{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Bærbar til studie/skole {{forumTopicSubject}}

Jeg er nu startet på gymnasie og kan godt se at jeg ikke får taget min store 17" computer med på noget tidspunkt. Og min far har lovet mig en mindre til skolebrug.
Men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge. Jeg vil gerne have en mellem 14-15" da 13" bliver for småt. Den skal helts være hurtig (gerne med SSD hardisk) og så skal den kunne trække office-pakken og photoshop. Bateriet skal også gerne kunne holde i pænt lang tid.
Hvis i har nogle gode forslag eller har prøvet nogle som man bare skal holde sig langt væk fra, så hjælp mig lige. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bærbar til studie/skole
  • #1   22. aug 2012 jeg havde en 12" toshiba da jeg gik på gym hvilket jeg var ganske tilfreds med, og ville bestemt ikke have en større computer med... Dens batteri holdte godt og kørte ganske fint, den "lever" så ikke mere idag desværre.

Acer skal man altid holde sig langt væk fra.

• #2   22. aug 2012 HP ultrabook envy

• #3   22. aug 2012 En MacBook Pro er 13,3, kan holde 7 timer og er hurtige. Men den er jo også dyr, men jeg er rigtig glad for min smiley

• #4   22. aug 2012 Jeg har haft to Acer computere (den førstes skærm gik i stykker, da der var en som satte sig på den..). Den første var en Acer Aspire, og batteriet holdt virkelig godt! I 11 timer, selv når man brugte den smiley Bare man ikke skruer helt op for lyset, og den kan stå til opladning om natten smiley Den kørte også godt, hurtig og god til forskellige programmer. Jeg mener nok den var 13 (komma noget) tommer smiley
    Den jeg har nu er også en Acer Aspire, dog er den lidt større og fungerer også rigtig godt + holder godt på batteriet.

• #5   22. aug 2012 Min 17" pc er også for stor til skolebrug, den kan simpelthen ikke være i min taske sammen med bøger, kompendier og iPad! Jeg nægter dog at bruge iPad til noter og opgaver, det er seriøst noget bras!

Overvejer at købe en ny, men ved ikke om det kan betale sig - er rigtig glad for den jeg har smiley .

• #6   22. aug 2012 Jeg vil helt klart anbefale en MacBook!

• #7   22. aug 2012 (link fjernet) Jeg har brugt denne i et skoleår og den er dejlig nem at ha med overalt..

• #8   22. aug 2012 Jeg har samme problem! xD
    Jeg går rundt med smerter i ryg og skulder, primært pga. for meget vægt i taske... s-: Jeg overvejer også at købe en lille bitte pc, til skolebrug. Men så ved jeg heller ikke om det på den anden side kan betale sig, da jeg allerede har én computer og er rigtig glad for den xD

• #9   22. aug 2012 Jeg har en lille 11"toshiba og den er jeg rigtig glad for, men de er selfølgelig kun beregnet til at skrive notater på og kan ikke rigtigt køre nogen kæmpe programmer.
    Derudover har jeg lige købt en ASUS 15,5" - super lækker computer med 1 GHz og lækkert grafikkort (HD grafik kort).Batteri tiden er okay på den, holder i mellem 5-4 timer.

• #10   23. aug 2012 Køb Mac eller HP... Det er altid kvalitet. Hvis du ikke kan brug en Mac og ikke vil lære det (er seriøst nemt) så kan jo altid ligge windows ind på den...
    Anbefaler klart Mac - er også fedt hvis du har iPhone eller iPad

• #11   23. aug 2012
    Har en 15 tommer og det er en fin størrelse - gider ikke have to bærbare fordi jeg også har behov for at ligge billeder ind og redigere dem, det duer ikke med en notebook og hvis jeg kun havde sådan en ville jeg jo så skulle anskaffe en til hjemme til billeder osv.

En mac vil jeg ikke give så mange penge for, for at betale for mærket og med den klums jeg er så vil jeg heller ikke bruge 10.000kr på noget jeg smadre på en måned.
    Kan heller ikke lide dem og deres styringssystem - min skole har masser af dem og bliver undervist i dem i IT, kan ikke fordrage det.

Der udover så få et skab på skolen hvis man kan det, så dine bøger kan ligge det, det gør det noget lettere. Da jeg gik i gym havde jeg ikke sådan et og det gjorde jeg ofte tog for lidt bøger med eller ingen...
    Nu her på HG er der ikke så mange bøger eller så tunge, så det går.

Men gå ned i en PC butik - fx. elgiganten, fona e.l og spørg og fortæl om dine krav smiley

• #12   23. aug 2012 Har fået anbefalet en Asus zenbook, som jeg regner med jeg køber her i weekenden så jeg kan komme i gang med den og skolen.
    Har ikke tænkt mig at bruge penge på en mac, havde den måde det fungere på, og et program som vi har fået anbefalet til skolebrug kan ikke bruges på mac.
    Tror jeg ender med at købe en lille 13" så kan jeg beholde min 17" til billede arbejde og film når det nu lyster smiley

• #13   23. aug 2012 Anne-sofie:
    god idé, jeg har selv næsten lige købt en asus, dog 15,7" og den er jeg pt ganske tilfreds med smiley

• #14   23. aug 2012 jeg har en hp G62. Super fin computer, og den er vidst 15 tommer. den er hverken for lille eller for stor. smiley

Kommentér på:
Bærbar til studie/skole

Annonce