522 visninger
|
Oprettet:
AT metoder, hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hey derude..
Jeg går på 2.år på STX, og er selvfølgelig så heldig at have AT7 ligenu..
Vores AT7 handler om "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914", og her har jeg valgt at skrive i hhv. biologi(A) og kemi(C).
Jeg skriver om opdagelsen af kurare, som er en gift som udvindes fra nogle planters bark. Denne her gift, er siden hen blevet brugt som bedøvelsesmiddel, fordi den lammer åndedrætsmuskulaturen.
Men hvordan skriver man et metode afsnit i naturvidenskab?!!!
- og hvilke metoder har jeg så brugt UDOVER den naturvidenskabelige?
Håbløse AT-hilsner, Sofie!!
jan 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 7 Emner: 77 Svar: 923
Men skal du ikke skrive i to forskellige fakulteter?
Jeg skrev om Darwin i fagene biologi (c) og religion (b) og på den måde fik jeg måde den naturvidenskabelige og den humanistiske metode indover emnet, men du skriver jo i to naturvidenskabelige fag, så du kan vel ikke rigtig bruge anden metode end den naturvidenskabelige?
Du kan ikke i stedet for kemi (c) bruge samfundsfag? hvor du så kan inddrage hvilken betydning kuren havde for samfundet? eller hvad ved jeg? så få du jo både den naturvidenskabelige og den samfundsfaglige metode indover emnet.
Og når du skal skrive metode afsnittet i naturvidenskaben, skal du jo se på hvilke metoder, der er blevet brugt at at finde frem til denne kur. Er der blevet brugt induktion eller deduktion fx?
- Rikke
jan 2006
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 81
mar 2007
Følger: 110 Følgere: 108 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 90
Og i mit metode afsnit har jeg, som du siger, skrevet om deduktive metoder. Eller rettere sagt, den hypotetisk deduktive metode og selvfølgelig omkring hvordan opfinderen brugte den naturvidenskabelige metode. Har skrevet om opfinderens metoder, og ikke rigtig mine egne
Er det nogenlunde korrekt?
mar 2007
Følger: 110 Følgere: 108 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 90
jan 2006
Men skal du ikke også lave et afsnit om dine egne metoder? hvor du er inde og være kildekritisk? Se på hvilke kilder du har brugt i dit arbejde eller blander jeg AT og religion sammen nu?
- Rikke
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
AT metoder, hjælp!