{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

AT metoder, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hey derude..

Jeg går på 2.år på STX, og er selvfølgelig så heldig at have AT7 ligenu..

Vores AT7 handler om "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914", og her har jeg valgt at skrive i hhv. biologi(A) og kemi(C).

Jeg skriver om opdagelsen af kurare, som er en gift som udvindes fra nogle planters bark. Denne her gift, er siden hen blevet brugt som bedøvelsesmiddel, fordi den lammer åndedrætsmuskulaturen.

Men hvordan skriver man et metode afsnit i naturvidenskab?!!!

- og hvilke metoder har jeg så brugt UDOVER den naturvidenskabelige? smiley

Håbløse AT-hilsner, Sofie!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AT metoder, hjælp!
  • #1   23. maj 2012 Det var det emne jeg var oppe i til eksamen.
    Men skal du ikke skrive i to forskellige fakulteter?
    Jeg skrev om Darwin i fagene biologi (c) og religion (b) og på den måde fik jeg måde den naturvidenskabelige og den humanistiske metode indover emnet, men du skriver jo i to naturvidenskabelige fag, så du kan vel ikke rigtig bruge anden metode end den naturvidenskabelige?
    Du kan ikke i stedet for kemi (c) bruge samfundsfag? hvor du så kan inddrage hvilken betydning kuren havde for samfundet? eller hvad ved jeg? så få du jo både den naturvidenskabelige og den samfundsfaglige metode indover emnet.

Og når du skal skrive metode afsnittet i naturvidenskaben, skal du jo se på hvilke metoder, der er blevet brugt at at finde frem til denne kur. Er der blevet brugt induktion eller deduktion fx?

- Rikke

• #2   23. maj 2012 Og med kur mener jeg så medicin/bedøvelsesmiddel smiley

• #3   23. maj 2012 Har du ikke en AT-håndbog? For der er mange metoder til hvert fag. smiley

• #4   23. maj 2012 Hej Rikke. Jo, oprindeligt skulle vi vælge tværfagligt, og alle andre klasser bortset fra vores har også tværfaglig fagkombination. Men vi var på studietur den uge hvor der AT7 blev præsenteret og påbegyndt. Så vores lærer sagde, at for vores klasse havde de fået lavet det om, så vi kun kunne vælge mellem fagene Matematik(B), Biologi(A), Kemi(C), Fysik(C) og Engelsk(B). Der var gået lidt kuk i det, men sådan er det nu engang. Ville rigtig gerne have haft skrevet i hhv. biologi og samf., men sådan er det nu engang, og dette AT7-forløb er heldigvis og kun træning :O)

Og i mit metode afsnit har jeg, som du siger, skrevet om deduktive metoder. Eller rettere sagt, den hypotetisk deduktive metode og selvfølgelig omkring hvordan opfinderen brugte den naturvidenskabelige metode. Har skrevet om opfinderens metoder, og ikke rigtig mine egne smiley

Er det nogenlunde korrekt?

• #5   23. maj 2012 Line: Jo, det har jeg. Men synes stadig det er en smule kompliceret at skyde sig ind på, præcis hvordan den skal skrives.. smiley

• #6   23. maj 2012 Nu er det jo ved at være nogle år siden jeg har haft om det, men det lyder nogenlunde som det samme som jeg gjorde.
    Men skal du ikke også lave et afsnit om dine egne metoder? hvor du er inde og være kildekritisk? Se på hvilke kilder du har brugt i dit arbejde eller blander jeg AT og religion sammen nu?

- Rikke

• #7   23. maj 2012 Det kildekritiske er hovedsageligt religion smiley

Kommentér på:
AT metoder, hjælp!

Annonce