irritere nogen, så hvorfor overhovedet gå ind og læse dem, hvis du på forhånd ved, at du bare vil rulle øjne? Så er det da kun din egen skyld.

Jamen det er også helt okay at du har lyst til at følge en equipages udvikling. Det er så en ting der ikke interesserer mig. Istedet interesserer farvegenetik mig. Alle har ikke ens smag, så du må forvente at der bliver postet nogle ting du finder mindre interessant, men det betyder ikke nødvendigvis at det er ligegyldigt. Og igen - Hvis det er, hvorfor føler du så for alligevel at kigge det igennem? Hvis jeg ser en dressurtråd, jamen så springer jeg da let og elefant over, for det har ikke min interesse. Men jeg sidder da ikke og brokker mig over de mange dressurtråde, for dem skal der naturligvis også være plads til.
    Og det er ikke unormalt at folk sammenligner deres heste med et eller andet anderledes, eller poster "ligegyldige" billeder. Hvorfor har du et så stort problem med at jeg gør? Hvis vi snakker HN, så er der da en del der poster mindst ligeså meget som jeg gør - Dette er nok bare tråde der falder mere i din smag.

Synes det er hammer ærgerligt at danskerne har sådan en tendens til at brokke sig hvor de kan - bare fordi de kan. Jeg siger ikke at det hele skal være sukkersødt, men ingen er perfekte, så hvorfor forvente det?
    Det lyder mest af alt som om du kun kigger mine tråde, for at have noget at brokke dig over, som du skriver det her. Hvorfor?

• #71   13. sep 2012 Hold da helt op, hvorfor er folk så vildt negative?
    Jeg syntes det er et flot billede, i sær med flaget, og jeg kan sagtens følge tankegangen i billedet! smiley

• #72   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>

Jeg citerer:
    <b>Tråd 1:</b> "Lykke, der i forvejen har det med at promovere sine heste konstant"
    <b>Tråd 2:</b> "Jeg synes ikke, de er for meget"
    <b>Tråd 2:</b> "at du havde det behov for konstant at vise den"

Det er muligt jeg fejlfortolker dine svar...?

Og ja, jeg har hørt det før, og jeg skrev også selv, at der jo måtte være noget om det. Det var derfor jeg var inde at tjekke - Men at få ondt i røven over 18 tråde på 9 måneder, det synes jeg er langt ude - Ja, jeg er en af de mere aktive brugere. Skal jeg sidde og undskylde for det?

Nej, det er også dét jeg mener - Hvorfor bliver du i øvrigt ved med at sige rumvæsner? Den tråd havde noget at gøre med en film - ikke rumvæsner. Nu har du nævnt den ene tråd 3-4 gange - gik den dig virkelig så meget på?
    Det var en billedredigering jeg havde lavet af min hests øje og sammenlignet med et øje fra en film - Get over it...

Jeg er enig i at der skal være plads til en god debat, og det synes jeg også der har været her, men du lyder som om du decideret går ind på en tråd, selvom du ingen interesse har for emnet. Hvad er pointen i det? Hvis du ikke forstår eller har lyst til at forstå handlingen, hvorfor så overhovedet blande dig?

Og nej, det retfærdiggør ikke at en masse gør nogle ting, hvis de ting ikke er i orden, men forskellen her er, at jeg får ikke ondt i røven over den slags tråde, ergo ser jeg ikke noget galt i det, og har derfor intet problem med at poste den slags ting.

Ja, du rammer et ømt punkt. 1. Du kalder mig indirekte respektløs, efter jeg har brugt rigtig lang tid på at vise min respekt for en frygtelig tragedie. Naturligvis er det noget der rammer.
    Du sidder og siger at jeg er en pralhals, der kun viser mine heste frem, fordi de er anderledes end så mange andres...Og ja, jeg kunne være ligeglad, men som du selv siger, så er det ikke fedt at få påduttet sig ting.

Og hvad angår mit sidste indslag med danskerne - Den giver nok kun mening for folk der befinder sig på udenlandske fora. Danskerne er det mest negative og aggressive folkefærd jeg kender til (ikke tænkt på denne tråd), og her snakker vi UK, USA, Australien og resten af Europa.

