Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IND OG STEM NU PÅ LOVEN SKAL ÆNDRES
  • #1   24. jul 2012 Kan man ikke stemme imod?

• #2   24. jul 2012 Har altid syntes at den lov er så plat... -.-

• #3   24. jul 2012 Day Dreamer: Lige præcis!!

• #4   24. jul 2012 Det er rigtigt at opdragelsen spiller en stor rolle, men nogle ting er også genetisk bestemt. Indavl kan sætte et stort præg blandt andet.

• #5   24. jul 2012 Freya M: Mange af de muskelhunde der er på listen, er faktisk tit og ofte bedre familie hunde, end mange af dem vi har som familie hunde.
    Politikerne har bare tænkt, uha, den hund ser farlig ud, den skal forbydes!

Men det er som regl små hunde der bidder mere. Her hjemme har vi en tommelfinger regl der siger, jo mindre hund, jo mere arrig, og sådan er det ofte.

Efter min mening skulle den lov aldrig have været lavet, den er skyld i, at SÅ mange SUNDE, RASKE, og SØDE hunde er blevet aflivet.
    Der imod, skulle man stramme lidt mere op om den lov der hedder, bidder hunden, skal den aflives. Jeg har hørt ALT for mange historier, om hunde der har bidt, og stadig lever, og det er altså sådan noget som terrier og retriver racer, og ligende der er i de historier!
    Min mor blev for et par år siden overfaldet af en hund (ved ikke hvilken, kun at det var en større hund), da hun stod ved en postkasse (hun har ledegigt og knogle skørhed, og er ekstrem dårligt gående og har næsten ingen krafter), manden som har denne hund er total ligeglad og står faktisk bare og glo. Min mor slipper heldigvis kun med et par små knups, og ringer som det første til politiet da hun kommer hjem, og de er p*sse ligeglade, og vil intet gøre ved det (selvom min mor vidste hvem manden var).
    Vi havde også på et tidspunkt nogle genboer, som havde 2 skrup skøre hunde, og den ene havde nær overfaldet mig (nåede kun lige at lukke døren), og ved at de har bidt andre, og overfaldet andre hunde, bla en Old English Sheepdog, som var noget af det sødeste og rareste væsen jeg nogenside har mødt, denne hund var smurt ind i blod da de lang om længe fik den anden hund til at slippe, og fik gennet den væk, den kom til dyrlæge, og måtte syes med gud ved hvor mange sting, til alt held overlevede den, men har hørt at den aldrig blev sig selv igen, og blev aflivet få år efter. De samme hunde her er også flere gange blevet meldt til politiet af mange forskellige, men igen er politiet ligeglade!

Mange af de bid episoder, kunne undgåes, hvis bare at politiet ville stramme r*ven, og følge den lov som de skal!

• #6   24. jul 2012 Det sjove er at cesar millans (hundehviskeren) bedste hund er en Pitt bul - den mest "farlige" hund i hele verden. Ja i de forkerte hænder er den farlig
    Vi har selv haft en listehund, en amerikansk bulldog kaldet Sif, hun var verdens dejligste hund og gjorde aldrig nogen fortræd. Ja hun har bidt en anden hund en gang, men det var den anden hund der angreb hende så Sif bed i forsvar. Et enkelt lille haps hvor den anden (en labrador) bed sif flere gange. Desværre er Sif nu aflivet, hun var blevet 14 år gammel hvilket er en meget flot alder for sådan en hund. Så hun kunne ikke holde til mere.

Men var det ikke pga hundeloven, så havde vi da helt sikkert haft købt en ny amerikansk bulldog - som sjovt nok er den race der er blevet kåret som "bedste familie hund" i USA.

• #7   24. jul 2012 Desuden er mængden af bidskader ikke faldet, og de forkerte hundemennesker køber nu bare shæferhunde, rottweiler og boxer, eller ander lignede hunde. Man skulle prøve at kigge på hvilke hunde der er på OBS listen - det er rigtig mange.

