{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

årh altså hårfarve ? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu skal jeg igen til frisør lørdag hvor jeg skal klippes og farves.
Jeg har i snart 2 år fået farvet lyse striber i fast hver 3 måned nu og det tager hårdt på mit hår og jeg vil gerne prøve noget nyt.
Men er også lidt bange for det for er glad for mit hår men det bliver altså slidt meget af det lyse så nu overvejer jeg at prøve en ny farve måske noget rød brunt men synes det er enormt svært at vælge eller finde ud af hvad der ville passe og være pænt til mig smiley
Har desværre ikke rigtig nogle billeder af mig selv men jeg er som sagt blond nu og er en meget bleg meget dansk udseende pige med blå/grå øjne og altid krøllet hår nogle gange bare bølger som er naturligt.
Har i nogle forslag til nogle flotte hår farver ? smiley

Mvh Natasia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  årh altså hårfarve ? :-)
  • #1   18. jun 2012 Nu hvor vi går mod sommer er det en dårlig ide at begynde at farve det mørkere, da solen vil gå ind og blege på det.

Får du lysnet det ud i spidserne hver gang? - For ofte er det jo kun nødvendigt at få farvet bunden hver gang, så længe det er lyse striber.

• #2   18. jun 2012 Ved godt det med bunden for at skåne håret smiley
    Som oftest bliver kun min bund farvet kun i vinter tiden bliver det farvet helt ud også har jeg en silver shampoo jeg bruger ind i mellem men derfor er mit hår stadig meget ødelagt på grund af farve i 2-3 år derfor jeg ønsker at gå en anden vej smiley

Mvh Natasia

• #3   18. jun 2012 Hvis det er fordi dit hår bliver ødelagt af farvningen, hjælper det jo ikke bare at skifte farve (;
    Drop farven for et stykke tid, og lad solen lysne det hen over sommeren (:

• #4   18. jun 2012 Det er fordi at permanente lyse striber er noget af det hårdeste for håret de andre farve muligheder er aeg blevet fortalt ikke er lige så hårde mod håret .
    Jeg ved godt man kan lade sommeren lysne håret men det er ikke nok til mig og jeg spørg ikke om hvad jeg kan gøre ved at stoppe med at farve så din holdning er egentlig ikke relevant.
    Jeg søger flotte hår farve fordi jeg har valgt jeg gerne vil prøve noget nyt og er lidt træt af det gamle, trænger til en forandring og jeg er på bar bund med hvad jeg nu skal vælge da der er så uendeligt mange muligheder.

Så svar venligst på mit spørgsmål og intet andet smiley

Men camilla har ret i at det er skidt at farve håret mørkere nu, det havde jeg ikke tænkt over så måske man alligevel skulle vente til efteråret med en ny farve hmm.

Kan i foreslå nogle flotte hår farver? smiley

• #5   18. jun 2012 hvad med f.eks. at få farvet bunden af håret, i stedet for striber? smiley

• #7   18. jun 2012 L&b
    Det er også det jeg får næsten hvergang det er sjældent frisøren har farvet det helt ud i det lange hår smiley

Men derfor ønsker jeg stadig i en forandring og derfor jeg spørger om i har forslag til flotte hår farver og intet andet men får spørgsmål og halve svar på ting jeg godt ved ellers havde jeg jo spurgte efter det i stedet smiley

Så forslag på flotte farver ønskes da der er uanede muligheder og jeg synes det er svært at finde rigtig flotte farver smiley

• #8   18. jun 2012 Isabella

Jeg har en kedelig brun hårfarve naturligt tror det er den man kalder leverpostej farvet eller kommune hår farve smiley
    Og jeg har overvejet netop at få en farve der er tættere på min egen men med lidt glød eller et skær af fx noget rødligt men synes bare der er alt for mange mulighederne det er lidt mit problem smiley

• #9   18. jun 2012 jeg har altid været glad for kobber refleks- i al fald til andre... men det er det der med at man er kedeligt dansker bleg det meste af tiden... gylden refleks vil holde længst i håret, specielt om sommeren, da det alligevel de de gule pigmenter der slipper håret sidst...

hvis dit hår er rimelig slidt, er det svær at få noget som helst til at holde farven længe, medmindre du lysner, selfølgelig.

hvor meget har du at gøre godt med? nogen farvebehandlinger kræver mere arbejde og er dyrere end en helfarvning... vil du stadig have lidt striber i eller skal det hele helst have samme farve?

for at få " mest for pengene" og samtidig være mild mod håret, så kunne jeg godt finde på at smække en skyllefarve i, så har du chancen for at prøve flere nye farver, specielt hvis du tager dem i den rigtige rækkefølge, (fra lys mod mørk) så den ene kan dække den anden hen ad vejen.

