{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Praktik ansøgning. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Da jeg lige har skrevet en uopforderet ansøgning som veterinærsygeplejerske-praktikkant vil jeg lige høre om en af jer vil være så sød at læse min ansøgning igennem - samt give konstruktiv kritik smiley

Glad og smilende pige søger praktikplads som veterinærsygeplejerske.
Jeg er en ung og glad pige på 20 år, som er i gang med laborant uddannelse, men har desværre måtte erkende, at dette bare ikke er mig. Derfor søger jeg nu praktikplads som veterinærsyge- plejerske, som længe har været min drøm at blive.
Jeg har altid haft stor interesse for dyr, både smådyr men også i særdeleshed heste og det er da også dem jeg brænder mest for at arbejde med. Dog er jeg meget åben for muligheder, da jeg også syntes arbejdet med smådyrene er spænende.
Jeg har gennem tiden været i erhvervspraktik hos 4 forskellige dyrlægepraksis, hvor der både har været arbejdet med heste samt smådyr, her lærte jeg at man som veterinærsygeplejerske ikke kun er med til det ”sjove”, men at der også er arbejde som at fylde butikken op med foder, gøre rent og sidde bag disken – hvilket passer mig ganske fint.
Yderligere har jeg gået på grundforløbet som dyrepasser for at få mere erfaring omkring arbejde med dyr, samt jeg på mit nuværende studie har været igennem to mikrobiologiske temaer, hvor vi analyserede blodprøver samt bestemte forskellige bakterier.
Jeg er en imødekommende og humoristisk pige, men jeg er også ansvarsbevidst. Jeg har siden jeg var 7 år haft hest og har pt. 3 stk. som jeg bruger det meste af min fritid på.
Da jeg var 14 år blev jeg en del danske landshold i Distanceridning på min nu pensioneret distancehest Grafik, men har netop fået en ny som skal overtage hans plads.
Jeg har igennem min tid som distancerytter, været meget ude og hjælpe til stævnerne når jeg ikke selv skulle starte, her har jeg ofte været skriver for forskellige dyrlæger.

På grund af overnævnte interesser, er jeg slet ikke i tvivl om at jeg vil passe godt ind hos jer og glæder mig til at høre fra jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik ansøgning.
  • #1   10. jun 2012 synes først og fremmest du skal rette stave-, komma- og formuleringsfejl.
    Derudover kunne det virke godt, hvis du forholder dit fokus mere proffesionelt - synes der er lige lovlig meget "ridehistorie" over, hvilket gør for mig, at du lyder useriøs.
    Fortæl om dine kompetencer i stedet smiley

• #2   10. jun 2012 Jeg syntes umilbart det lyder fint, men syntes du skriver meget om hest hvilket ville være relavant hvis det var hestepasser o.loign du søgte, men her syntes jeg det er lige på grænsen.
    Og den sidste sætning tjoo ehm lyder lidt hvordan skal man sige det...overlegen. Måske en formulering, i stedet med f.eks:

Som i jo nok har fået opfattelsen af, er jeg en meget dyreinterrasseret pige, som ikke kun syntes dyr er søde men går op i deres ve og vel, og føler derfor jeg vil passe godt ind hos jer. Glæder mig til at høre fra jer...mvh....

• #3   10. jun 2012 Helene: Tak, har allerede rettet den del formuleringsfejl, stavefejl kan for mig være svært selv at finde da jeg er ordblind smiley

• #4   10. jun 2012 L.Moltzen: Okay, grunden til jeg skriver om heste er fordi de både tager ind som heste-veterinærsygeplejerske og smådyrs og jeg helst vil have med heste at gøre - men vil da lige se om det kan skrives anderledes smiley
    Og den sidste linje kan jeg godt se nu, er bare blevet van til at skrive til laboratorier og der skal man være meget overlegn smiley

CoDok: Jo det er som elev, men det kaldes stadig for en praktikplads.

• #5   10. jun 2012 I så fald så syntes jeg du skulle enten skriv det er den med hesten du søger, eller stadig skrive den mere bred hvis du vil søge dem begge smiley Men ja lidt mere om hvorfor og ikke så meget ride erfaring agtig smiler smiley Men om ikke andet så held og lykke med at få pladen smiley

• #6   10. jun 2012 Har ihvertfald fjernet noget af "ridehistorien" smiley og rettet sidste linje.
    Syntes det er meget svært med ansøgninger, har f.eks. skulle skrive en der var meget personlig til et Laboratorie, de gad ikke have særlig meget fagligt under den smiley

• #7   10. jun 2012 Men et helt andet spørgsmål, kan man være bekendt at sende en uopfordret ansøgning på mail? Eller skal den over post?

• #8   10. jun 2012 Den kan du sagtes sende over mail, men hved du hvordan de alm fortrækker deres ansøgninger... hvis de alm fortrækker mail, vil jeg sende den uopfordret som msil, og gør de pr post, ville jeg sende den som post smiley

Men nej det er ikke altid det nemmeste i verden og skrive en god ansøgning smiley

• #9   10. jun 2012 Husk at en ansøgning er CV ikke er det samme.

En ansøgning er en kort beskrivelse af dig selv og hvorfor du søger i deres firma.

Et CV er hvad du har lavet, uddannelse, udlandsophold, Landshold i dit tilfælde, fritidsjob osv osv..

Din erfaring skal IKKE stå i din ansøgning, men i dit CV.
    Held og lykke med søgningen - jeg har selv opgivet det smiley

• #10   10. jun 2012 L.Moltzen .: Nej ved desværre ikke hvad de fortrækker.

Tina: Man må nu godt nævne sådanne ting i en ansøgning, også uddyber man i sit CV smiley

• #11   10. jun 2012 Har ikke læst alle kommentarerne. Men tag og ret der hvor der står at det ikke kun er alt det "sjove" man skal, til at det ikke kun er at arbejde direkte med dyrene, men også de andre ting du så nævner.
    Held og lykke. smiley

• #12   10. jun 2012 Dine kompetencer, altså det du kan og de kvaliteter du indeholder skal ALTID stå i CV.

Hvis man skriver der i selve ansøgningen bliver det meget let uoverskueligt.

Søg på "ansøgninger" på nettet - så kan du se hvordan sådan en er bygget korrekt op..

Det er ærgerligt at blive lagt i bunken "duer ikke" fordi man har skrevet en rodet ansøgning..

Kommentér på:
Praktik ansøgning.

Annonce