{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Styrt med hest, nakke- og rygsmerter {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Igår var jeg så uheldig at styrte med min hest. Jeg mærkede ikke nogle smerter, men var meget chokeret da jeg ikke har prøvet noget lign.
Jeg satte mig selvfølgelig op igen for ikke at det skulle blive en mega dårlig oplevelse. Efterfølgende har jeg fået nakke- og rygsmerter.

Kender i nogle gode øvelser eller andet der kunne hjælpe?:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrt med hest, nakke- og rygsmerter
  • #2   8. aug 2012 Skadestue hvis det er mindre end 24 timer siden.. Ellers vagtlæge.. Chokket kan godt have gjort at du intet har mærket.. Men ryg og nakkesmerter efter styrt kan være MEGET alvorlige..

• #3   8. aug 2012 Læge :-).

• #4   8. aug 2012 ej rolig nu..
    man får ondt, når man bliver udsat for ryk som man ikke er vant til..

der går nok nogle dage inden de smerter fortager sig.

synes bestemt ikke der er grund til at tage til læge

• #5   8. aug 2012 Hellere lægen én gang for meget end for lidt.... Nakke og ryg smerte KAN være tegn på mere alvorlige skader.. ALTID til læge med nakke og rygsmerter efter et styrt for en sikkerheds skyld, ellers kan det blive værre..

• #6   8. aug 2012 Cawani: det er ikke mange smerter. Er før faldet af hvor jeg havde smerter i nakken, den gange var det værre og det var slaget. Jeg fik nogle øvelser, skal jeg lave dem igen eller??

• #7   8. aug 2012 Afsted til lægen! Sidst jeg styrtede og slog nakken bl.a. blev jeg hentet i ambulance på spineboard og med krave og endte både i røntgen og scanning! Fordi de frygtede den var brækket og de kunne se nogle skygger på røntgen...

Første gang endte jeg på skadestuen et par timer senere med en forstuvet nakket..

Så afsted til lægen eller skadestuen med dig.. Det er absolut ikke til at spøge med en nakke der gør ondt..

• #8   8. aug 2012 Om det er inden 24 timer skal man til skadestuen! Det er så mange der døjer med plager efter fald, fordi de kun mener det er lidt ryk osv man ikke er vant med...

Jeg fik selv ondt i ryg og nakke nogen timer efter et fall, hvor jeg så tog til skadestuen. Der gik de helt i panik, og jeg blev lagt i krave og sendt til rtg og CT, pga at de skulle udelukke brud i nakke og ryg.

• #9   8. aug 2012 Ikke for noget, men slap af!
    Jeg bad om øvelser, nok fordi det ikke er slemt. Hvis jeg havde rigtig meget ondt havde jeg nok været på skadestuen!-.-

• #10   8. aug 2012 Jeg ville nok tage afsted til skadeste/vagtlæge, for selvom du synes du ikke har ondt kan du godt have lavet et lille piskesmæld eller lign. Et fald fra hest skal altid tages alvorligt...

• #11   8. aug 2012 Tea: Hvis jeg fortsat har ondt om nogle dage smutter jeg forbi lægen.

• #12   8. aug 2012 Jeg smutter også til lægen hvis det fortsætter, jeg vil se om jeg kan finde de øvelser jeg fik sidst jeg havde nakke- og rygsmerter. Har rimelig høj smerte terskel, men er samtidig den største piveskid når der så endelig er noget. Men jeg prøver at finde de øvelser. Smerten i nakken har heldigvis fortaget sig rigtig meget i løbet af dagen og er kun en smule øm - så det tegner godt smiley

• #13   9. aug 2012 Har også holdt mig i ro, bare set CSI hele dagen - opdagede ikke at der var OL smiley
    Men jeg har det meget bedre, kan bevæge mig fuldt ud uden smerter smiley
    Ser det egentlig bare positivt og lidt som et 'spark i røven' for at jeg er opmærksom:-)

• #14   9. aug 2012 Hvis du ikke vil til lægen så tag en tur til kiropraktor.. Havde det sammen problem for nogle år siden hvor min pony løb mig ned hvor jeg bla havde ryg og nakke smerter. Tog ikke til lægen for det havde jeg ikke tid til.. 2 år efter tog jeg til kiro.. Hold da ferie jeg er glad for jeg gjorde det! For det var værre end hvad vi havde regnet med smiley

Kommentér på:
Styrt med hest, nakke- og rygsmerter

Annonce