start f.eks med at farve 8,34 - det er en lys gyldenblond med lidt kobberskær... synes du så det er lækkert med kobber, men vil gerne have mere vælger du 8.40 næste gang (den findes muligvis ikke, men man kan blande sig frem til det) i en skyllefarve vil man højst sansynligt kunne se de gamle lysestriber i form ar en lysere nuance af den valgte farve. skal det være mørkere, så napper du en 7,44 eller 7,46 så den endda får en snert rød - synes du det er for ginger, tager du en 6,3, det er en mørk gyldenblond, men fordi der vil være farverester fra 7,46 bliver det en lidt varmere farve... - og så fremdeles... du kan selvfølgelig ikke farve uhæmmet, men det er en god måde lige at teste om man skal skifte farve for alvor, og i hvilken retning... - og skyllefarver kan ikke lysne 1-2 toner, som almindelig permanent farve kan klare med de sædvanlige 6% beize, så på den måde får du en ordentlig mørk udvoksning, hvis du kun skyllefarver lysere end det du selv har fra naturens hånd, for så virker det kun på det hår du har haft lysnet indtil nu...

en helt anden ting er hennafarver, hvis din frisør har sådan noget. det plejer at give lækkert blødt og blankt hår, men det er ikke lige til at fortryde elle farve over med almindelig farve, så der skal man være helt sikker inden man blive pippifarvet...

• #10   18. jun 2012 nåh ja... jeg glemte at skrive at mit kommunegarn bliver farvet hver 4-6 uge men kun udvoksningen i bunden med en 8,1 /lys askeblond) for den lysner tilstrækkeligt til at der sker noget og modvirker samtidigt et alt for gyldent skær, og så gør solen resten... hvis jeg da ikke lige får et kedsomhesdflip og farver mig rødhåret...

• #11   19. jun 2012 Jeg har fået mit i 2 farver.. mørk bund og "bronze" farvet i det øverste.. Ser rigtig godt ud.. Og fik lavet en trekant så det mærke er mere fremme i mit pandehår... Jeg er selv lys i huden og det har været med til at give mig lidt farve i ansigtet..

• #12   19. jun 2012 kia
    Det lyder fornuftigt det med skylle farverne men hvad er det helt præcist er det det som man køber i butikkerne?
    For jeg gad nemlig rigtig godt at prøve lidt forskelligt så jeg kan se hvad der er pænt og hvad der fungere så jeg ikke farver det og bliver rigtig ked af håret og fortryder
    Også tror jeg at jeg har forstået med de der tal at jo højere det er jo lysere og lavere er mørkt ikk?

• #13   19. jun 2012 Ups ikke bronze men kobber

• #14   19. jun 2012 din frisør har sikkert også skyllefarver. det var dem jeg tænkte på der der supermarkedsskyllefarver findes ikke i ret mange varianter, og de bliver lynhurtigt træls at se på, specielt hvis man bruger dem i slidt hår.

ja 1 = sort og 10 er platinblond, som det første tal i farven, efter kommaet angiver om der er 1 ask, 2 iriserende 3, gylden 4 kobber 5 mahogny eller 6 rød, der findes flere, men dem her ses ofte i norden. hvis der er to tal efter kommaet angiver det sidste tal et "strejf" af noget andet i eller hvis tallene er ens 7, 44 eller 6.66 så er det intens kobber eller rød det er tale om....

• #15   19. jun 2012 Kia

Mange mange tak du har været til stor hjælp smiley
    Så har jeg da en idé om hvad jeg kan sige til min frisør.
    det har givet rigtig god mening de ting du har skrevet smiley
    Måske skriver jeg til dig privat hvis jeg bliver i tvivl igen du lyder til at vide noget om det du skriver smiley

Mvh Natasia

• #16   20. jun 2012 Angående de tal som Kia skriver om, så husk lige at tallene efter kommaet ikke betyder det samme for alle firmaer.
    Fx fra Schwarzkopf, er 4= beige, 5= gylden, 6= mahogni, 7= kobber, 8=rød. Så vil råde dig til at lade være med at tænke på tallene, men gå ned til din frisør og sig at du gerne vil have en skyllefarve, som fx er lys med kobber skær eller lignende.

• #17   20. jun 2012 Camilla kunne heller aldrig drømme om at gøre det selv vil altid få min frisør til den slags så det bliver på lørdag og ikke så det er intet problem smiley
    Går udfra min frisør har styr på tallene smiley

• #18   23. jun 2012 Mange tak for jeres råd
    Idag blev håret farvet og klippet og det blev farvet brunt med rødt skær hvis nogle er nysgerrige efter det endelige resultat har jeg oprettet et foto album med det nye hår smiley

Kommentér på:
årh altså hårfarve ? :-)

Annonce