{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

STJÅLNE SADLER {{forumTopicSubject}}

Sadel tyve har i natten til idag den 11. juni 2012 været på spil. Det skete på Hvornum Vasehus Rideklub mellem 9500 Hobro og 8800 Viborg.

Sadler det drejer sig om er primært Kieffer, Stübben, Prestige, Passier, Hubertus, Wintec mm. ALT ER TAGET!

Der er på stedet set 4 udenlandske mænd i en hvid varevogn. Politiet er underrettet.

Rigtig surt!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STJÅLNE SADLER
  • #1   11. jun 2012 Øv det er bare surt sådan noget smiley er glad for vi har aflåst vores

• #2   11. jun 2012 Vores var også aflåst, men ALLE kan sparke en dør op, desværre.

• #3   11. jun 2012 Surt !

Håber de får fat i dem !

• #4   11. jun 2012 det hjælper nok ikke meget.. desværre. de kan jo bare skrue den ned og tage dem med også evt skære dem op...

• #5   11. jun 2012 Vil man stjæle, kan man også. uanset hvor aflåste ting er. smiley
    Vi havde også indbrud i min gamle rideklub for nogle år siden, og der var aflåste, tunge døre brudt op.

• #6   11. jun 2012 det bedste er hunde- store !!! vi har 2 broholmer og en håndfuld terrier. Ingen uvedkommende kommer på vores gård, når vi ikke er hjemme !!!
    Det er en god ide at mærke sine sadler, så er det svære for tyve at komme af med

• #7   11. jun 2012 Der er mange gode forslag her efter det er sket, men mange folk er rigtig kloge på alt, hvad angåpr tyveri - det er IKKE kritik til nogen af jer der skriver herinde, for jeg tænker da også man kunne gøre dit og dat, men INTETR hjælper. Hvis nogen har set der er dyre sadler, så kan INTET holde dem tilbage.

Det er pisse ærgerligt og vi alle er i chok, da vi aldrig har set noget lignende.. ALT er taget fra 2 forskellige sadelrum i 2 forskellige bygninger, hvos låsene er brudt op. Man kan desværre intet gøre, politiet er på sagen.

Jeg er en smule nazist ja, men kan perkere ikke være i vores land uden at stjæle, så må de væk og ja, det kunne lige så vel have været en dankser, men det var det ikke.

Hvis i har oplysninger må i meget gerne skrive - det kan være hvis i ser nogle billige sadler til salg på nettet, har set den hvide varevogn eller lignende.

• #9   11. jun 2012 Den hvide varevogen - igen? Den er set mange steder i forbindelse med tyveri af sadler og heste smiley

• #10   11. jun 2012 Min mors special syede Jochen Hennig 17"og Min Special syede Albion SL 16.5" er også stjålet fra Vasehus!:-( Fuldt monteret med Passier stigremme og HS sikkerhedsbøjler på begge sadler, den ene med en Wintec gjord også manlger jeg min fødselsdagsgave et riders by horse gråmeleret underlag med 2 snoede kanter.....der er for sindssvagt mange penge udstyr i vores 2 sadler.....jeg er så ked af det...

• #11   11. jun 2012 Der var også indbrud på Farsø Rideskole natten til mandag d. 4.. Også her blev der stort set kun stjålet sadler, det er garanteret de samme der står bag smiley

• #12   11. jun 2012 det værste er at Nabokonen både har set og hørt dem, men stadig ikke tilkaldt politi eller ringet til ejeren af stedet...Hun har set den hvide varevogn, med tildækket nr.plade og hørt dem tale udenlandsk....og stadig intet gjort...jeg er rystet....

• #13   11. jun 2012 Ja det er godt nok rystende!! smiley I Farsø blev desværre hverken bil eller personer set eller hørt

• #14   11. jun 2012 Vi har på vores rideskole også haft indbrud, for ca. et år siden.
    Jeg bor i Sønderjylland, helt nede ved grænsen, men ved selvfølgelig ikke hvor i bor henne smiley
    Ved os var det også den hvidevarevogn..men det er jo ikke sikkert at det er den samme.
    Jeg selv bor på egen gård, og vi har valgt at flytte vores sadler fra stalden ind i huset, hvor vi har lavet et specielt rum, der ALTID er aflåst.
    Det er træls, surt og dyrt at folk ikke kan holde deres fingre væk fra andre folks ting!
    Og jeg giver Louise W fuldstændig ret i, at størstedelen af alle indbrud er foresaget af indvandrere, og især østeuropæer..
    Det værste ved det hele, sys' jeg dog er at politiet ikke gør meget ved det..
    Vores formand har nu overvejet at få overvågningskamera på rideskolen.
    Det er stortset kun "mærke"-sadler de går efter, så disse mennesker må jo have haft forstand på hvad de har med at gøre.. Men min veninde mistede også en special syet sadel, der havde været rigtig dyr at få lavet..

• #15   11. jun 2012 I november sidste år havde vi indbrud på Reb hvor alle kvalitetssadler blev stjålet . Har efterfølgende fået opsat alarmer overalt. For et par uger siden opdagede vi en hvid varevogn på vores grund. Den forsvandt da vi kom ud.

