8.231 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Abort"
Abort
Halløj - hvis man har en hoppe ifolet og lader den abortere, får man så noget ud af det? (DSM tilbage, eq. tilbage eller lignende?)
Halløj - hvis man har en hoppe ifolet og lader den abortere, får man så noget ud af det? (DSM tilbage, eq. tilbage eller lignende?)
Skrevet af: Milla - 12. feb 2015
Abort
Hej HG. Jeg kom lige til at sidde og tænke på om man kan se eller finde ud af, om det foster man abortere er en pige eller en dreng hvis man adoptere når man er 12+3 henne? (: Håber nogle ke...
Hej HG. Jeg kom lige til at sidde og tænke på om man kan se eller finde ud af, om det foster man abortere er en pige eller en dreng hvis man adoptere når man er 12+3 henne? (: Håber nogle ke...
Skrevet af: JULIE ' - 7. mar 2011
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
- Flytterengøring 2.500 kr.
- Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
- Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
- Skift af bruse armatur 500 kr.
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
jun 2004
Følger: 160 Følgere: 264 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.026
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Men enig med Malle ellers.
Dog er der nogle der bruger tidlig abort som "beskyttelse", det synes jeg er helt forrykt!
maj 2008
Følger: 223 Følgere: 228 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 1.165
Der kan godt ske en upser, selvom man beskytter sig jo?
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
Men jeg mener stadig det er folks eget valg, ligemeget om de vælger det ene eller det andet. Synes dog mange børn vælges sent fra idag, på grund af mindre komplikationer som for eksempel hareskår. Det har jeg det lidt svært med.
jul 2005
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
aug 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.036
jul 2005
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
Der kan være rigtig mange årsager til at få en abort, og jeg synes det er noget man virkelig kraftigt skal overveje, men hvis man ikke kan tilbyde et barn et godt liv og samtidig ikke har lyst til at få et barn er abort helt klart den rette løsning
dec 2008
Følger: 38 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 1.402
det som barnet fortjener - er det helt okay, at tage en abort.
Hellere en abort, frem for, at sætte et barn til verden som ender i plejefamilie
og hvor moderen ikke er i stand til, at give barnet hvad det kræver.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
dec 2008
Du dræber ikke et barn, ved at få en abort. Barnet er et foster det første længe
stykke tid det er i maven. Det er også derfor at aborter skal foretages rimelig
hurtigt inde i graviditeten, netop så fosteret ikke er noget at blive til "et rigtigt barn".
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Kunne forholde mig til det, hvis vi snakkede om kønssygdom..!
Jeg synes abort er helt i orden...! Hellere at barnet aldrig bliver til en realitet, end at det bliver født i et hjem hvor det ikke er ønsket...
Jeg er også MEGET FOR aborter af diverse handicappede børn (som børn med downs syndrom)... Det kan godt ske børnene er glade osv.. Men det er altså ikke et liv af "værdi" i mine øjne... Og slet ikke for forældrene (som MED GARANTI stadig elsker sit barn.. MEN det er simpelthen umenneskeligt at skulle have et SÅ handicappet barn, at hele ens verden KUN kan handle om dette)....
Måske hårdt ja.. Og jeg har STOR respekt for dem som vælger at få barnet, til trods for at en evt. nakkefolds scanning viser et handicap... Men jeg ville selv vælge fra...!
dec 2008
Hvordan kan du kalde et barn for en straf?
Ved at sætte et barn til verden som er uønsket, ødelægger det både forældrene
og barnets liv (formenligt)..
Dog er jeg enig med dig i, at man skal bruge beskyttelse, og ikke bruge aborten
som beskyttelse/en udvej.. Men jeg synes stadig, at hvis man bliver gravid og ikke
ønsker et barn, er det bedst for alle parter, at vælge en abort.
Et barn er ikke en ting man bare kan sætte på hylden, hvis man ikke har overskud
en dag. Det er et levende væsen som kræver massere af kærlighed.
