Ondt efter bedøvelse, visdomstand? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Har et problem. Har fået fjernet mine visdomstænder i overmunden à to omgange.
Den første jeg fik taget gik helt fint. Tandlægen bedøvede, hvilket ikke gjorde ondt, trak tanden ud uden problemer, det gjorde heller ikke ondt, det gik fint bagefter og jeg tog ingen smertestillende.
Derfor var jeg overhovedet ikke nervøs, da jeg skulle have fjernet nummer to tand. Det havde jeg imidlertid haft rimelig grund til at være. Da tandlægen bedøvede mig i ganen gjorde det HELT vildt ondt. Det var på ingen måde som ved den anden tand. Tandlægen tjekkede om bedøvelsen virkede ved at stikke mig rundt i området, og jeg kunne godt mærke det stak, hvilket jeg gjorde opmærksom på. Han mente dog, det var tilstrækkeligt, og begyndte at hive tanden ud. Med det resultat at en del af området ikke var bedøvet og det gjorde sindssygt ondt. Måtte så blive bedøvet ekstra midt i det hele. Tanden voldede mange problemer, det tog hundrede år, og ja - bare en mega dårlig oplevelse. Da jeg kom op af stolen gjorde det bare mega ondt hvor tanden havde været, selvom jeg jo ikke burde kunne mærke nogen verdens ting.
Nu er der gået tre dage, og jeg har overhovedet ikke ondt, hvor tanden sad. Så det er jo i og for sig rigtig fint.
Mit problem er bare, at det bliver ved med at gøre helt vildt ondt det sted i ganen, hvor tandlægen stak mig for at bedøve? Det gør ikke mindre ondt her efter tre dage, tværtimod har det faktisk bredt sig.
Er det normalt eller skal jeg være bekymret?
Vil i øvrigt også gerne høre om der findes andre muligheder end lokalbedøvelse når resten af visdomstænderne skal trækkes ud? Jeg er sørme ikke glad ved tanken om at de to sidste skal ud når jeg havde den oplevelse her sidst.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
Men da jeg skulle have lavet et hul, så fik jeg lattergas og så bedøvelse i området, og der hvor der blev stukket, det var ømt i næsten en uge - ikke helt vildt, men jeg kunne da mærke det..
Men da jeg var lille så kom jeg i fuld narkose da jeg skulle have trukket tre tænder ud - men det var måske mere for tandlægens skyld end for min egen, for der havde jeg bidt adskillelige tandlæger, og sparket en læge i maven.. Jøses hvor jeg dog hader læger!
jun 2007
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
til mit hled får jeg kun 3 visdomstænder, og der e rplads til dem så de får lov at blive siddene
jun 2007
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
Ondt efter bedøvelse, visdomstand?