Ydmyghed her på HG?! {{forumTopicSubject}}
Hellow folkens.
Her på det sidste har jeg lagt mærke til at folk er blevet meget ydmyg herinde...
Tidligere i dag blev der oprettet et emne omkring glidetøjle og brug af den. Det er et meget følsomt emne, det ved jeg, med mange delte meninger og holdninger.
Men jeg bed virkelig mærke i at alle der skrev de brugte glidetøjlen var utrolig ydmyg at høre på.
Og jeg blev faktisk lidt irriteret over det... Det var som om der blev skrevet lige præcis det folk gerne ville høre. Så som: "jeg bruger den kun fordi,... bla bla bla, og kun meget sjældent og jeg gør det aldrig igen"-agtigt og "jeg rider altid med den virkelig løst, bla bla bla"...
Jeg rider selv med glidetøjle, men på en eller anden måde så synes jeg virkelig det er belastende at alle skal pointere hvor løst de rider med deres glidetøjle, eller at de fx kun rider med bid fordi at deres hest hedder Jane, eller hvad ved jeg!
Jeg tror nærmest godt vi kan blive enige om at ingen af os herinde er decideret dyreplagere.
Det er sikkert fordi brugerene er bange for at virke usympatiske, onde, eller er bange for at blive hakket på af andre brugere.
Så lad os nu ride vores heste forskelligt uden hakkerier, det ville virkelig være herligt
Haha, ej virkelig mærkeligt indlæg det her, men what the f..... Skulle sgu lige ud med det.
Og hey det er ikke oprettet for at provokere nogle dette indlæg, bare min undren...
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg tror det er derfor at det er blevet så vigtigt at forklarer at det ikke er fordi man bruger udstyret til det allerværste i verden
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 75
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 127 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 700
Men ak ja, hvad ender det dog ikke med? Haha!
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg er imod glidetøjler, men altså folk har deres egne heste og de bestemmer 100% hvordan de vil ride dem som blander mig endelig ikk vidre i det medmindre folk beder om man komentere det..
Og nej man er ikk dyreplager fordi man rider med glide tøjler.
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Jamen for pokker da, der er jo lige så mange meninger om heste hold og ridning som der er mennesker. Men ingen her inde vil give sig, ingen vil lytte og alle holder på deres mening ! ....
Louise forstår godt hvad du mener ! ... Er helt egnie, og jeg har sku også selv redet med glide tøjle, ja og? Tænker jeg bare.
Man er lige pluslig også blevet ond og altid hvis man tilrider sin hest som 3 års, altsår ? Dv hingestene bliver tilredet som 2½ års, men vi vil jo gerne se dem i herning til hingste kåring ikke ? ... Det er sku lidt dobbelt moralsk. Personligt har jeg ikke noget i mod tag gøre sin 3 års ryttervant og styre bar og så give den vokse pause til den er 4 eller hvornår man nu vil rigtig igang med den, det er jo op til den enkelte hest, nogle vokser hurtigere eller længere tid end andre
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
maj 2007
Det er jo klart vi rider med vores udstyr i god tro til at det fungere, og som vi mener det fungere. Det er jo kun tåber der propper en glidetøjle på eller rider med pelham fordi det ser "smart ud" og her kan man så snakke om modenhed, og ansvar.
Hvis der nu er en der rider med sin glidetøjle stramt, så er det jo nok fordi han eller hun mener at det er det der skal til for den rette virkning, ikke at jeg siger det er korrekt, men man gør det jo i god tro. Og selvfølgelig er der båtnakker der misbruger det, jeg gider bare ikke hakkes ned fordi jeg engang i mellem vælger at ride med det, for jeg ved det hjælper mig og min ridning. Basta bom
maj 2007
Og til alle, glidetøjlediskussionen skulle ikke rykkes hertil, der er et andet lækkert indlæg til det! Det var bare mit eksempel.