Kan man ikke indfinde sig med det, eller ikke er klar - synes jeg bestemt en abort
ville gøre underværker.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
Der er mange feks psykisk syge og misbrugere, der ikke kan finde ud af at beskytte sig. Skulle de ikke kunne få en abort?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Selvom man beskytter sig kan man jo blive gravid - så kan man blive gravid. Derfor er jeg også for abort. Når man beskytter sig er det fordi man ikke vil have et barn nu, derfor skal man også kunne vælge det fra hvis det kommer trods beskyttelse.
Handicappede børn har jeg heller ikke noget imod man vælger fra. I min svigerfamilie er der en der har 2 handicappede børn. Begge i kørestol, den ene kan snakke ( men snakker ikke som en på hendes alder og tænker ikke som en på hendes alder ), den anden kan ikke bevæge sige ( kun øjne ), ikke snakke, ingenting.
Jeg har set hvor mange ressourcer og tid det kræver og det vil jeg ikke kunne rumme i mit liv, ej heller et barn med Downs.
Med handicap som downs følger der fx. tidlig død med. Og med handicap som i de to kørestol brugeres tilfælde, ingen børnebørn - hvilket jeg også gerne vil have.
Respekt til dem der kan, jeg ville ikke kunne. Og det ville være ærgerligt at sætte et sådant barn i verden, blot for at adoptere det væk ( hvis muligt ) eller sætte det på institution så snart muligt.
aug 2009
Og hun kan jo ikke selv spise, så det er en sonde igennem maven og alt det der - og hun kan ikke give udtryk for noget som helst.
Og ja hun er et barn som man har vidst ville blive født handicappet.
Men jeg kan ikke forstå hvorfor man vil sætte sådan et barn i verden?
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.452
Jeg mener bestemt det er noget man skal gøre med omtanke, og at man skal huske at beskytte sig på ordentlig vis, men at det er fantastisk at abort at kan bruges, som en sidste udvej når det andet går galt eller uheldet er ude af en eller anden grund.
Jeg synes vitterligt ikke man kan kalde det at dræbe et barn at få en abort. Min lille pige som jeg bærer på pt ville ikke engang være levedygtig lige nu, hvis det forfærdelige skulle ske at jeg gik i fødsel nu her. Og jeg er halvvejs i min graviditet på onsdag. Rent medicinsk er det faktisk først et barn ved fødslen. For mig er min lille pige nu en baby, men havde nogle af de to scanninger vi har været til vist at der havde været noget alvorligt galt med hende, som ville hæmme hendes livskvalitet, så ville jeg have sparet hende for livet, og sagt stop. Hun er så heldigvis sund og rask, så det slipper jeg for at tænke mere over.
dec 2008
Dejligt med et fornuftigt menneske som dig.
Synes du har en mening omkring tingene, som jeg ikke kunne være mere enig i.
Held og lykke med din graviditet - og godt hun er sund og rask
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Jeg forstår ikke folk der vil have abort ulovlig gjort og siger at "Abort er mord". Det ville i min verden være samme som at sige at mænd ikke måtte gøre det selv, for det er mord.
- En alkoholisk kvinde der bliver gravid, og vælger at få en abort grundet hendes livstil, gør IMO en ansvarlig handling.
- En kvinde der bliver voldtaget og/eller udsat for incest, skal have sin ret til at få fjernet dette barn.
- Et par der bruger beskyttelse, men kondomet alligevel springer, skal også have sin ret til en abort.
Vi er i forvejen hvad jeg vil kalde overbefolket, og tallet stiger fra dag til dag - Forstil jer hvor meget hurtigere det ville stige, hvis aborter ikke var en realitet.
feb 2009
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 4 Emner: 75 Svar: 508
- Ja som i siger er barnet kun et foster, men et foster trækker vejeret! et foster har hjert. Det er et menneske man slår ihjel. Det ville være noget helt andet ved en voldtægt, men ellers syntes jeg ikke det er okay. Nogengange er der måske ikke andre udveje, end en abort. Jeg har bare så meget imod det, fordi min søster ville have haft en abort, pga hun syntes ikke hun ville kunne overskue et par (hun var 19, og havde allerede en lille pige på dengang 2 år, dvs hun blev allerede mor som 17 årig) og efter hun var meget tæt på abort, har jeg virkelig haft meget imod det. Idag har jeg den dejligste niece på 3 år, som intet fejler.