• #75   13. sep 2012 <b>L&B * Østergårdens Rideklub *</b>
    Mange tak skal du have. smiley

<b>*Christina&Lady* *</b>
    Dårligdomme - Uddyb gerne...
    Jeg har altid haft det fint her på HG. Der er som regel en forholdsvis god stemning, men sammenlignet med andre lande, er danskerne utroligt aggressive. Og jeg bruger generelt største delen af min tid på nettet, på de udenlandske sites.

Jeg vil gerne promovere racen, ja, og jeg vil gerne fremvise min hest. Der er forskel på de to ting. Igen - Jeg har mine billeder. Jeg kan ikke ride, løsspringe eller andet af det mere normale. Det her er min måde at udnytte min hest på.
    Og hvad angår min gamle hest - hende har jeg ikke sluppet endnu, og jeg kan fortælle at det ikke sker lige foreløbigt, heller. Jeg viser hende oftest frem i andres tråde, hvis de søger billeder, og så er der de specielle mærkedage hvor jeg måske har brug for at komme ud med nogle ting.
    Vi har forskellige måder at håndtere tab på - Det her er min, og kan du ikke lide den, jamen så spring over mine tråde. Det burde være meget simpelt.

Igen, hvorfor har I sådan en trang til at se tråde der åbenlyst irriterer jer? Kan I bare godt lidt at have noget at brokke jer over? Jeg forstår det simpelthen ikke. I snakker ikke om en debat her, I snakker om tråde I ikke kan lide.

• #76   13. sep 2012 Danmark er bestemt ikk meget aggresssiv end usa som sammeligning..

Så det er da noget pjat..

• #77   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Din konstatering og din mening er noget selvmodsigende.
    Nej, det er ikke eksempel jeg selv har lagt frem:

<i>Hvis du havde lavet ligeså mange tråde om en haflinger, så ja, så havde jeg fundet det ligeså mærkeligt, <b>at du havde det behov for konstant at vise den.</b></i>

Fonzie...Hvornår har jeg sidst nævnt ham?
    Okay, så I er generelt trætte af at jeg svarer i tråde, hvor jeg kan relatere noget til mine egne heste? Jeg kunne godt tænke mig at I postede 3 eksempler på nogen af disse tråde, som irriterer jer. Så har jeg en idé om hvad jeg skal undgå. Det ville være en start.

Jeg snakker ikke om dét her emne, men om alle mine emner der irriterer dig.
    Der må være en grund til at du går ind på dem?

Jeg er ikke den eneste der opretter dem. Hvorfor forsøger du at twiste mine ord? Vi har lige snakket om, at der var mange der postede lignende tråde. Men hvis jeg absolut skal skære det ud i pap for dig, så har jeg ikke noget problem med at andre poster denne slags indlæg, ergo ser jeg heller ikke noget galt i selv at poste dem.

Jeg citerer dig igen:
    <i>"Når jeg skriver det her, så ser jeg billederne, og det er jeg sikker på, at du og mange af jer andre også gør, og det derfor det gør mig lidt "forarget" (i mangel af et bedre ord) over, at se Lykke, der i forvejen har det med at promovere sine heste konstant, lave sådan et billede, hvor hesten skal på - det er med Lailas ord respektløst efter min mening."</i>

Nej, jeg vil ikke smutte - Jeg siger bare at jeg synes det er trist at danskerne er så negative. Skal man skride hver gang man er uenig med andre?

<b>Laila K</b>
    Det er også helt fair.
    Jeg redigerer også billeder for min egen skyld, men jeg er nybegynder i PhotoFiltre, så det er rart at få nogle flere øjne på hvad man laver, så man kan forbedre sig. Jeg forstår ikke hvorfor det er så stort et problem - Jeg siger det igen. Nogle folk går virkelig med meget små sko.

• #78   13. sep 2012 <b>Camilla L</b>
    Nu ved jeg ikke hvor du har den holdning fra, men dem jeg snakker med, og de internationale fora jeg er medlem af inkl. FB grupper, der er amerikanerne meget venlige, og formår at sige tingene på en ordentlig måde.
    Men der er da garanteret nogen der skiller sig ud.

• #79   13. sep 2012 Det meget muligt der du er at de gør men puha jeg har set meget hvor folk sviner hinanden til.. så noget så sent som noget skønheds tingeling for børn hvor der var forrummer hvor det næsten kun gik ud på og svine hinanden til.. og har set det ved mange andre ting også.. Så sys bestemt ikk de er bedre..

