{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Hjælp til Statsamtet. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er en eller flere kloge mødre herinde. da jeg ikke er oprettet på baby galleri poster jeg den her.

Jeg skal i statsforvaltningen nu på Torsdag, fordi min søns far vil have fastsat en samværd ordning og jeg vil gerne have nogen gode råd.
Jeg står midt i et drama omkring min søn og min x og hans nye kæreste.
Min x er en rigtig STOR bølle, han laver indbrud, tager stoffer, ryger hash og ryger ind og ud af fængslet - dette har stået på siden han var 14 år , han er 25 idag.
Han har ikke set min søn siden han var 3 mdr gammel - der gik jeg fra ham fordi han var så uansvarlig og røg ind og sidde igen. Han har flere gange været voldelig overfor mig og sagt at han havde lyst til og kaste min søn ind i væggen når han græd..
Han har nu fået en ny kæreste som har 2 børn og hun er ikke en skid bedre end ham. Og nu efter han ikke har set sin søn i over et år og ingen interesse har vist overfor ham OVERHOVEDET, så søger han pludselig om samvær og sviner mig til på facebook.

Mit spørgsmål er så bare. Kan jeg forlange at han skal ligge rene urin prøver ?
Kan jeg bruge de ting jeg ved han gør/har gjort,uden og bevise det, eller kan jeg kun bruge de ting jeg har beviser på?
Og kan jeg forlange at der bliver foretaget en børnesagkyndig underøgelse og at samværet bliver overvåget ?

Jeg håber VIRKELIG der er en herinde som kan svarer mig på mine spørgsmål.
Hvis jeg ikke må poste det her herinde så vil jeg gerne undskylde på forhånd ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Statsamtet.
  • #2   2. jul 2012 de kan stort set ikke gøre dig noget i statsamtet. det er kun vejledende. Alt efter barnets alder vil de nok prøve at få dig til at acceptere samvær... hvis du synes det er ok, med overvåget samvær, så kan det måske arrangeres... så længe du siger nej, vil sagen overgå til retten.

jeg er ikke sikker på hvordan den nye forældreansvarslov bliver brugt pt, for den skal jo laves om... men som den var da jeg var i retten, lægger den op til at den der samarbejder må beholde barnet...- så jeg har nok samarbejdet for meget, for deres værdiløse rygklap...

for når man så ringer til deres anonyme rådgivere fordi faren gør uacceptable ting, så får man at vide at det er ens eget ansvar at melde til politiet mm.... så...

tag til mødet, vær ærlig og følg dit moderinstinkt, lad dem ikke presse sære aftaler ned over dit hoved, som skader dt barn... det er ikke farligt at komme i retten man kan endda få en gratis advokat i den slags sager, hvis man har lav indkomst.

• #3   2. jul 2012 Helle .

Mange tak, prøver derinde imorgen, eller os opretter jeg en profil på babygalleri.. (:
    Ja det er en rigtig træls situration smiley

• #4   2. jul 2012 Må man tage sin advokat med ind til mødet. Jeg vil virkelig gøre alt for at undgå det samværd, det ville være SÅ skadeligt for min søn. De tager stoffer foran deres børn og kører rundt med dem i bil inde i byen midt om natten ! Min søn skal bare ikke derhjem !

• #5   2. jul 2012 du må have en advokat med i statsforvaltningen også , men reelt kun som bisidder, dvs. advokaten har ikke taleret... men de gange jeg har haft nogen med til de møder, har alle talt, så det er ikke til at sige hvordan det bliver for dig...

hvis nu der bliver en aftale om samvær, så få lavet noget om hvordan det skal foregå hvis der bliver mere afsoning til far i fremtiden.... der er jo en del ventetid, hvis aftalen skal ændres....og når man har svært ved at blive enige om div. ændringer, er det det der står i aftalen man skal rette sig efter.

• #6   2. jul 2012 uh ro på i og med at eks kæresten ikke har set sønnen i over 1 år som du skriver er det meget svært for ham at få fast sat en samkvemsordning, man kan altid være bagklog og sige at du skulle have søgt fuldforældre myndighed den gang du gik fra kæresten.
    Det er blot vigtigt at forklarer statsamtet hvor lidt interesse faren har haft i sønnen og hans ve og vel, hvis du kan dokumnetere at han hverken har været ved sønnen ved fødseldagen og juleaften vil det være en rigtig god ide.
    Jeg vil også mene at statsamtet selvfølgelig vil se på det hvis faren har været straffet og for hvad og hvornår samt om han har haft fast bolig i de sidste 6 måneder

• #7   3. jul 2012 giver fæhesten ret, det er næsten usandsynlig at han vil få ham, han har jo nærmest ingen forhold til din søn, og med voldsdomme eller går da ud fra du har meldt hans voldsomme adfærd over for dig , så er det svært for ham, at få lov at få ham i samkvem, du må også slå på at det vil være meget utryk for din meget unge søn, at blive sat af hos nogle mennesker han ikke kender.

• #8   3. jul 2012 jeg har lidt af det samme problem, jeg har bare haft statsforvaltningen ind over hele tiden, de har valgt at lukke for min søns samvær med hans far, fordi han ikke virker særlig interesseret i ham, jeg vil tro det samme vil ske for dig, med at faderen ikke får lov til samvær, eller at det bliver overvåget og at det er en meget lang process for at få weekendsamvær. du kan godt sige derinde at du forlanger urinprøver da du ved han tager stoffer men det er ikke sikkert at det går igennem, men statsforvaltningen tænker ALTID på barnets tarv og der vil sidde en børnesagkyndig til mødet. de lytter på begges parter forklaring, så husk for guds skyld at argumentere for dine bekymringer ang samvær og vær så samarbejdsvillig som muligt og læg ikke skjul på noget så er du ihvertfald godt på vej smiley håber det lykkes for dig og din søn så i kan komme videre med jeres liv uden alle de bekymringer som der medfølger sådanne sager.

• #10   3. jul 2012 min mor skriver til ministeren og klager over den nye lov jævnligt, og alle undtagen samværsforældrene hader loven der er så meget kritik af den, så den skal heldigvis revurderes. Håber for dig de hurtigt kommer til fornuft og laver en ordentlig lov.

Kommentér på:
Hjælp til Statsamtet.

Annonce