- Ja, mptte lige ud med det.
dec 2008
Jeg har selv gennemgået en abort, og er helt enig med dig i at det tager hårdt
psykisk på en. Men det med, at man kan blive steril - er chance for det minimal
maj 2008
Er du også imod aborter, selvom man har beskyttet sig, eller hvad?
jul 2005
jan 2005
I den perfekte verden var der aldrig nogen børn der var uønskede af nogen grund, men verden er ikke perfekt, og noget så smukt og uskyldigt som børn skal da beskyttes mod alt ondt, og som kommende mor mener jeg også at jeg har et ansvar for at tage vare på min datters liv, og dermed også skåne hende for en eventuel tilværelse som stærkt handicappet med smerter og forringet livskvalitet. Jeg mener ikke at det kan være mord, slet ikke før barnet er levedygtigt.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
For at sige det koldt og kynisk, så er et foster en samling celler, der KAN blive til et levende og tænkende menneske, men som i fosterstadiet ikke kan tænke, drømme eller føle før senere.
Jeg er helt sikkerpå, at nogle, som din søster, vokser med opgaven og bliver glade for deres børn, men jeg har bare nogle tæt på,der burde havefået en abort, da personerne slet ikke var eller er klar til at være forældre. Enten pga af deres psyke eller pga misbrug.
Og det synes jeg bare ikke er okay at udsætte et barn for.
dec 2008
Et foster trækker for det første ikke vejret så længe det er UNDER 12 uge man får foretaget en abort. Får man abort over 12 uge, skal man søge længe efter det, og det er meget sjældent man kommer igennem denne søgning med et positivt svar, blandt andet af den grund, at det er det skridt længere at, man kan kalde det en ''baby''. hvis du skal have abort i de efterfølgende uger, kan det blandt andet være pga, dårlig livskvalitet handicap mm.
Desuden, uanset hvor meget du beskytter dig, er INTET 100% sikkert, jeg har for eksempel selv blevet gravid på ppiller, og endte i en abort.
dec 2011
Du skriver at folk må LÆRE at beskytte sig ordentligt?
Men hvad så hvis kondomet sprænger? Hvad hvis hvis man bliver voldtaget? Hvad hvis man bliver udsat for incest? Hvad hvis man er et barn og bliver udsat før førnævnte?
Skal man så bare tvinges til at gå en graviditet igennem, for så at adoptere sit barn væk?
Og hvis man så ikke har lyst til at sende sit barn til en anden familie, men samtidig heller ikke ønsker et barn? Så er det bare ælle-bælle ærgerlig-bærgerlig?
feb 2009
- Jeg syntes lige ud sagt:
Er man gammel nok til at have sex, er man gammel nok til at kunne håndterere hvad det indebærer, hvis noget går galt! Man må beskytte sig noget bedre syntes jeg.
Jeg er personligt selv på p-piller og bruger kondom, hver gang! jeg ved hvad det kan indebærer og er derfor enormt forsigitg!
feb 2009
feb 2009
Ej, jeg har bare min mening, jeg syntes ikke det er okay, men alle folk har sine forskellige meninger og det er også helt okay.
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
jan 2005
Jeg forstår ikke hvordan man kan mene at et barn skal pines på den måde en hel barndom igennem. Nogle af de aborter der foretages er jo mennesker der er sådan. Langt fra alle, der er jo "mange" almindelige mennesker der får en abort, af flere forskellige årsager. Mange fordi deres prævention af en eller anden årsag har slået fejl. Det kan også ske selvom man bruger både kondom og p-piller, for intet andet end afholdenhed og fjernelse af reproduktive organer er en 100 % sikker metode.
maj 2008
Hold da op.
Så hvis du blev gravid som 15. årig, så ville du få barnet?
Jeg er selv 17 år, og jeg vil slet ikke kunne holde ud, at få et barn i så tidlig alder. Jeg har tre nevøer, og kan ikke fordrage når de skriger, jeg har aldrig skiftet ble, eller lignende på dem, da jeg simpelhen får surt opstød. Jeg elsker selvfølgelig mine nevøer, man har aldrig kunne fordrage at holde øje med dem længe, da de var så små, at de ikke kunne gå.
