{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

lidt brok -naboens hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre mere. vi har boet her ude siden marts, vi er faktisk rigtig glade for det, lige udover naboens hund.. Vi har selv hund, så det er altså ikke fordi vi normalt er bange for hunde...

Men den her forbandet hund, gør som bare pokker(kan vi godt leve med) , men det er nu 6-7 gange den og den lille søde hvalp har gravet sig ud. Den store af dem er utrolig agrasiv, og angriber hvis den ser vores, fandt vi ud af igår. Vi(og de andre naboere) har flere gange ringet til politiet uden der er sket noget, vi har dog snakket med landbetjenten et par gange, og aftalt at vi skulle ringe til ham hvis de var ude engang mere efter vi havde snakket med ejeren.

Jeg snakkede så med ejeren stille og roligt, sammen med vores egen hund, hvor han lovede at han nok skulle få styr på det, men så igår var de squ ude igen begge to.. Kæresten var ude og gå med hunden en af de andre veje, da han så drejer ned på "vores" vej, vi bor lige uden for et t krys og han kom fra den vej der løber op til, ser den store vores og løber ned mod hende(hunden), og skal til og bide hendee, hvis kæresten ikke fik sparket til den, havde den bidt. Så begynder den og bide ud efter manden, her bider vores den og sådan forstætter det et lille min, hvor den prøver og angribe manden og hunden. Vores får bidt den et par gange, og kæresten sparket til den to gange. Og så løb de den anden vej op mod naboerne på den anden side af dem selv..

Jeg får ringet til politiet med de vil intet gøre, mod den løse og agrasive hund, end ikke snakke med ejer når vi selv har prøvet. Og desværre var vores kære landbetjent ikke på arbejdt..

Så hva fanden gør vi???

Det skal så lige siges at den har været oppe i vores gård, hvor knægten sover til middag i sin barnevogn, men efter det igår skal han ikke ud og sove mere.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt brok -naboens hunde
  • #1   31. maj 2012 Hvor er det utroligt man ikke kan være udenfor uden at frygte for sit liv.

    Synes i skal snak med ejeren igen, de forstår åbenbart ikke alvoren af situationen, hvis den stadig kan slippe løs. smiley


  • #2   31. maj 2012 Det fik jeg ikke lige med. smiley

    Når ejeren er hjemme( en ung fyr på 25-26 år) er han altid inde, og der er hængelås på havelågen så det er desværre ikke bare lige sådan da.
    Hvis vi slår adr op på krak og degulesider finder vi kun dem der boede der før ham der bor der nu. og navn giver heller ikke noget..


  • #3   31. maj 2012 jeg ville ringe til politiet og gå fuldstændig amok!
    -når den ville angribe både menneske og hund så skal de sgu reagere!


  • #4   31. maj 2012 Jeg fik bare af vide at hvis den bed vores skulle vi tage det dyrlægen med hende og give ejer regning og de ville ikke gøre mere..

  • #5   31. maj 2012 Så ville jeg brokke mig til dem som man skal brokke sig til over politiet.

    For det er helt hen i vejret!


  • #6   31. maj 2012 det er jo faktisk forkert at politiet ikk gør noget..

    men ellers må det jo ende ligesom balder"sagen", dog ALLERSIDSTE udvej. I kan advare ejer skriftlig om at hvis han ikk får styr på hans hunde, så har I lov til at aflive den. mener ikk loven er blevet ændret efter balder.

    men skriv en skriftlig klage med billeder og det hele til både ejer og politi tror jeg at jeg ville gøre


  • #7   1. jun 2012 er enig med pernille b s. skriv brev til ejeren måske det kan få ham til at vågne. ellers så må hunden fanges og afleveres på et internat næste gang måske som hittehund?
    det giver bøde og advarsel vist nok


  • #8   1. jun 2012 Skyd den, det må man jo gerne disse dage;)
    - ej det er en svær situation, mest af alt fordi det lyder som om det kun er er spørgsmål om tid før det går galt..


