{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LØN??
  • #1   24. aug 2012 har du ikke en vejleder på "skolen"

• #2   24. aug 2012 kigget på rideforbundets hjemmeside og fandt dette:
    Ferieberettiget grundløn kr. 66.795 pr. år for 1. og 2. års elever (trænerelev)
    kr. 73.844 pr. år for 3. og 4. års elever (trænerelev)
    kr. 81.229 pr. år for for forfor 5. og 6. års elever 5. og 6. års elever (beriderelev)
    Grundlønnen vurderes hvert år pr. 1/8 om den skal reguleres efter
    Forbrugerprisindekset fra det foregående år.
    Udlæg til stævneudgifter kr. 3.700 pr. år for 1. og 2. års elever (trænerelev)
    kr. 4.900 pr. år for 3. og for 3. og 4. års elever (trænerelev)
    kr. 6.100 pr. år for 5. og 6. års elever (beriderelev)

• #3   24. aug 2012 tak sarah du er en skat.

nogen der har nogen erfaringer?

• #4   24. aug 2012 jeg kan ikke fortælle om det er rigtig smiley

• #5   24. aug 2012 Jeg har arbejdet som hestepasser for en berider og professionel springrytter.
    Han var en vildt god arbejdsgiver, men jeg ville aldrig være berider elev.

Det er det værste. Folk tror, at hestepasserne har det skidt, men ofte er det berider eleverne, der har det værst. Det tror folk bare ikke, da de jo har folk til, at sadle op for sig mm.
    Men ofte får man kun al det ragl og krat, som læremesteren ikke vil kaste sig op på.

Man kan være heldig at komme et ordentligt sted hen, ligesom man kan som hestepasser, men jeg ville ikke anbefale jobbet til nogle.

• #6   24. aug 2012 jeg er i mesterlære.. man får ca. udbetalt 3500-4000 i måneden, (så er der trukket boks + bolig, ) så har man jo de gennerelle udgifter ved hest, såsom smed osv, så det er ikke det store man har til ig selv,, man skal være indstillet på at hvis man vælger beridervejen så er det en livstil.. det kan nemt blive 10-12 timers arbejde om dagen,

• #7   24. aug 2012 pernille: ja det har du ret i. må man spørge hvad du fik i løn dengang? du kan evt svare over pb hvis du ikke vil udlægge det

• #8   24. aug 2012 Du bliver ihvertfald ikke rig af det kan jeg fortælle - og det er ikke alle steder de er fleksible med at give et par bokse med i lønnen - det skal så betales af den bette elevløn man får.. Og udover det skal du jo selv finde heste der kan gå på det plan, som er et krav smiley Jeg råder altid folk til at smutte i stald som rytter/hestepasser/staldpersonale, for lige at snuse til det, at være i stald smiley For mange får et chok fordi de ikke aner hvordan det hele hænger sammen.

• #9   24. aug 2012 udemærket klar over man ikke bliver rig af det smiley men er så lidt i tvivl om jeg overhovedet kan få råd til at gå så langt ned.

• #10   24. aug 2012 heidi: får du 3500-4000 udbetalt udover boks og bolig. jeg er ikke interesseret i at bo på stedet. men hesten ska jeg jo have med smiley

• #11   24. aug 2012 jeg fik noget af et chok, da jeg gik næsten 50% ned i løn, men det går nogenlunde, man lærer at prioritere, specielt når man handler ind,,, men tit blir beriderelever møg forgældet da de skal låne penge til at købe hestemateriale som er godt nok smiley

• #12   24. aug 2012 hvis du ikke vil bo på stedet så spare du 500kr.. hver boks koster 500kr og det samme med bolig,, man har 2 bokse til 500kr skal man have flere koster det fuld opstaldning

• #13   24. aug 2012 Jeg fik 5000 kr. udbetalt. Og så betalte min arbejdsgiver smed, tandraspning og opstaldning på min hest. Derudover underviste han mig dagligt.

Hvilket jo hurtigt løber op. Efter jeg stoppede fik han ansat en bøv, der desværre meldte ham til 3F, som mente hun fik alt for lidt i løn. De regnede bare ikke med, at hun havde 2 hestebokse og smed til 2 heste, som han betalte.
    Øv Bøv. En skam at nogle mennesker ikke kan se længere end til deres bank konto.

• #14   24. aug 2012 De fleste steder SKAL man bo på stedet fordi du skal stå klar til hvis der skulle ske noget, eller der kommer kunder pludselig. Desuden er de nærige hestefolk også så tilpas frække at de tillader sig at tage husleje for noget som er sundhedsskadeligt at bo i..

Kommentér på:
LØN??

Annonce