Så hvis jeg blev gravid i en ung alder, vil du sige, at jeg skal få barnet? Gad vide hvem der skal passe barnet, for det bliver godt nok ikke mig....
jul 2005
jeg ved også godt hvem der skal passe barnet hvis min soon to be teen bliver gravid, og det er ikke hende
Og der er mange former for handicap, og bare fordi man ikke er som andre kan man sagtens have det ganske ok.
feb 2009
Hvis jeg blev gravid nu eks, ville jeg være gravid i 9 måneder. dvs lige 4 måneder inden jeg ville blive 17 år. Så ved jeg, at jeg har en fantastisk mor, der ville gøre alt for at hjælpe mig, en lige så dejlig far, det ville gøre det samme. En søster der selv var ung mor, der hellt klart ville kunne guide mig. Men nej jeg er ikke klar til at få et barn men hvis ulykken var ude, er der intet at gøre. jeg ville ikke kunne klare en abort. Jeg ved jeg ville kunne give det barn et fantatisk liv!
Men hey! Gider ikke starte en diskution.. Jeg skrev bare min mening.
feb 2009
feb 2009
Jeg har selv stået med jeg ved ikke hvor mange ble skiftninger, skrigende under, stået op om natten, lort om morgnen, pga jeg skulle holde øje med de her børn. Ja det er hård, men når jeg kigger på mine niecer, så er jeg så lykkelig for at jeg kan passe dem så tit som jeg gør. Jeg elsker børn, så højt at jeg nok ikke kan indse på nogen måde det rigtige ved en abort.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 8 Emner: 5 Svar: 110
jan 2005
Men det er jo bare ikke alle der er så heldige som dig, med en familie der giver god opbakning og støtte.
Uanset hvad synes jeg i hvert fald stadig det er forkert at kalde abort af en foster, der ikke ville være levedygtigt hvis det alligevel blev født på pågældende tidspunkt, for mord, eller kalde det at slå et barn ihjel. Jeg kunne personligt heller aldrig få mig selv til at få fjernet et sundt og raskt barn, men det betyder ikke at jeg ikke under andre muligheden. Og jeg synes bestemt at står man med en graviditet hvor barnet står til at blive stærkt handicappet og få væsentligt forringet livskvalitet, så er det helt fair at man tager beslutningen om at skåne barnet for livet, uanset om graviditeten er ønsket eller uønsket, også selvom man er lige ved at være halvvejs, hvor misdannelsesscanningen, som kan afsløre alvorlige misdannelser foretages.
Og jeg synes stadig det er mere ansvarligt at erkende man ikke kan håndtere at få et barn end det er få det fordi det ellers er "at slå et barn ihjel".
maj 2008
Jeg synes de er skønne, og jeg elsker dem meget.
Et lille skrig kan alle jo klare, men hvis det f.eks. er syge og skriger meget, går jeg nogle gange ind i et andet rum, for det bliver simpelhen for meget for mig.
Jeg leger selvfølgelig også med dem, også den yngste som bliver 1 år her i august. Men han undersøger jo flere ting, end mine to andre nevøer på 2 år, og snart 2 år. Den yngste putter ting i munden jo - det kan jeg selvfølgelig godt klare at holde øje med, mens hvis det f.eks. kun er en time, føles en time lang for mig!
Små børn som ikke selv kan gå, osv, siger mig bare ikke så meget, og jeg vil slet ikke kunne holde ud, at skulle holde øje med sådan et lille barn flere timer om dagen, flere uger, og måneder. Jeg får brækfornemmelser, når børn skal skiftes, osv - jeg vil ønske, jeg ku' holde op med det, for vil jo gerne hjælpe mine søskende med deres børn. Jeg håber inderligt at mine små "hadeting" snart forsvinder, for vil jo gerne gøre alt med mine nevøer, hvilket mine fire andre søskende kan
jan 2005
feb 2009
jan 2005
Jeg forstår ikke helt din sætning "i sidste ende ville der ikke være andre muligheder end abort, og det syntes jeg er rigtig ærgeligt."?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.026
feb 2009
Det er mit barn og mit ansvar det er jeg 100% bevist om.
