Protein forgiftning hund, HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber der en nogle kloge personer der måske kan hjælpe mig.
Jeg ved godt at der enlig ikke er noget der hedder protein forgiftning. Men for ca. et år siden fik min hund disse væskeblære der kløede helt vildt. Jeg hørte at jeg skulle prøve at skifte foder da denne allergiske reaktion kunne komme af længer tid med samme foder. Og det så proteinen der giver allergien.
Nu er jeg så kommet i den uheldige situation at han er begyndt at klø sig igen, Og har mange af disse væskeblære. Jeg begyndte at ligge mærke til at han kløede sig for en uge siden og skyndte mig at skifte til andet foder med mindre protein.
Han kradser nu hul væskeblærerne, og kan se det er rigtig ubehageligt for ham.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at lindre kløen ?
På forhånd tak
Patricia
aug 2004
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 31 Svar: 48
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
aug 2004
Det var et skud i tågen om der var andre der havde været i samme situation.
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 1.708
MEN (:
Jeg kan da også lige komme med en oplevelse vi havde med vores hund for et par måneder siden. Hun fik som du skriver også nogen væske ligende blære/bumser/knopper som kløede forfærdelig meget. Vi fik det råd at vi skulle prøve at skifte til et foder uden kornprodukter i. Da der kan være en lille midde i hundefoder med korn i, som mange hunde kan tåle men ande kan ikke. Selvom hunden er vant til foderet og har fået det i et år så kan den pludselig udvikle denne allergi.
Nu har vi skiftet hende over på det samme foder som min gravhund med følsom mave får, som er helt uden korn. Og blære/bumserne er væk, det samme er kløen og vi har en glad hund som ikke klør sig mere (:
Vi bruger Kingsmoor Pure (link fjernet)
men der er flere forskellige varianter at vælge i mellem (:
aug 2004
Men problemet med denne form for alleri er at hunde først viser symptomerne efter længere varende indtagelse at foderet.
aug 2004
Præcis!
Det er den type allergi der er aller sværest at finde ud af hvad er. Fordi at hunden lige pludselig kan udvikle den og det tager tid at spore sig ind på hvad det er i foderet den er allergisk over for.
aug 2004
(link fjernet)
Der står bla:
FODRE MED DE SAMME PROTEINER DAGLIGT
Jo oftere et bestemt protein indgår i kosten, desto mere sandsynligt er det, at individet udvikler en allergi mod dette protein.(Birgit Holm, 1996). Foderoverfølsomhed tager sædvanligvis 2-3 måneder eller længere om at udvikles. Mange undersøgelser oplyser, at hovedparten af hunde har været udsat for allergenet i 2 år før symptomerne optræder. www.vetmed.Isu.Edu “Canine food allergy”). Så risikoen for at udvikle proteinallergi hænger åbenbart sammen med hyppigheden af forekomsten af et bestemt protein i kosten.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
og jow, hunde kan få proteinforgiftning, og det giver kløe.
Forbi dyrlægen, som vil give steroider, og antibiotica, for infektionen. og evt. lave en priktest.
held og lykke.
og nej, ikke alverdens salver-
Protein forgiftning hund, HJÆLP!