Praktik ansøgning. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Da jeg lige har skrevet en uopforderet ansøgning som veterinærsygeplejerske-praktikkant vil jeg lige høre om en af jer vil være så sød at læse min ansøgning igennem - samt give konstruktiv kritik
Glad og smilende pige søger praktikplads som veterinærsygeplejerske.
Jeg er en ung og glad pige på 20 år, som er i gang med laborant uddannelse, men har desværre måtte erkende, at dette bare ikke er mig. Derfor søger jeg nu praktikplads som veterinærsyge- plejerske, som længe har været min drøm at blive.
Jeg har altid haft stor interesse for dyr, både smådyr men også i særdeleshed heste og det er da også dem jeg brænder mest for at arbejde med. Dog er jeg meget åben for muligheder, da jeg også syntes arbejdet med smådyrene er spænende.
Jeg har gennem tiden været i erhvervspraktik hos 4 forskellige dyrlægepraksis, hvor der både har været arbejdet med heste samt smådyr, her lærte jeg at man som veterinærsygeplejerske ikke kun er med til det ”sjove”, men at der også er arbejde som at fylde butikken op med foder, gøre rent og sidde bag disken – hvilket passer mig ganske fint.
Yderligere har jeg gået på grundforløbet som dyrepasser for at få mere erfaring omkring arbejde med dyr, samt jeg på mit nuværende studie har været igennem to mikrobiologiske temaer, hvor vi analyserede blodprøver samt bestemte forskellige bakterier.
Jeg er en imødekommende og humoristisk pige, men jeg er også ansvarsbevidst. Jeg har siden jeg var 7 år haft hest og har pt. 3 stk. som jeg bruger det meste af min fritid på.
Da jeg var 14 år blev jeg en del danske landshold i Distanceridning på min nu pensioneret distancehest Grafik, men har netop fået en ny som skal overtage hans plads.
Jeg har igennem min tid som distancerytter, været meget ude og hjælpe til stævnerne når jeg ikke selv skulle starte, her har jeg ofte været skriver for forskellige dyrlæger.
På grund af overnævnte interesser, er jeg slet ikke i tvivl om at jeg vil passe godt ind hos jer og glæder mig til at høre fra jer.
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
Derudover kunne det virke godt, hvis du forholder dit fokus mere proffesionelt - synes der er lige lovlig meget "ridehistorie" over, hvilket gør for mig, at du lyder useriøs.
Fortæl om dine kompetencer i stedet
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Og den sidste sætning tjoo ehm lyder lidt hvordan skal man sige det...overlegen. Måske en formulering, i stedet med f.eks:
Som i jo nok har fået opfattelsen af, er jeg en meget dyreinterrasseret pige, som ikke kun syntes dyr er søde men går op i deres ve og vel, og føler derfor jeg vil passe godt ind hos jer. Glæder mig til at høre fra jer...mvh....
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
okt 2004
Og den sidste linje kan jeg godt se nu, er bare blevet van til at skrive til laboratorier og der skal man være meget overlegn
CoDok: Jo det er som elev, men det kaldes stadig for en praktikplads.
maj 2005
okt 2004
Syntes det er meget svært med ansøgninger, har f.eks. skulle skrive en der var meget personlig til et Laboratorie, de gad ikke have særlig meget fagligt under den
okt 2004
maj 2005
Men nej det er ikke altid det nemmeste i verden og skrive en god ansøgning
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
En ansøgning er en kort beskrivelse af dig selv og hvorfor du søger i deres firma.
Et CV er hvad du har lavet, uddannelse, udlandsophold, Landshold i dit tilfælde, fritidsjob osv osv..
Din erfaring skal IKKE stå i din ansøgning, men i dit CV.
Held og lykke med søgningen - jeg har selv opgivet det
okt 2004
Tina: Man må nu godt nævne sådanne ting i en ansøgning, også uddyber man i sit CV
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 269
Held og lykke.
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
Hvis man skriver der i selve ansøgningen bliver det meget let uoverskueligt.
Søg på "ansøgninger" på nettet - så kan du se hvordan sådan en er bygget korrekt op..
Det er ærgerligt at blive lagt i bunken "duer ikke" fordi man har skrevet en rodet ansøgning..
Praktik ansøgning.