aug 2008
Følger: 120 Følgere: 118 Heste: 3 Emner: 249 Svar: 737
dec 2010
Følger: 69 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 33
maj 2007
En tøjle der går fra gjorden, gemmen bidringen og op til rytterens hånd.
http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&sa=N&biw=1277&bih=596&tbm=isch&tbnid=Rpy4P_H6MCc-fM:&imgrefurl=http://shop.avderod-ridesport.dk/products/PopUpImage.aspx%3Fpid%3D2299%26iguid%3D2aa37746-6d1a-4e39-8458-b3cce781921f&imgurl=http://shop.avderod-ridesport.dk/SL/PI/1/9/2aa37746-6d1a-4e39-8458-b3cce781921f.jpg&w=253&h=500&ei=wGE_UJeHJsKHhQfEn4DoAw&zoom=1&iact=rc&dur=488&sig=100777455976618299114&page=2&tbnh=144&tbnw=77&start=20&ndsp=25&ved=1t:429,r:3,s:20,i:145&tx=54&ty=68
- Orv et langt link! Men der er et billede hvert fald.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Tja.. Hvis folk står ved deres ridning og mener det de gør er rigtigt og vejen frem, så ser jeg virkelig ingen grund til at være bange for at møde spørgsmål og folks tvivl.
Samme med HN - folk er bange for at vise billeder.
Amen.. Hvis man står ved ens metode og måden tingene gøres på burde man tage det med ophøjet ro og forklare hvordan og hvorledes istedet for at gå i forsvar ( som sker ofte ) eller "underdrive".
Lige med glidetøjlerne - så er der jo ingen der klart og tydeligt skriver " jeg skriver med dem starmt, fordi min pony har fortjent det! "
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Hvis man er utilfreds så må man jo selv være en af dem der hjælper med at ændre tonen i de enkelte emner. Jeg personligt har det godt med HG :). Jeg syntes ikke folk hakker ned på hinanden og syntes faktisk ofte de fleste er gode til at have en positiv indstilling.
Igen nu siger jeg de fleste
Men altså jeg syntes HG er et herligt sted og hestepiger er som Jeanette skriver hestepiger, og folk tør ofte sige mere på nettet end de gør i virkeligheden.
maj 2007
Det kan også være man bare ikke vil ses som en "dårlig rytter", "dove" eller "dyremishandler" fordi man ride med hjælpetøjler.
"Du skal ikke ride med glidetøjlen hvis du er en dålig rytter, og hvis du er god behøver du den ikke..." - Noget i den stil blev skrevet 1267 gange.
Det er sgu ikke fair at stemple folk på den måde, det gør mig helt ør i knolden!
Synes virkelig at HG er blevet et meget dominerende sted at være, og man skal godt nok passe på sommetider for ellers får man jo nærmest stokkepryl.
Jeg vil skal gerne diskutere, men jeg ved bare at det er VIRKELIG sjælendt man når til enighed. Sad story...
maj 2007
Men det er stadig ikke ensbetydende med at jeg altid er enig.
Ser ikke mig selv på ingen måde mig selv som en doven rytter, eller som en der vælger den "lette" udvej...
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Jeg synes det er skide træls, at man føler sig nødsaget til at "undderdrive" eller hvad man nu gør, når man forklare sig, fordi man er "bange" for at blive totalt frosset ude af andre, som nærmest mener at gamle metoder er totur! Der er mange der ikke er bahagelige, det kan vi ikke komme uden om, men mange er også metoder man stille og roligt skal arbejde sig væk fra, uden det betyder man bliver stemplet som mishandler
Når jeg selv skriver i en mere ydmyg tone, er det for dels, ikke at få et slag over nakken af de entusiaster der sidder herinde, og har utrolig konsekvente og lukkede holdninger om et område. Og dels er det for at gå ind i det med åbent sind, da jeg som sagt mener at en god rytter er en der er åbne over for nye metoder. Jeg har studeret en del klassiks/akademisk ridning, og det er hvad jeg går op i her og nu, men skulle der nu dukke nogle op, som kunne belære mig om en endnu bedre rideform, jeg måske ikke har fået øjnene op for endnu, eller noget jeg havde misset inden for klassisk dressur, så vil jeg da gøre hvad jeg kan for at sætte mig ind i det nye stof, og tage det i betragtning, frem for at være lukket om min egen holdning
Det hele var ikke henvendt til dig Krikken, kun lige det første afsnit, resten var bare almen
maj 2007
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Røvfulderne her inde så bare og venter på en der trænger ser det ud til
VH
Annette
mar 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 107
sep 2007
Elsker dig Mulle < 3 - Jeg tror du har misforstået mig :o)
Fordi man står fast ved en træningsmetode er det ikke ensbetydende med at lukke af for noget andet. Dv.s hvis der er et emne om glidetøjler og man skriver at de bruges pænt og løst, så må det jo være fordi man står ved sin træning med dem og mener det er vejen frem.