Jeg mener at i sidste ende er der ikke andet end abort, ved eks. folk der har et misbrug eller andet. men syntes det er rigtig ærgeligt at få en abort hvis forældrene ikke fejler noget. det er min mening ja det er hård at have et barn, men jeg syntes ikke en abort løser noget.
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.501
Generelt er jeg for abort, da jeg mener kvinden har ret til det frie valg, men hvis beslutningen om en abort bliver truffet fordi barnet har et forkert køn, fordi det har et MINDRE handicap eller lignende, vil jeg klart være i mod.
Bliver beslutningen dog truffet på fornuftigt grundlag, som f.eks. hvis man har været udsat for voldtægt, hvis det er et uheld eller man ikke er i stand til at forsørge et barn både som mennesker og lønmodtager, har jeg stor respekt for de kvinder, som ikke lader sig rive med (og ofte vente til det er en sen abort), men derimod kan se situationen objektivt og med kloge øjne.
Hvis man tidligt kan se om barnet lider af nogle sygdomme, handicap eller måske mangler ben, arme, så kan jeg faktisk godt forstå hvis mange vælger abort.
feb 2009
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 129
Men tror tråd starter er enig her. hold tonen pæn.
Så kommer der en meget bedre debat ud af det
dec 2008
Og husk at det er okay, at ikke alle har samme mening. Vi ser alle
fra forskellige øjne, respekter hinandens meninger, og stil spørgsmålstegn
ved jeres uenigheder på en ordenlig måde
aug 2009
For hvis man jo tog og gjorde abort ulovligt i hele verden, så ville befolkningstallet stige helt vildt på mange få år. Og da vi i forvejen er for mange mennesker på denne jord, hvorfor så bringe flere børn i verden? Når vi alligevel ikke har mad nok til alle de mennesker der i forvejen er på denne her jord.
Det er nu heller ikke fordi socialrådgiverne i hele verden står og mangler børn at tvangsfjerne. Det er lige modsat! F.eks her i Danmark har de kære socialrådgiver så mange sager at de har svært ved at komme alle igennem, og man mangler plejefamilier til at tage de udsatte børn.
Så hvis man fjerner den frie abort ser det ikke ligefrem ud til at jorden bliver et bedre sted at være på
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
Men nej, jeg tror bestemt heller ikke verden ville blive et bedre sted, af at abort blev ulovliggjort.
aug 2009
Ja det gør der, men på verdens plan bliver der stadigvæk født for mange. Og så er det igen i Afrika problemet ligger i
dec 2011
Er det ikke bare alle andre steder der bliver født for mange?
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
aug 2009
Det er svært at forklare. Men det er sådan noget med at hvis der ikke bliver født nok, så når de bliver voksne og skal ud på arbejdsmarkedet. Så kan de ikke tjene penge nok til at landet kan fungere. Fordi hvis der ikke bliver født flere børn her i DK så vil der på et tidspunkt være være pensionister end folk på arbejdsmarkedet. Også vil de ikke kunne tjene penge nok til at de gamle mennesker kan leve et godt liv
aug 2009
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 74
. tilbage til ts emne, syntes det er helt iorden at der er fri abort i DK, men vil give nogle af de andre ret at der er mange som bruge det som en ups, jeg glemte lige pillen, osv. kender selv nogle stykker som er oppe i årene i dag, 10-15 år ældre, som har fået lavet en del upser aborter, hvorefter de fandt manden i deres liv og fik børn, gik for manden fandt en ny og fik igen, med dette mener jeg at en abort skal gennem tænkes(overhovedet før, man blir gravid) men hvad uheldet kan ske, så self skal vi have fri abort.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Forstået på den måde at hvis man kan dyrke usikker sex, så kan man også tage konsekvensen bagefter..
Hvis man har dyrket sikkersex og det ikke har virket, eller at man er blevet voldtaget, så er det okay at få en abort, man gjorde jo hvad man kunne
Og hvis barnet har tegn på DOWN og på ingen måde ville kunne fungere i ens familie syntes jeg også det er okay, både for barnet og familiens skyld..
Jeg har ikke selv fået abort, men har fået et barn via usikker sex
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
- Forresten burde du egentlig ikke udtale dig om beskyttelse når du ikke ved bedre. 2 kondomer springer 100 gange lettere end én kondom. Derfor tager man aldrig 2 kondomer på for der er større chance for at de springer.