  • #9   1. jun 2012 Det I skal gøre er:
    Indfang kræet. Smid halsbåndet lang-pokker-i-vold (dette siger i ikke til nogen, INGEN herinde har set mig skrive det.!!)
    indlever hund uden halsbånd ved politi/internat, og husk at fortælle at hunden har været særdeles aggresiv overfor både jeres hund og jer som hundefører, at i frygter for jeres barn osv. smør tykt på uden at lyve...

    Det der vil ske er at for at ejer af hunden kan få udleveret sin hund igen skal han betale en klækkelig bøde for at hunden ikke bærer navneskilt, og et stort beløb for at få udleveret hunden.
    (kender til folk der har måttet betale 2500 i bøde og 2500 i udleveringsgebyr) Dette i sig selv bør være nok til at han vil sikre sin have bedre.
    Desuden er der måske en større chance for at de ved politiet/internatet ser at hunden er aggresiv og kan forlange psyk-test af kræet...

    Held og Lykke


  • #10   1. jun 2012 Pernille: Nej det kan de ikke i denne sag, "balder sagen" var på baggrund af mark- og et eller andet-loven og gælder vist ikke i byen? Er dog ikke helt sikker.

  • #11   1. jun 2012 For at skyde en hund, skal man gentagne gange have lavet skriftlige advarsler, man skal SELV have jagttegn, og godkendelse til at eje skydevåben, + man må kun skyde strejfende hunde på ens eget matrikel nr. mange små ejendomme er desuden også for små, for du må ikke skyde tæt på bygninger...
    Derfor bør man bl.a. ikke skyde strejfere...


  • #12   1. jun 2012 *La Dolce Vita* Du skal ikke selv have jagttegn, blot vedkommende der nedskyder hunden har det. dvs. Du kan sætte en jæger på opgaven.

  • #13   1. jun 2012 det er korrekt, i teorien, men denne jæger er ikke personen der har skrevet advarslerne, og derfor kan jægeren i teorien få en bøde, da hunde ikke er et typisk "jaget dyr" men derimod et skadedyr, i strejfende tilfælde, men "skadedyret" er ejet af et andet menneske, så i teorien må jægeren ikke skyde den andet end på hans eget matrikel... men du kan sagtens hyre en jæger til det.

  • #15   1. jun 2012 Jeg prøver og svare jer alle, hvis jeg mangler nogen eller noget må I sige til. smiley

    Pernille, Det mener jeg osse det er. Og faktisk rigtigt træls de ikke vil gøre noget. Vores genbo har så vidt jeg har forstået på ham, skrevet en skriftlig klage/advarsel til hunden ejeren. Men der er ikke sket mere.

    Trine, vi kan desværre ikke komme til hunden, uden vores egen hund er med, hvor naboens så angriber.. Hvilket vi ikke har løst til skal ske.

    Mato, det er jeg desværre osse bange for.. smiley

    Lykkevang, Vi bor "desværre" ude på landet, og vores render osse løs, ude i gården hvor hun bliver. Ellers havde hun ALDRIG fået lov til rende løs, og de folk der bor omkring os = lige med vores genbo og den trappe farbrik der ligger ved siden af os, ved at hun ikke gør noget og at vores er bange for dem, uden og gøre dem noget.

    Vi tog hende til os for 2½ år siden, hvor hun havde fået tæv, ikke fået mad osv osv, så hun er ikke en hund der har haft det for godt før.

    Team Grafik *, jeg ved desværre ikke om vi bor i land eller by zone, ved du hvor man kan undersøge dette ? Som sagt bor vi på landet, med den næmste by har vi 7,2 km til...


    *La Dolce Vita* , som sagt kan vi ikke komme til hunden, uden vores hund er med, og dette har vi bestemt ikke lyst til.. Hvis vores kære genbo der har jagttegn osv, skriver en klage til ejeren gentagende gange, må han så skyde den, hvis vi fx lokker den over på hans grund med vores hund, og han self kan må det ??


  • #16   2. jun 2012 Ja, hvis han har jagt tegn må han skyde den på hans eget grund. efter mange skriftlige advarsler. evt. hør politiet ad hvad han skal gøre for at gribe det korrekt an.

Kommentér på:
lidt brok -naboens hunde

Annonce