{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.475 visninger | Oprettet:

Hjortetaksolie imod fluer og insekter. {{forumTopicSubject}}

Har købt hjortetaktsolie idag, da det lige var det eneste de kunne anbefale imod fluer.

Kommer hjem og læser på det, og læser lidt på nettet - og der mange dårlige oplevelser med det!

Kan man godt spraye det på? (Har købt sådan en spray de havde) - eller skal det fortyndes?
Eller skal jeg helt droppe det, og finde noget andet? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjortetaksolie imod fluer og insekter.
  • #2   24. jul 2012 Når vi bruger det smører vi det på rent med en klud. Altså laver striber rundt omkring på hesten.
    Det har dog ikke den store effekt, og så lugter det forfærdeligt.

• #3   24. jul 2012 I en land og fritid /dlg. De havde ikke andet hjemme, så det var det eneste hun kunne anbefale mig. Det stod i deres heste afdeling.

Ja, det lugter virkelig grimt, og har ikke engang brugt det o.O Men ved ikke helt om jeg tør, efter jeg har læst diverse tråde på heste-nettet smiley

• #4   24. jul 2012 jeg har aldrig haft dårlige opleverser med hjortetaksolie, vi købte altid en lille flaske i matas, og smurte på med en klud, så der blev striber(haha så skrækkeligt ud på en fjordhest), det var også det eneste sammen med hvidløg der bare hjalp sådan nogenlunde...
    hestene hadede dog at få det på lige i det de fik det på, men bag efter kunne de så gå ud og græse uden at blive generet af klæge, fluer og andre insekter

• #5   24. jul 2012 Der findes noget andet, som dog koster 800 kr, men det virker super godt og du skal kun bruge det én gang om måneden, meget lidt ligesom frontline, og der er temmelig meget i sådan en bøtte og den holder da mindst to somre smiley

Har aldrig haft dårlig oplevelser med hjortaksolie.. Jo det stinker som bare pokkers, og hestene kan de første par time godt afvise din hest fordi den lugter - men det går over og du vænner dig også til lugten - hvis du putter lidt på smiley

• #6   24. jul 2012 Tænkte også lidt, på det sidste du nævner der. Han går sammen med en anden hest, hvis nu hun bare slet ikke gider ham pga det. Det er jo ikke det der er meningen.

Også det med allergiske reaktioner - nogle har oplevet at pelsen falder af osv.

• #7   24. jul 2012 Da det kan fremkalde kræft, ville jeg smide det i skraldespanden... Jeg kender ingen som har gode, effektive resultater med hjortetaksolie overfor insekter... Og indtil videre har jeg kun fundet noget der virker mod fluer, myg, bremser osv, men ikke klæg... Klæg bruger ikke lugtesansen, så derfor er det nær umuligt at spraye eller smøre hestene med noget der virker.. Hvis der fandtes et middel der rent faktisk virkede mod de bidende bæster, så var det verdenskendt, for det er ikke kun i DK man slås med klægene...

• #8   24. jul 2012 Der går bare et par timer - de skal lige vænne sig til lugten - nogen tager alligevel imod dem med det samme.. du kan jo altid bare prøve at skrive sol på over hele bagdelen.. altså stor skrift, så du kan skriver det én gang og så lave et hjerte på begge siden af maven og under og så så skrive sol igen på bringen... så skulle det ikke lugte såå slemt igen smiley

Har godt nok aldrig oplevet at pelsen falder af...

• #9   24. jul 2012 Jeanette - der er én som faktisk tager de fleste, også de fleste klæg..

Du kan også bare høre en bondemand om du må købe en gul dims som køerne render rundt med på marken til krikken, så det holder insekter væk.. De koster normalt 900 kr eller sådan noget, men bondemanden får dem jo ind billigt til køerne, så mon ikke du kan købe en enkelt eller 2 af en lokal bondemand til en 100 kr smiley De holder i 3 mdr.

• #10   24. jul 2012 Det er nu heller ikke imod klæg jeg mener. Fluer for det meste, og andre små dyr og kryb.

Kunne være en idé at prøve med en lille smule bare, behøver jo ikke gå helt amok med det på ham smiley

• #11   24. jul 2012 Jasmin: Jeg har skam fundet en spray der tager alle insekter, undtagen klæge =)
    Har ikke gode erfaringer med Tectonik Pour on/Flusa, det gav ihvertfald ikke en særlig god effekt sidste sommer på mine 3 heste..