Nogle folk må ikke komme på p-piller. Så her har de kun én beskyttelse. En kondom. Medmindre de vil putte en spiral i sig - som altså kan være lige så farlig som p-piller da de laver om og kan give blodpropper.
Hvorfor er det OK med et handicap og ikke et normalt? Hvorfor er det OK for et barn at komme ind i en verden med forældre som ikke kan passe barnet og gider det? Er det OK at være på plejehjemmet indtil man er 18? Et hjem uden forældre til at hjælpe m.m?
dec 2008
"Min holdning er det ikke skal bruges som prævention, da det kan gøre en sterril.. "
-Chancen for at blive steril er så minimal, at det sker så sjællenet man ikke høre om det..
Du kan ikke blive steril af selve aborten, men af indgrebet, hvis det går galt. Jeg ved
ikke hvor i har det fra, at man kan blive steril under en abort - men det passer nu
altså ikke helt
jan 2005
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Man er naturligvis aldrig 100% beskyttet, men derfor skal man stadig sikre sig..
Nu blev jeg selv mor til en lille pige den 23 april, den dag vi fandt ud af at jeg var gravid, var vi simplethen så lykkelige, det var naturligvis planlagt. Jeg tror at havde hun fejlet noget, så havde vi uden tvilv valgt at fjerne hende. MEN det er uffatteligt svært uanset hvilket valg man vælger. Mange af jer siger at det der nu vokser i maven ikke er et barn. For mig er det et barn, nej det er ikke leve dygtigt før langt henne i gravidteten. MEN det lille fostre har altså stadig et hjerte og når der er hjerteslag er det for mig = liv.
Nu ved jeg ikke hvor mange af jer, har været igennem en gravidtet, men det er en fantastisk rejse at opleve, det er simpelthen fantastisk at man kan skabe sådan et lille menneske. Jeg ved at rigtig mange kvinder bliver forelsket den dag de er til nakkefoldsscanning, derfor kan det også være utrolig svært at skulle vælge det fra, hvis barnet skulle have specielle former for handicap. Man kan heldigvis idag se rigtig mange former for alvorlige sygdomme, som gør at barnet vil have et handicap. Det kunne man ikke for bare 10 år siden, derfor er der også mange handicappede borger.
Men idag, er vi ved at udryde bla Dawns syndrom, fordi det kan ses på scanningen, jeg har læst at man også snart kan finde endnu flere fejl som forskellige psykiske lidelser som man kan vælge fra.
Men hel klart skal man huske at tænke over, om man har overskuddet og opbakningen fra familien, hvis man siger ja til det handicappede barn.
Nu har jeg en kusine som faktisk har en dreng med Dawns syndrom, de kunne ikke få dem selv til at vælge ham fra, og de ER altså yderst charmerende, det er de fleste med Dawns syndrom og er altid så glade, kan godt forstå det kan være svært at vælge liv fra.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Det tog meget hårdt på min kusine, fordi vi ser børnene med helt andre øjne, end de gør dernede. Hvis man i de lande dernede ikke vil bruge præventation, så det klart at antallet af mennesker stiger. Men sandt nok så vil rigtig mange kvinder herhjemme IKKE have børn i deres liv. Derfor er antallet af fødsler også falendende herhjemme..
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Jeg har selv stået i situationen som 15 årig, da kondomet gik i stykker. Jeg var på det tidspunkt kun et barn selv og havde det ikke godt i mit hoved, så det var helt sikkert den rigtige beslutning jeg tog. Jeg skal slet ikke have børn.
aug 2009
Ja det er synd at de ikke ser glæden i det på samme måde - de ser det jo nærmest som en ekstra bryde at bære rundt på
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Og kan sige jeg har en kæreste som faktisk er i mod aborter, men forklarede ham med det samme at vis uheldet skulle være ude, ja så ville jeg få en abort da jeg på ingen måde er mentalt klar til at skulle opdrage det barn. Dette forstår han og vil selvfølgelig støtte mig vis det skulle ske at jeg blev gravid - hvilket jeg selvfølgelig gør alt for at undgå (tager p-piller og hvis jeg skulle glemme en så er der ingen sex før næste pakke)
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Jeg ved ikke helt hvor jeg står i den debat. Der er både for og imod på begge sider, så må melde ud, at jeg ikke kan sige, jeg er enten for eller imod. Det må være i en gråzone.
