15. nov 2005 Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Til Big A {{forumTopicSubject}}
Jeg har været lidt inde og læse lidt i de nye brugerbetingelser der kommer
Der er lidt ting jeg godt kunne tænke mig at få forklaret? Ting jeg ikke helt forstår eller måske misforstår?
Tænkte så at jeg jo hellere måtte spørge NU inden det kommer her og man sidder og skal vurdere om man vil godkende dem!. Det er jo rart helt at være på det rene med HVAD man nu siger ja til
Jeg har så valgt at lægge det ud i Forum fordi jeg tror dette kan have interesse for mange herinde og der måske kan komme andre spørgsmål til dig som jeg ikke lige har tænkt på ?
Det er vigtigt vi ved hvad det er vi giver samtykke til synes jeg.
Mit indlæg skal absolut ikke opfattes som negativt !! for sådan er det ikke ment, men jeg er bare en person som gerne vil kende tingene til bunds og derfor jeg har behov for at få lidt forklaring på et par spørgsmål som jeg, ikke helt ved om jeg har forstået?
Her kommer de og jeg håber du vil svare på dem:-)
Indsamling
Såfremt du vælger at give Bazoom personlige oplysninger, samtykker du til overførsel og lagring af disse oplysninger på Bazooms servere.
Vi kan indsamle og lagre følgende oplysninger
• afhængig af den ydelse, du benytter, og de oplysninger, du vælger at give så som: navn, e-mail-adresse, telefonnummer, adresse, køn, fødselsdato, ting/dyr/mennesker oprettet i på websitet, det forsikringsselskab du benytter og finansielle oplysninger;
• oplysninger om hvordan du bruger Bazooms sider og ydelser, herunder dine transaktioner;
• statistikker på sidevisninger, trafik til og fra Bazoom, annoncedata og standard weblog-oplysninger.
Du giver samtidig samtykke til, at Bazoom kan dele dine personlige oplysninger med koncernforbundne selskaber eller tjenesteudbydere der hjælper Bazooms forretningsaktiviteter.
Spørsgmål :
1 :Hvad vil det sige?
2: Hvem kunne det evt være at I ville give eks mine oplysninger til?
3 : Og af hvilken grund?
Brug af Bazooms hjemmesider :
Som bruger af Bazooms hjemmesider og tjenesteydelser, herunder i forbindelse med annoncering samt køb og salg af varer og tjenesteydelser, forpligter du dig til at overholde gældende lovgivning, herunder blandt andet aftalelovens-, forbrugeraftalelovens-, købelovens- og markedsføringslovens regler.
I forbindelse med annoncering for salg af varer og tjenesteydelser, forpligter du dig særligt til at oplyse om og overholde forbrugeraftalelovens regler om 14 dages fortrydelsesret.
Mit spørgsmål er så
1 :Sætter i alle de lovgivninger ind, så man kan læse dem?
2 : Skal det forstås sådan at når man sælger sit brugte udstyr herinde at man skal give købere 14 dages fortrydelsesret ?
Cookies:
På visse af Bazooms hjemmesider, vil Bazoom eller vores leverandører anvende cookies (små filer placeret på din harddisk). Bazoom tillader ikke, at vores leverandører indsamler personlige oplysninger om dig ved at benytte disse cookies.
Spørgsmål :
Hvordan sikrer i at Cookies IKKE bliver brugt til at indsamle personlige oplysninger?
Brug af beskedcenter:
Det er muligt at sende andre brugere en besked via beskedcenteret med relevante spørgsmål eller beskeder.
Det er ikke tilladt at bruge beskedcenteret til spam, dvs. fremsendelse af enslydende beskeder til flere end en bruger for at opnå et bestemt formål, eksempelvis at opnå stemmer til sin udfordring.
Det er under ingen omstændigheder tilladt at udsende beskeder indeholdende reklame eller markedsføring for egne eller tredjemands varer og tjenesteydelser.
For at kunne bestemme omfang og karakter heraf, forbeholder vi os retten til at gennemlæse beskeder, hvis de anmeldes som spam eller opfanges som spam af vores automatiske filter.
Spørgsmål :
Vil det sige at , når man eks sidder og snakker med hinanden om eks. Personlige problemer eller andre private ting! At i sidder og læser det ?
Hvordan ved jeres ”automatiske filtre” hvad der er spam eller private ting?
Mvh Dorthe
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Ja Men jeg ville gerne at det lå i forum, så alle kan få glæde af spm og evt selv spørge om noget:-)
Har set han/hun har svaret før i forum.