Tror det kommer an på hvad for nogle stedet man er inde og hvordan reglerne er derinde. =)

• #81   13. sep 2012 <b>Camilla L</b>
    Ja okay, det skal jeg så ikke kunne sige. Det har jeg måske bare været heldig smiley

Men nu har jeg heller ikke tænkt mig at smutte fra HG - Generelt er det et af de mere positive steder af være, når jeg tænker på danske sites. Og har alle grupper, hvor der som regel er en god karma. smiley

• #82   13. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Nej, jeg skrev at du skulle være velkommen til at svare, men jeg forstod ikke DIN trang til at kigge mine tråde, hvis de generelt irriterer dig.

<b>Du skriver:</b>
    Jeg interesserer mig for equipagers udviklinger indenfor alle discipliner, ja, men jeg interesserer mig ikke for, at en hests øjne ligner et rumvæsen.

<b>Jeg svarer:</b>
    Nej, det er også dét jeg mener - Hvorfor bliver du i øvrigt ved med at sige rumvæsner? Den tråd havde noget at gøre med en film - ikke rumvæsner. Nu har du nævnt den ene tråd 3-4 gange - gik den dig virkelig så meget på?
    Det var en billedredigering jeg havde lavet af min hests øje og sammenlignet med et øje fra en film - Get over it...

<b>Du undlader at svare på denne</b>
    ...

Havde du forventet mere af det svar?

• #84   14. sep 2012 Bare i orden. Men når du svarer imorgen, så må du også gerne svare på den post jeg skrev 4 posts (af mine) længere oppe. Der skrev jeg en masse, og stillede spørgsmålstegn til flere ting. smiley

• #85   14. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    - Og for lige at uddybe svaret du søgte...

Pointen er, at øjetråden absolut ikke havde din interesse - Og nu sidder du og brokker dig over den.
    Dressurtråde hvor der er 5-10 næsten ens billeder (set med mit uprofessionelle øje) har ikke min interesse, men jeg kunne da ikke drømme om at brokke mig over det. Så små sko går jeg ikke i.
    Vi har alle forskellige interesseområder, og jeg holder mig til de emner hvor handlingen interesserer mig.
    Min tråd var baseret på dem der har interesse for det alternative, billedredigering og/eller Ringenes Herre.
    Jeg er ikke typen der tager alting dybt seriøst, så bliver livet ski for kedeligt.
    Gør gerne plads til folk der er lidt anderledes end dig selv. Vi skal vel alle være her?

• #86   14. sep 2012 <b>*Kristina&Lady* *:</b>
    Arh, det var ikke nemt at vide. Men angreb? Det var såmn bare en konstatering, udfra mit synspunkt. Ikke et angreb.

Hvorfor skulle der også stå det? Jeg finder det stadig ikke meningsløst, da jeg selv fint kan se pointen med det. Tror måske bare I har nogle andre briller på en jeg har.
    Og igen vender I det til denne tråd alene - Jeg snakker generelt de af mine tråde I nævner, som irriterer jer så meget, at de er værd at brokke sig over.

• #87   14. sep 2012 Fniiiis hold da k*ft for en tråd smiley Get a life haha....

Jeg synes det er et fint billede .... Forstår ikke helt ideen med hesten, men selve billedet er flot i sig selv .... Men ville nok skrive "people" fremfor "men" .....

• #89   14. sep 2012 <b>Laila K</b>
    Nej, jeg kan ikke se hvorfor de skulle føle sig trådt over tæerne. Billedet og teksten er sigende, altså kan man da tydeligvis se at det er til ære for de der mistede livet - Til trods for at der er en hest på.
    At man finder hesten malplaceret - Det kan jeg godt forstå, men jeg kan stadig ikke se at I kan blive så harme over det, for det er jo tydeligvis ikke ondt ment.

Og at sammenligne det med Muhammed tegningerne, synes jeg ikke du kan. Det var en decideret provokation der skulle forstås præcis som det blev forstået, og var et opråb om ytringsfrihed - det er mit billede ikke.

Og jeg kan fortælle at I er de eneste der har fået ondt i røven over det. Jeg har kun fået positive meldinger på FB, samt der er flere der har delt det.

