4.492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min kanin vil ikke spise! Min kanin vil ikke spise!

Hej med jer.

Jeg har 2 hunkaniner som stortset hele deres liv har gået henne i sådan nogle store bure ovre på en gård. De har dog været på ferie (en ad gangen da de ikke kan gå sammen) hjemme hos mig én gang.

Min ene kanin tog ´jeg hjem for 2 - 3 uger siden, og da jeg lige har fået nyt bur har jeg også taget den anden hjem her i tirsdags.

Lad os kalde dem X og Y :b

X er den jeg tog hjem for noget tid siden, og Y er den jeg tog hjem i tirsdags smiley
X ´spiser næsten ikke noget tørfoder, jeg har slet ikke oplevet at hendes skål har været tømt endnu, hun rør den knap nok overhovedet!! - det eneste hun vil have er salat, græs og vand! - de får det samme foder som de altid har gjort, og jeg forstår det ikke helt... For når jeg så giver hende salat eller ud på græs så virker hun sulten og guffer det i sig. problemet er bare at kaniner ikke må få for meget salat da de får dårlig mave af det /:
Y spiser ikke så meget, men hun spiser da... Hun er ret sky, så hun skal lige vænne sig til de nye omgivelser. smiley

Men er bange for at X måske har noget med sine tænder. Hun er begyndt at tabe sig, og hun er i forvejen en slank kanin. Jeg overvejer at tage ned til Doktor Dyr, men er bange for at mine forældre ikke gider betale for det ):

Har I oplevet noget lignende og hvad gjorde I?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kanin vil ikke spise!
  • #1   7. jun 2012 Har du tjekket tænder? smiley

• #2   7. jun 2012 Jeg ved ikke hvordan man gør, og hvordan de skal se ud?? smiley

• #3   7. jun 2012 Jeg har prøvet en gang, at en kanin ikke gad spise, jeg havde lige købt den og et par dage efter døde den da den var fyldt med orm..

Men ellers hvor lang tid er det siden X blev flyttet?

Ved salat er det så et salathoved eller hvad er det?

Jeg ville plukke en masse græs til den, hvis det er det eneste den vil spise, og så se efter om det går over, hvis ikke er det nok dyrlægen du skal kontakte smiley

• #4   7. jun 2012 De er 3 år gamle, og jeg flyttede den hjem her fornylig da det var super godt vejr smiley - et par dage efter blev det, det her trælse regnvejr ):
    Hun har altid spist, ved bare ikke hvorfor hun ikke gider at spise herhjemme.

Når hun får salat får hun ice berg i sin høhæk som hun bare ELSKER!

• #5   7. jun 2012 Måler du foder af til den? smiley

• #6   7. jun 2012 Okay, du har ret i at hun ikke må få for meget iceberg salat, da der er for mange c-vitaminet i mener jeg.
    Men jeg synes du skal prøve med græs, hø, gulerødder, æble, banan, lidt af hvert endda lidt vandmelon og jordbær hvis det er, det elsker de!!
    Måske også lidt agurk bare ikke for meget, da de er for saftige for dem smiley

Plus foderet selvfølgelig ;D

God bedring med ninsen!!

• #7   7. jun 2012 Bauque: Nej, det gør jeg ikke (: - de får ca en halv håndfuld om dagen smiley

Maria: ok mange tak! smiley

• #8   7. jun 2012 Hold dig fra Iceberg og agurk - der er for meget vand i..

Prøv at fodre den med lidt krydderurter, pluk noget græs og nogle mælkebøtter, gulerødder osv.

Prøv at læse lidt på disse sider (:

(link fjernet)
    (link fjernet)

• #9   7. jun 2012 kaniner kan godt være kræsne, min den ene var ved at dø af sult engang, fordi jeg ikke kunne skaffe dens sædvanlige foder i en måneds tid. tossede dyr, så snart det var det den kunne li, spiste den som sædvanligt...- det er også derfor man helst skal fodre med piller og ikke müsli, for der sorterer de og kan blive fejlernærede.

- så længe din kanin spiser græs og mælkebøtter mm, så ville jeg ikke være særlig bekymret.

tænderne skal tjekkes jævnligt, du kan helt sikkert google hvordan ellers oprøv på youtube, det er noget med at overtænderne ikke må ramme ned i undermunden og omvendt, Hvis de er blevet for lange eller skæve kan dyrlægen klippe dem til.

• #10   7. jun 2012 - og hindbærblade er gode til dårlige kaninmaver...

• #11   8. jun 2012 Man siger at kaniner skal have ca. 25 g. foder pr. kg. kropsvægt smiley
    Og husk at hovedfoderet er hø smiley

Men som det også bliver skrevet, så få den til dyrlægen, for at få tjekket tænder smiley

Kommentér på:
Min kanin vil ikke spise!

Annonce