• #16   11. jun 2012 Det bedste og vel næsten det eneste man rigtig kan gøre at at få forsikring på alt ens udstyr som er i et aflåst staldskab...for ja, hvis nogle vil stjæle så gør de det. Det er brand ærveligt!
    - Men desværre ændre det sig nok aldrig. Nogle folk kan bare ikke lade andres ting være i fred.

• #17   11. jun 2012 Lige meget hvor dyr sadlen er, så er det lige skrækkeligt for alle. Min sadel var også helt ny, men det er lige så skrækkeligt for nogle, som måske kun havde en hængende til 1000 kr.

Det er så ærgerligt og det har været en rigtig sørgelig dag..

• #18   11. jun 2012 For omkring 2 måned siden, hvor mig og to andre gik på rideskolen en sen aften kom der en bil, vi gik ud for at se hvem det var fordi vi troede det var vores forældre, da vi så kommer der ud, og dem i bilen ser os vender de om og køre igen, og det var også en hvid varevogn.

Tror vi alle sammen skal holde rigtig godt øje med en hvad varevogn! For det er altid sådan en der bliver brugt. det har det i hvert fald været hver gang jeg har hørt om et tyveri.

• #19   11. jun 2012 Hvid*

• #20   12. jun 2012 til Louise W
    jeg synes det er for galt at du smider dine racistiske meninger ind på HG.. den type mennesker du nævner har sikkert ikke meget med heste at gøre-- snare finde dem i heste kredsen.
    Det hører ikke hjemme på denne side!!!

• #21   12. jun 2012 Louise W-- lithaunere er IKKE perkere !!!-- hvis det er dem I mener , der står bag inbrudet .
    Brug ikke skældsord om andre mennesker på HG-

• #22   12. jun 2012 Det vel ok at komme med sin mening -hun udhænger jo ingen, udtrykker blot hun er racist!

Det efterhånden svært at holde af de mennesker - eftersom man ved det stjæler med arme og ben! OVER ALT!!!

Og muligvis de ikke er inde i hesteverden - men tit får de et tip om at der findes mange kvalitets sadler, et sted -oplyst hvor de hænger osv. og personen får den sadel han/ hun ønsker sig - eller det på bestilling!

Men rigtig surt - håber i får forsikret jeres ting!?
    Stedet har vel en forsikring der dækker v indbrud!??

• #23   12. jun 2012 Det er vores egen indbo forsikring som skal dække.

De tog alle sadler, mærker eller ej. Både flotte og slidte grimme med huller osv.
    Det er lige så værst for os der har fået billige ting,lånt ting eller haft gammelt men dyrt dyrt udstyr som dem med monster dyrt udstyr.
    Folk har heldigvis været så søde at de har haft noget udstyr liggende derhjemme som deres hest måske ikke har kunnet bruge at låne det ud.

Jeg håber inderligt de kun har nået at få solgt få ting og inden længe bliver snuppet. Én ting er at politiet ikke tager sagen så alvorlig som med andre ting, men jeg forstår ikke at når der forfanden er blevet nævnt denne hvide kassevogn utallige gange at man så ikke stamper benet i jorden og tager denne slags sag meget alvorlig!

• #24   12. jun 2012 Jeg nævner ikke på noget tidspunkt, at det at Lithauere.... Jeg siger blot det er udlændige på en noget mere tosset måde, for jeg er sku tosset!!
    Men det er ikke for at støde nogen overhovedet, for det kunne NEMT have været danskere også, men det var det ikke.

Derfor kom jeg med den udtalelse, for det hører sku ikke hjemme at stjæle..

Det er en KATASTROFE for ALLE der har fået stjålet deres ting, igen - ligemeget pris! Det er så uforståeligt..

• #25   12. jun 2012 Præcis smiley

• #26   13. jun 2012 Åh hvor jeg føler med jer:-( ikke nok med man ved der har været nogen fremmed på stedet, men at stjæle sadler, i det hele taget bare det at få sig til det, syntes det er så dårligt:-((( man skal trøste sig med det "kun" var sadler og ikke hestene, sadlerne kan erstattes, men ens hest er det jo meget værre. håber i trods alt har det godt, selvom det i den kommende periode er rigtig træls.-)))

Mange trøste hilsen fra Jane.

• #27   14. jun 2012 Louise W. Du kaldte lithaunere perkere og det er de ikke--- det er desværre et skælsord for parkistanere-- så ved du det og før så et ordenligt sprog TAK !!!

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #28   14. jun 2012 Føj man!!! Det er sgu for meget, at man ikke kan have sine ting i fred længere.

• #29   14. jun 2012 Helle - synes bare du skal stoppe. Hun skriver KUN perkere - hun har på INTET tidspunkt nævnt lithaunere... smiley

• #30   14. jun 2012 Nej, jeg kan ikke se, hvor du får det fra Helle?? Men ja ja...

Kommentér på:
STJÅLNE SADLER

Annonce