• #90   14. sep 2012 Nu har jeg ikke læst svarene og gider slet ikke deltage i den lange debat - svarer bare på spørgsmålet TS stilte.
    Jeg synes ikke nogle billederne er flotte, det er slet ikke min stil og jeg synes, at det er smagsløst i designet smiley
    Ingen disrespekt på nogen måde, men jeg synes ikke, at de er flotte. smiley

• #93   14. sep 2012 <b>the vegan way of life .</b>
    Tak for feedback smiley

<b>Dolnra</b>
    Jeg forstår ikke lige din pointe med din første kommentar. Hvilken relevans har det med denne tråd?

Nu gør du det igen. Du skriver at det ikke har manglet, altså har du absolut ingen interesse for disse tråde. Men alligevel læser du dem. Det giver altså ingen mening.
    Nej, jeg skrev ikke ligeså mange tråde om Fonzie, men jo, self. lavede jeg da nogle.

Hvorfor vente til du kan finde tråde der er mere end et år gamle? At dømme efter dine indlæg, burde der være så rigeligt, bare indenfor det sidste år?

Hvilke indlæg er i din verden okay at poste? Kan du ikke prøve at uddybe dette? Skal det hele være 100% seriøst, og hvor går grænsen? Er "Vis mig ..." trådene useriøse? Dem har jeg (som så mange andre) postet en del af.

Nej, et hvilket som helst hesteøje ser ikke sådan ud. Der er blå, brune, grønne og amber farvede øjne. Der er endda hesteøjne der er helt gule. Min har amber farvede øjne, og i sollyset kan man se alle de forskellige nuancer inde i selve øjet. Det var dét jeg postede et billede af. Altså et close-up på hestens iris.
    At farvegenetik siger dig hat, kan jeg ikke se er noget at brokke sig over, da det siger andre en del. Prøv nu lige at se lidt længere end din egen næse...

Denne tråd handler om overfortolkning (dvs. det er den kommet til).
    I ved så vel som jeg selv, at det ikke er ondt ment. At kalde det meningsløst er meningsløst, eftersom meningen med billedet står i teksten. At kalde hesten der er placeret derpå malplaceret, er helt okay, og den har jeg også taget til mig. At kalde det respektløst finder jeg respektløst, eftersom det er et billede der er brugt tid på, og det fremgår tydeligt i billedet, at det ikke er lavet for at være respektløs.

• #96   14. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    23 af de 25 likes det har fået, er ikke folk på min venneliste. Jeg kender dem slet ikke.

Nu er jeg ikke den eneste der poster mange indlæg om mine heste.
    Men du har ikke svaret på hvad FOR meget er? Jeg ved det tydeligvis ikke, så du må hjælpe mig lidt på vej. Hvilke indlæg er i din verden okay, og hvilke er ikke?

Jeg har skrevet at HG normalt har en god stemning og jeg forsøger så vidt muligt ikke at træde nogen over tæerne. At jeg gjorde med denne tråd, kom meget bag på mig. Havde måske forventet svar som "Er ikke min stil", "Jeg synes ikke det er pænt", "Du kunne gøre dét og dét anderledes" eller lignende. Altså konstruktiv kritik. Jeg havde på ingen måde set det her kommet, eftersom jeg ikke har lavet billedet for at genere nogle, eller i mangel på respekt.

Og du mener at jeg tuder over jeg ikke fik de svar jeg havde håbet på i den her tråd?

Så hvis man kan google et billede, så er det meningsløst at poste det. Wow, så skulle jeg måske til at brokke mig over dressurbilleder. smiley

Ja, det er der helt sikkert...

Nej, det er også helt fint. Men du og Laila får det til at lyde som om, at det var bevidst mangel på respekt.

• #98   14. sep 2012 <b>Laila K</b>
    Godt så. Så misforstod jeg dit indlæg.

Du sidder og kalder mig for respektløs, fordi jeg har sat en hest på et billede, der måske ikke lige passer ind. Udover hesten, er billedet ellers sigende. At du synes det er grimt, er en anden ting. Men teksten siger det hele.
    Og du siger at jeg er udenfor pædagogisk rækkevidde?

• #101   14. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Det kunne måske være fordi jeg har en gangartshest og ikke en dressur- eller springhest. Det er nu engang dér min interesse ligger, så det er de ting jeg synes er værd at debattere om. Gangartsracer og farvegenetik så bare ikke er så meget fremme i vores lille land.