Men mange tak for henvisningen Nane
nov 2005
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
nov 2005
Okay:-)
Jeg vil lige skrive en besked så... Når bare der bliver svaret FØR de laver siden om er det jo også ok
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Vi er vist flere som stiller spørgsmålstegn ved nogle ting?
Bl.a også det med erhverv herinde, hvornår betragtes det som erhverv?
Må man sælge noget man selv har lavet uden det er erhverv, for det er jo ikke alle der lever af det og tjener en masse på det, bare fordi de har en hobby som de nyder lidt mere end de selv kan bruge alt kreativitet af??
Førhen har det nok været lidt et spørgsmål om hvordan folk har formuleret sig om det blev betragtet som noget man havde lavet det til sig selv i første omgang, men fortrudt og sætter til salg eller om det blev betragtet som erhverv da det er lavet med salg for øje?
nov 2005
Jeg har sendt en besked og modtaget et standart svar.
Men håber da der kommer et "personligt" svar på Mandag Nu er der jo så også mulighed for at andre kan spørge om noget, hvis de ønsker det?
Følger: 1 Følgere: 159166 Emner: 80 Svar: 457
Jeg vil prøve at svare på de mange spørgsmål.
<b>Indsamling</b>
Ovenstående uddrag oplyser dig om, hvad vi gemmer af oplysninger om Bazoom.dks brugere på vores servere. Ting/dyr/mennesker henfører til f.eks din hesteprofil eller billeder, som du har lagt ud på siden. Gemte vi ikke disse på serverne, så ville du ikke kunne se dit eget indhold på siden. Herudover har du ved oprettelse af din konto angivet en e-mailadresse, og for de flestes tilfælde et telefonnummer. Disse oplysninger videregiver vi ikke - kun til politiet, hvis vi bliver kontaktet f.eks i forbindelse med en sag om snyderi. Når brugerne bevæger sig rundt på siden, så kan vi i samlede tal, se, hvor mange sidevisninger, der akummuleres i løbet af en given periode. Disse oplysninger -som altså ikke gemmes på brugerniveau men overordnet og samlet for alle brugere - anvendes til statistik feks. til FDIM, som fører en liste over Danmarks mest besøgte hjemmesider.
Med hensyn til koncernforbundne selskaber/tjenesteudbydere, så er dette er for at gardere os hvis der engang i fremtiden opstår en ny struktur i Bazoom ApS. Det kunne f.eks. være at nogle af vores aktiviteter rent juridisk bliver flyttet til et andet selskab eller en del af vores site integreres med partnere. Det bliver dog næppe nogensinde aktuelt og vi ønsker til enhver tid at respektere vores brugeres ønsker.
<b>Brug af Bazooms hjemmesider</b>
Nej, vi indsætter ikke alle lovgivninger. Det er op til den enkelte at sikre sig, at man overholder lovgivningen. Sådan er det også i de nuværende brugerbetingelser, og sådan er det generelt på internettet, når du tilmelder dig en side/service. Når du handler med brugte varer, så er der andre bestemmelser, der gælder i forhold til erhvervsdrivende. Hvis du googler "Forbrugeraftaleloven", kan du læse nærmere.
<b>Cookies</b>
Det sker helt automatisk. Jeg kan ikke forklare de nærmere tekniske specifikationer, men hvis en bannerannoncør ønsker at indsamle oplysninger, skal der gøres bestemte tekniske ting i vores system, før at dette kan ske. Men som du kan læse, så tillader vi IKKE dette.
<b>Beskeder</b>
Nej, vi læser ikke brugernes private beskeder - de er netop private.
Vores spamfilter kan f.eks opfange, hvis en bruger sender en besked til alle HesteGalleris brugere på samme tid - det er så stor en mængde at det vil være unaturligt i forhold til almindelig korrtespondance i pb - så registrerer systemet det. Dette sker heldigvis sjældent, men vi har desværre oplevet kommercielle annoncører, der på denne måde forsøger at reklamere for egen vindings skyld. Det er ulovligt, og man kan blive efterfaktureret og retsforfulgt for dette, hvis vi mener, at det er alvorligt nok.
Men som sagt - dine private beskeder læser vi ikke.
Mvh. Rikke/HesteGalleri
nov 2005
Jeg takker for fyldestgørende og letforståelige svar
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Hvis ikke, hvad er det så som gør at hg brugere stadig skal betale VIP og de andre sider ikke skal?
Håber på svar fra Big admin...
Til Big A