Men det er ikke ensbetydende med at man ikke tager andres mening til sig og er ligeglad. Jeg har faste meninger om en masse ting - men kan folk argumentere imod, så kan jeg også ændre mening. Det har jeg gjort en masse gange.
Der var vist en gang en statsminister der sagde " man har et standpunkt til man tager et nyt "
Så fordi man står ens træningsmetoder og måden man rider på - istedet for at gemme det væk og nærmest undskylde ( som for mig siger helt modsat nemlig at man tvivler på hvad man laver ), behøves man ikke være en arrogant skiderik der ikke tager imod råd eller ser på andre træningsmetoder
aug 2008
Men uanset, så er det min mening om Hvordan en god rytter skal være.
Noget helt andet er, at jeg faktisk tit har ret ondt af de der 8-11 årige piger, som egentligt stiller reelle spørgsmål ang deres hest, og ofte skriver noget som "den driller mig bare så meget" eller "prøver den at gøre mig sur, når den gør det", og så får de bare den største røvfuld af nogle herinde, om at de slet ikke kan passe hest eller at sådan tænker heste ikke - de børn bliver virkelig manet i jorden, så de kan mærke det nogle gange! En ting er os "voksne" herinde, som ikke ved hvad respekt og kommunikation er, men når man er 10 år, kan man hverken have et reelt ansvar for en hest, og man har altså bare ikke den viden vi der ee ældre har, eller de lærer det ikke på rideskolen. Så på deres vegne synes jeg godt nok der er nogle såkaldte "voksne", som lige skære igennem med deres mening hårdt nok. For søren, det er børn som faktisk prøver på at lære noget
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Hvordan vi hver i sær rider og holder hest, og mener det vi gør er det rigtigste for os og vores heste. Jamen så kan det jo i princippet være lige gyldigt hvad andre mener. Er man bange for at sige sin mening, jamen så lad vær` Ingen siger at man skal svare på forum indlæg..
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Nej okay, langt fra alle herinde tænker sådan, men nogle gør altså. Jeg er selv rigtig slem til at se det "onde" i hver besked i en diskussion, frem for at glemme alt sådan noget pjat, og rent faktisk fokusere på pointen.
Jeg skrev for eksempel at jeg havde brugt den der glidetøjle for at hjælpe med at få min hest til biddet.
Jeg skulle nok have skrevet "for at hjælpe med at samle den", for straks var der en der spurgte hvordan jeg mente en hest gik til biddet.
Og nej, jeg er ret sikker på at hun ikke bare var nysgerrig for at vide hvordan det mon så ud!
Folk er generelt så nedladende herinde, og det er så ærgerligt!
- Og nej, jeg er ikke et klap bedre selv.
sep 2007
Man skal virkelig bare lade være med at svare i et emne eller oprettes et hvis man kun vil have ret og klap på ryggen. Og ikke vil have at folk stiller sig undrende, vil have man skal uddybe e.l :o).
Ballonfisken - Da du blev spurgt hvordan du mener en hest går til bidet, det tror jeg du tog alt for tungt. Min tanke med det spørgmål var at det var en der forsøgte at få dig til at uddybe - kunne jeg selv have fundet på, da der er så mange metoder og meninger på det punkt.