Nej det kan man ikke, og jeg forstod det også bedre da hun forklarede anden gang. Ja, du må gerne kalde mig langsomtopfattende, og udenfor pædagogisk rækkevidde, hvis det gør dig glad.

Jeg føler mig ikke truffet, jeg stillede dig et spørgsmål angående din kommentar. Som du får det til at lyde, så bør man ikke poste billeder, hvis det er noget man kan google sig frem til.

Du bliver ved med at nævne speciel og anderledes. Har du et problem med, at mine heste er "anderledes"? Det lyder mest af alt som om dét er det egentlige problem?
    Der er flere heste, der bliver vist særligt mange billeder af, og det har jeg aldrig hørt folk brokke sig over.
    Mine tråde er måske alternative, men jeg kan ikke vise os som equipage. Så ja, jeg får taget opstillingsbilleder, alternative billeder og foldbilleder istedet - og jeg undgår så vidt muligt selv at komme med på billederne.

Men jeg er stadig spændt på at se hvilke tråde der irriterer dig.

• #102   14. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Hvad er pointen med dit indlæg? At de få der kan se, at det blot er et forsøg på at holde mig til topic på Pearls side, til at give dig ret?
    Jeg har selv givet dig ret - Jeg kan godt se at det kan findes malplaceret, hvis man ikke ved hvorfor hesten er på.

• #103   15. sep 2012 Hold da helt pokker!!

Dolnra - TWH er der kæmpe meget af i USA, og det er det eneste sted jeg kender TWH fra. Nu kan jeg se meningen med Pearl da jeg ved hun er TWH. Jeg er dog dårlig til at kende hesteracer, men der er garanteret flere tusinder af mennesker i USA som kan kende Pearl som en TWH.

budweiser må godt reklamere, fordi ALLE kender budweiser, men ikke ALLE kender TWH? smiley

- Jeg havde lidt svært ved at forstå den i starten Lykke, men gør det nu efter et par få indlæg smiley Den er super sød, især billede 2. Havde det været mig havde jeg måske udtonet Pearl en smule mere, så man bare lige kan se hende.. Så virker hun mere engle agtig, hvilket jeg ville synes ville være heeelt vildt godt smiley

superfine billeder!

• #104   16. sep 2012 <b>Jasmin og Camilla 2012 .</b>
    Tak for din meget konstruktive kommentar.

Jeg ved ikke om man kan kende racen udfra et headshot, da Pearl har lidt atypiske features, men folk på siden hvor den blev postet, skulle meget gerne vide at hun er T´WH - Med andre ord; Amerikansk. Ligeledes er der skrevet en lille mindebesked, fra hende (det er helt ok, hvis nogen finder det dumt og barnligt).

Men igen. Jeg kan sagtens forstå at folk finder hende malplaceret, specielt her på HG. Men havde jeg nu fx postet billedet i hendes galleri på selve mindedagen, havde det måske gevet mere mening, eftersom det slet ikke er tilladt at poste billeder hvor selve hesten ikke er på. Det er lidt samme jeg kører på hendes side, for ikke at komme for meget off-topic. Den tror jeg bare ikke rigtig folk har fanget.

Tak for rådet forresten. smiley Det vil jeg huske, hvis jeg en anden gang skal lave noget med et lignende budskab. En faided ørn havde måske også været en idé.

• #105   17. sep 2012 <b>Dolnra</b>
    Nu er tråden lissom faldet lidt hen, men jeg ser stadig gerne se eksempler på de tråde du finder upassende. Kan se en del er enige med dig, så der må jo helt klart være noget om det - Jeg er bare ikke klar over hvor grænsen går fra ok, til ikke ok.
    Hvis jeg skal passe på med at støde folk, så må I selv hjælpe mig lidt på vej her.
    Du siger jeg poster dem konstant, så burde det ikke være nødvendigt at vente til efter kl. 23. Øjetråden er jeg klar over - hvad er der ellers?

• #106   11. okt 2012 budweiser reklamerne er fantastiske. de er bare klippet så flot og man blir helt blød i knæene. at det så er en bajer reklame er jo ligegyldigt.

Kommentér på:
9/11 billede - Hvad synes I?

Annonce