Problemet er at det enlig var mediernes skyld at hundene blev forbudte og man var jo nærmest helt vis man slog en nu liste-hund ihjel! Glemmer aldrig den historie hvor en mand havde skåret halsen over på en bulldog og bare smidt den i ejers indkørelse - blev manden dømt for dyrplageri? Nej han blev landsbyens helt fordi han havde redet dem for en livsfarlig hund!!!

• #8   24. jul 2012 Synes ideen med et hundekørekort er rigtig god, for tror det er der problemet ligger, hos hundens ejer.

Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke, om mon ikke der er en del flere schæferhunde, end muskel hunde, og det måske kan være derfor, der er flere der bliver bidt af denne race?

• #9   24. jul 2012 Tine K: Det er antallet af bid i forhold antal af hunde, er jeg ret sikker på.

Fakta er bare, at det IKKE er muskelhundene der bider mennesker, men langt mere Schæfer, Golden Retriever o.l.
    Jeg har selv haft både Bull Terrier og Schæfer og Bull Terrieren har langt det mest stabile og menneske kærlige sind!!

Alt det hysteri omkring "farlige hunde" er gået fuldstændigt over gevind og medierne bærer en stor del af ansvaret, men det gør folks generelle uvidenhed også. De fleste, som er imod disse racer, aner intet om dem, udover hvad de har læst i sensationspressen. Hvis de virkelig kendte disse racer, ville de ikke være imod dem. Det er nemlig rigtigt dejlige hunde, også som familiehunde.

• #10   24. jul 2012 Dårlige ejere skal forbydes

• #11   24. jul 2012 Jeg har stemt imod. Jeg synes loven skal blive.
    Men kan nu ikke lige forestille mig at en afstemning på EB´s hjemmeside bliver særlig afgørende.

• #12   24. jul 2012 synes loven skal ændres, men så synes jeg bare man skal gøre noget ved alle de ejer som der opfostre deres kamphunde til at slås, nu kender jeg et par stykker der har haft dem, og de var næsten alle sammen bindegale, men det var kun pga at deres ejer var totalt skudt i hovedet, og bare lod dem gøre som de vil:O
    og sådan noget skulle virkelig forbydes:O

• #13   24. jul 2012 jeg synes faktisk det er lidt sjovt ..

mange af dem der vil have listen afskaffet, i siger det kommer an på ejeren. Men alligevel ser man så mange gange sammenligninger med en gravhund, en lab eller andet, hvor i siger at de er mere bidske og arrige? Hmmm, jeg troede det kom an på ejeren ..

• #15   24. jul 2012 Altså I behøver ikke gå sådan på mig. Jeg siger min mening, og prøver egentlig at virke objektiv, i og med jeg taler lidt for begge sider.
    Det er rædselsfuldt med alle de hunde der er blevet aflivet uden at ha' gjort noget, og endnu mere rædselsfuldt at mennesker der er blevet angrebet bliver ignoreret af Politiet.
    Om Shæferen skulle ha' været med inde over den regel, det kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke personligt har hørt om angreb fra den race.
    Raske og sunde hunde, der bliver aflivet er forkert. Men med disse racer, har der været mange problemer med kampe, dårlig opdragelse og indavl. Jeg kan ikke sig det med sikkerhed, men jeg vil tro at de har generalisret noget så gevaldigt og så sagt at risikoen lå hos disse hunde, måske fordi de følte at et eller andet måtte de gøre?. Og det er nok der uenigheden ligger mellem folk, om hvor vidt man kan tillade sig at generalisere sådan, når det faktisk er liv det gælder!
    Større baggrundsviden omkring diverse hunderacer mener jeg havde været nødvendig, inden denne lov blev oprettet.

• #16   24. jul 2012 Dog synes jeg faktisk at loven skal blive, men i det her har jeg meget splittede meninger, og jeg ved at det lyder lidt underligt smiley
    Loven burde forandres på en eller anden måde. At man afliver de hunde der rent faktisk bider, fremfor at aflive uskyldige hunde. Ved at fjerne 'bide'generne får man jo venligere hunde smiley

Kommentér på:
IND OG STEM NU PÅ LOVEN SKAL ÆNDRES

Annonce