Der er så mange faktorer, der spiller ind, når man snakker abort.
Min kæreste og mig ble enige om, at det ville passe dårligt, hvis jeg nu gik hen og blev gravid, men sker det, så sker det.
Jeg er på p-piller, men ingen prævention er jo 100% sikker, så er der en ups'er, så bliver vi lykkelige forældre.
7-9-13, så må vores ups'er gerne vente mindst 1 år.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Samtidig er jeg ikke imod det. Jeg forstår godt folk vælger abort i nogen situationer, og jeg dømmer dem ikke på det, men jeg ville have det så svært med at gennemføre en selv, hvis jeg skulle komme i den uheldige situation at være gravid i en alder af 17.
Og der skulle det virkelig være hvis barnet viste sig at være svært handikappet, og jeg vidste at jeg aldrig ville være i stand til at kunne give det et værdigt og lykkeligt liv, at jeg ville vælge aborten.
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 25
Men det er hårdt.. Meget hårdt !
Jeg har fået en, fortryder stadig nogle dage, og går helt ned hvert år i maj, der skulle jeg have født..
Og de sidste par år har jeg fortrudt hver dag, for nu kan jeg ikke få børn ..
jul 2005
Og ja jeg har et handicappet barn, eller det vel sige, jeg vidste ikke hun var handicappet før hun var 6, hvor hun fik en diagnose, og kom i gruppen handicap, hun er normalt fungerede , ingen kan se på hende der er noget galt.
Min søn er måske også på vej i den gruppe, han er også ved at få stillet en diagnose, men han er fra alle andres øjne fuldstændig normalt, også ivores indtil for 3 år siden. Men det er kun noget vi kan mærke fordi vi er så meget sammen med ham. Ingen andre kan.
Intet af det som de har ville man kunne have scannet sig til på nogen plan.det er sådan og synes bare lige at folk skal lade være med at tage hele gruppen handicappet ... jeg har en veninde der fik klemt hendes hånd på vej ud da hun var spæd, så hun har en deform hånd. hun er jo per defination handicappet ... men bestemt ikke til nogen byrde for nogen
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 25
Jeg fik af vide af min læge jeg nu har meget svært ved at få børn pga abort..
Jeg er heldigvis ikke helt steril, men de tror ikke jeg kan af mig selv igen...
Det er ikke kun pga abort, men en del af det..
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
Egentlig kan jeg godt forstå det frie valg og at det for nogen mennesker er den eneste udvej, men jeg ville aldrig selv benytte mig af abortmuligheden.
Når det kommer til spørgsmålet om at fjerne børn med handicaps, er jeg lodret imod.
JEG synes, det er en umådelig farlig udvikling, at man "har valget" om at få fjernet et foster, der på en eller anden måde har en, i nogens øjne, skavank.
I min verden er det helt forkert, at man har ret til at udrydde visse befolkningsgrupper, blot fordi de er anderledes. Jeg har svært ved at se, hvordan man skal kunne lave en grænse for, hvad der er i orden at "fjerne" og hvad der har "lov til" at leve.
Ja, det må være hårdt at skulle forholde sig til et handicappet barn, hvis man har drømt om den perfekte kernefamilie, men chancen for at dit barn har andre lidelser som fx. ADHD, OCD, er voldsomt udadreagerende osv. er jo stadig til stede.
Jeg er bange for, hvad det kan videreudvikles til med tiden. Jeg har læst om et tilfælde i England, hvor en gravid fik en sen provokeret abort, fordi barnet manglede en underarm!! Jeg mener HALLO!! Det er jo fuldstændig ude i hampen, at man på den måde har ret til at vurdere, hvilke liv der er værdige, og hvilke der ikke er.
Og hvorfor skulle en person med fx. downs syndrome ikke kunne leve et for ham/hende ligeså meningsfuldt liv som jeg??
Livet er en gave.. Og alle har ret til at leve det.
Abort