665 visninger
|
Oprettet:
Til jer der løber. {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg begyndte (sådan rigtigt) at løbe jævnligt for et halvt år siden, og har været til en enkelt halvmaraton for nylig. Jeg har 2 spørgsmål:
- Hvad kan man gøre for at få et hurtigere grundtempo, og komme i rigtig god form? Hvad er det for noget træning der skal til?
- Hvad kan man starte af konkurrencer indenfor løb? Altså ligesom et dressurstævne f.eks. Tænkte at der må være en del forskellige slags, eller?
Jeg ved absolut ingenting om kunkurrence-løb eller hvad det kaldes, så en hjemmeside kunne også være en hjælp
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Bruger du et rigtig løbeur, med hastighed på? Hvis ikke er det en meget god måde at kunne holde øje med om man holder tempoet.
men ellers, når du løber langt træner du udholdenheden, og når du løber kort og stærkt træner du tempoet.
prøv og kigge ind her, der står mange gode råd og tips http://www.loebesiden.dk/
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 84
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Der er mange forskellige løb rundt omkring under lokale, fx her i Vestjylland nærmere betegnet Esbjerg er der årligt vestkystløbet, ellers er der fx også et lokalt løb i den by jeg bor og i en masse småbyer rundt omkring.. Ellers er der jo store såsom Lillebælt halvmarathon fx.. der er masser af løb i forskellige karakterer og størrelser - ja ligesom ridestævner
Undskylder hvis det blev lidt rodet
nov 2006
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 125 Svar: 771
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 1.250
Udover kvartmarathon, halvmarathon og marathon, kan man også sådan noget som 24-timers løb. Der stiller man op i et hold, og så er der en rute på 2,5 km, og så løber man fx fra kl. 22-10 hele natten skiftevis på den rute der..
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 888
Gennem intervalløb (veksel mellem normalt tempo og sprint) kan du vende kroppen til syre-niveauet, som du vil opnå gennem længere løb. På den måde kan du altså øge din udholdenhed, samtidig med at du presser dig selv = hurtigere.
Jeg benytter ofte selv www.iform.dk - her kan du måske finde nogle svar på det du søger
Held og lykke!
Til jer der løber.