Så for at man kan diskutere det, så bliver man nød til at se hvor uenigheden ligger.
Man kan sagtens se det onde i alle beskeder hvis man gerne vil.
aug 2008
Jeg er ret sikker på at jeg ikke misforstod det, det var lidt måden det var skrevet på (:
Og ja, det er skam let at se det onde i alle beskeder. Jeg prøver som regel at lade være, men lige præcis den besked er jeg ret sikker på ikke bare var for at få mig til at uddybe (:
sep 2007
Ballonfisken: Jeg citere " Hvad er efter din mening at "gå til biddet"? "
Intet ondt, ingen udråbstegn, bare et spørgsmål om hvad du mener er at gå til bidet - det kunne jeg også have spurgt om. For så kan man se hvorfor man er uenige ret hurtigt, ved at uddybe ting :o)
sep 2007
Okay, jeg kunne nok have proppet en smiley ind, ikke så meget mere :o)
aug 2008
Jeg opfattede det i hvert fald ikke pænt, men måske var det også på grund af hele tonen i indlægget? (:
aug 2008
"voksen nok til at vide hvad man ikke må sige men ung nok til at gøre det alligevel."
(håber det er ok, Krikken? Det siger ret meget :))
sep 2007
Ballonfisken - Det kan godt være. Der skal man bare skille skidt fra kanel ;). De indlæg med udråbstegn, grimme ord, mange store bogstaver osv. dem springer jeg pænt over og påpeger jeg ikke vil snakke med dem før de styre sproget samt der ryger en udstemme hvis det forsætter.
Elsker dig Mulle < 3 - Det bar' iorden :o). Sådan er det vel med mange ting ( bare med at gøre istedet for sige ). Har selv, hvis jeg kigger på mine indlæg fra 2009 ændret skrivestil en del så kan da godt forstå hvis jeg virkede provokerende - selvom jeg ikke havde store bogstaver o.l
Men man lære og lære
aug 2008
Jeg er bare for dårlig til at tie stille!
aug 2008
Hvor er det dejligt man ændre sig som man bliver ældre - ellers havde man jo heller ikke noget "at se tilbage på"
jan 2012
Følger: 144 Følgere: 148 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 104
:o)
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Det jeg fik ud af det var af en anden at Min hest var totalt ubrulig og ikke kunne det som jeg ville.
Altså en helt anden drejning
Og det eneste jeg skrev var det først godt kunne købe sådan en pony
Jeg blev såret indrømmet
En hård og tit dum tone som er unødig
VH
Annette
aug 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 40
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 47
Jeg har blandt andet altid lært - og fundet meget logisk, at det der med at fiksere hesten med div. hjælpetøjler, ikke er særlig godt for hesten. Altså tryk avler modtryk, så hesten vil i stedet få flere spændinger og kan faktisk få fatale skader.
Jeg købte for 1 år siden den dejligste 1er pony til min datter. Ponyen har gået som elevhest på en lokal rideskole, hvor man mener at alle elevheste skal fikseres - for at beskytte hesten mod nybegyndernes bumpen og hiven. Ja jeg fatter slet ikke hvad de snakker om - om de så er i skoven med deres elever, så har hestene glidetøjler på. Jeg finder det farligt og direkte uansvarligt.
Her et år efter køb af ponyen, kan vi begynde at se lyset - hans gang er blevet større, og vi kan nu endelig lægge ham frem og ned.
Nå men mit svar er nok - at når der kommer emner vi ikke kan acceptere udfra vores holdninger, så er vi i angreb med det samme. Og lige præcis det her emne, får mig ret meget op af sofaen.
Men jeg har det da selv sådan, at jeg næsten ikke tør spørge til råds herinde, da mange svarer som om man ingen hjerne har overhovedet :O.
Tonen er hård og kan man nedgøre andre, så har det været en god dag.......
Ydmyghed her på HG?!