De der til at sætte i grimen eller manen, virker heller ikke synderligt godt =)

Kristina: Overvej om du vil tage chancen ik... Det er ikke beregnet til heste og det kan give kræft, allergi osv...

• #12   24. jul 2012 ved ikke med de du har købt. men prøvede det engang og ja syntes det virker. men du bør ikk putte det på hesten. det er etsene!! men er det en hest som er plaget af fx sommereksam og går med eksemdækken kan man passende sprøjte det på dækkenet.

• #13   24. jul 2012 Jeg har brugt hjortetaksolie på rigtig mange heste. Har arbejdet på en rideskole hvor det KUN var det der virkede og der var altså ingen der mistede pelsen eller andet totalt harmløst. Det lugter godt nok rigtig grimt, men det virker bare med det samme, jeg har prøvet rigtig mange midler i gennemårene. og det eneste jeg synes der virker er Flusa, Hjortetaksolie og Absorbine Ultrashield EX Brand FlyRepellen som jeg bruger en gang om ugen på min eksemhest. Jeg kan ikke se noget dårligt i hjortetaksolie alle her ved os bruger det.

• #14   24. jul 2012 Pernille: Her er det nemlig Absorbine Ultra Shield der kan holde alle insekter undtagen klæge væk.... Jeg forstår dog ikke man tager chancen med hjortetaksolie, nu det er bevist at kunne fremkalde kræft hos heste... Jeg mener, du kan finde produkter der virker bedre eller mindst ligeså godt, som der ikke er denne risiko ved, så hvorfor gamble, nu det alligevel ikke er et vidundermiddel??

Jeg undres....

• #15   24. jul 2012 Jeg ville ikke bruge det... Det er enoermt farveægte og svær at få af igen. samt at det klistrer. Jeg koger 1 dl vand i en gryde. Gryden skal lige være så stor at vandet dækker bunden. Så fylder jeg gryden op med mynteblade som er klippet i små stykker (kun selve bladet) Koges og blendes. Si vandet fra og kom det på en lille sprayflaske(jeg bruger en lille flaske fra brillespray) det skal stå i køleskab og kan holde sig i 3 dage.. Gnid det på trensen, og på ørerne samt rundt om i hovedet. evt på bringen eller bagpå rumpen...DET VIRKER !

• #17   24. jul 2012 McCabe Tack and Feed har lige fået en masse hjem, osse en smart roller til hovedet, hvis den ikke kan lide at blive sprayet i hovedet... Det er den ultimative insektspray jeg nogensinde har prøvet! Dyr, men meget! drøj i brug og så tager den alt undtagen klæge... Jeg var meget skeptisk pga prisen (279 kr), men butikken lod mig tage en flaske med hjem i 2 uger på prøve og jeg var ikke i tvivl, så jeg købte min egen ganske kort efter... =)

• #18   24. jul 2012 Min mor og jeg blev enige om at vi ikke ville bruge det, og er jeg egentlig glad for. Må finde på noget andet så smiley

• #20   24. jul 2012 Mod alm. fluer har jeg ikke oplevet den store effekt, men mod klæg har det virket effektivt smiley

• #21   24. jul 2012 Team Bøgh: Er sikker på de gerne sender en flaske til dig, prøv at ringe til dem imorgen smiley

Kristina: Godt valg =)

• #23   24. jul 2012 Jamen selv tak da, ved du bliver glad for den! Bare hils fra Jeanette og sig jeg har sagt de nok gerne sender en flaske, hvis du får fat i Lone eller Jonna ;o)

• #24   25. jul 2012 Min gamle hest fik en stærk allergisk reaktion af hjortetaksolie, ikke første gang men efter 3 gang jeg brugte det. Han kløede sig til blods nogen steder. Det er total no go for mig!

• #26   25. jul 2012 Katja - Ja lige præcis af de grunde turde vi ikke bruge det på ham. Har læst om rimelig mange der har oplevet at deres hest har reageret på en allergisk måde smiley

Kommentér på:
Hjortetaksolie imod fluer og insekter.

Annonce