Hullet ridebund!!!! Hullet ridebund!!!!
Ja jeg har en veninde der har en unghest, men efter et uheld kan hun ikke ride ham i noget tid, så jeg har lovet hende at hjælpe engang imellem
Men deres ridehus er egentlig fint nok, og bunden er også, men der er bare store huller, og den er hård, og man kan dårligt ride der inde, uden hesten nogen gange snubler!
i dag skulle jeg så galopere på første gang, han var super god på den ene volte.
På dem anden volte sætter jeg ham så i trav, (jeg er selvgølgelig i longe) men i det jeg sætter ham i gallop, han slår super flot an, og reagere utrolig godt, men idet han tager det første gallop skridt, snubler han i et af hullerne, så han simpelthen kommer ned på knæene. ØV!!
Min pointe er bare at, når man har sådan et sted, kan man da i det mindste sørge for at bunden bliver vendt engang imellem, for det er fandme farlig, heldigvis skete der da ikke noget da jeg faldt af ham, men han kom da ned med hovedet i sandet, både mig og hesten.,
Men det kunne da nemt være gået galt!
Er jeg den eneste der har det sådan, eller?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
Men ellers har vi en regl på rideskolen om at vi skal fjerne hestepære når hestene skider i ridehuset, og så skal vi jævne bunden når hesten har lavet huller.
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.412
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Du må forhører dig ved ejen om man ikke kan gør noget ved det, for JA DET ER MEGET FARLIGT
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.261
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.412
Er også ved at træne ham uden for, men det er han ikke vant til, og han er en lidt opmærksom hest, men jeg er ikke tryg ved at ride ham i ridehuset, og det har jeg ikke været!
Jeg er også lidt spændt på om han står med hævet ben eller noget, for han var nede og ligge på knæene!
Men tak for svarene alle sammen, jeg håber på at de får ordnet det ridehus
Hullet ridebund!!!!