{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.457 visninger | Oprettet:

Ondt efter bedøvelse, visdomstand? {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Har et problem. Har fået fjernet mine visdomstænder i overmunden à to omgange.
Den første jeg fik taget gik helt fint. Tandlægen bedøvede, hvilket ikke gjorde ondt, trak tanden ud uden problemer, det gjorde heller ikke ondt, det gik fint bagefter og jeg tog ingen smertestillende.

Derfor var jeg overhovedet ikke nervøs, da jeg skulle have fjernet nummer to tand. Det havde jeg imidlertid haft rimelig grund til at være. Da tandlægen bedøvede mig i ganen gjorde det HELT vildt ondt. Det var på ingen måde som ved den anden tand. Tandlægen tjekkede om bedøvelsen virkede ved at stikke mig rundt i området, og jeg kunne godt mærke det stak, hvilket jeg gjorde opmærksom på. Han mente dog, det var tilstrækkeligt, og begyndte at hive tanden ud. Med det resultat at en del af området ikke var bedøvet og det gjorde sindssygt ondt. Måtte så blive bedøvet ekstra midt i det hele. Tanden voldede mange problemer, det tog hundrede år, og ja - bare en mega dårlig oplevelse. Da jeg kom op af stolen gjorde det bare mega ondt hvor tanden havde været, selvom jeg jo ikke burde kunne mærke nogen verdens ting.
Nu er der gået tre dage, og jeg har overhovedet ikke ondt, hvor tanden sad. Så det er jo i og for sig rigtig fint.
Mit problem er bare, at det bliver ved med at gøre helt vildt ondt det sted i ganen, hvor tandlægen stak mig for at bedøve? Det gør ikke mindre ondt her efter tre dage, tværtimod har det faktisk bredt sig.
Er det normalt eller skal jeg være bekymret?
Vil i øvrigt også gerne høre om der findes andre muligheder end lokalbedøvelse når resten af visdomstænderne skal trækkes ud? Jeg er sørme ikke glad ved tanken om at de to sidste skal ud når jeg havde den oplevelse her sidst.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt efter bedøvelse, visdomstand?
  • #1   18. maj 2012 Ville høre om nogen har prøvet noget lignende, I kan jo selvfølgelig ikke svare direkte på om det er normalt eller ej smiley Sorry, det gik lidt stærkt.

• #2   18. maj 2012 Jeg har aldrig fået hevet en visdomstand ud, men jeg har så også kun en og den sidder rigtig godt såå smiley

Men da jeg skulle have lavet et hul, så fik jeg lattergas og så bedøvelse i området, og der hvor der blev stukket, det var ømt i næsten en uge - ikke helt vildt, men jeg kunne da mærke det..

Men da jeg var lille så kom jeg i fuld narkose da jeg skulle have trukket tre tænder ud - men det var måske mere for tandlægens skyld end for min egen, for der havde jeg bidt adskillelige tandlæger, og sparket en læge i maven.. Jøses hvor jeg dog hader læger!

• #3   18. maj 2012 "Rart" at høre der er andre, der har prøvet at det gjorde ondt længe. Så håber jeg bare det snart forsvinder. Ellers må jeg ringe til tandlægen på mandag og forhøre mig.

• #4   18. maj 2012 Ja det er i hvert fald noget møg når det gør ondt :S Men jeg blev stukket helt inde baggerst i munden, ikke i ganen.. Så det gjorde kun ondt når jeg åbnede munden meget eller ''bevægede'' underkæben til siderne :S

• #5   19. maj 2012 jeg har heller aldrig fået revet tænder ud, men har hørt at det er ganske normalt med smerte flere dage efter, men om smerter i stikstedet er normalt det ved jeg ikke.

til mit hled får jeg kun 3 visdomstænder, og der e rplads til dem så de får lov at blive siddene

• #6   19. maj 2012 Ja, det er nemlig det - det gør overhovedet ikke ondt hvor den blev trukket ud, det stoppede det med 2 dage efter den var blevet fjernet. Men der hvor jeg blev stukket gør det stadig lige ondt og har oven i købet bredt sig smiley

• Cecilia A
    Cecilia A Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #8   1. nov 2013 Jeg er præsis igang med det samme har fået hevet en øvre visdoms tand ud fordi den var knækket og det var den anden også men som dig ville jeg ove 2 gange må indrømme at jeg fortryder at jrg ikke fik taget dem begge på en gang skal have taget den ene i morgen men jeg har en rigtig sød læge men da han skulle stikke mig i ganen er du gal det gjorde ondt skreg faktisk men der er jo heller ikke så meget kød ved ganen men han gav mig og en bedøvelse i siden og efter kort tid mener jeg tog han den som de bruger til at tjekke huller mener jeg og stak den op i midten af tanden og spurgte om jeg kunne mærke det og jeg sagde at jeg kunne så han gav mig en ekstra bedøvelse og efter det kunne jeg ikke mærke nogen smerte men dog ubehag ved udtrækningen og der gik kort tid mener jeg så var den ude men jeg oplevede meget minimale smerter mener jeg efter bedøvelsen stoppede mrn ikke sikker men jeg er mega nervøs for i dag når jeg skal have bedøvelsen i ganen for den gør mega super ondt smiley men håber ikke at det vil gøre ondt og at d3t er hurtig overstået er virkelig bange for tandlæge visit det er en af mine største skræk

Kommentér på:
Ondt efter bedøvelse, visdomstand?

Annonce