{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Fleecetæpper giver stød til hesten {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem som er pænt irriterende.
Alle mine dækner, mest fleecetæpper gnistre og giver min pony stød når jeg ligger det på og tager det af. De eneste der ikke gør det er mine ulddækner og så udedækner.

Er der noget man kan vaske dem med eller et eller andet man kan gøre så de ikke giver stød?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fleecetæpper giver stød til hesten
  • #1   14. maj 2012 Hm.. Jeg synes der var et eller andet med at man skal vaske dem, med skyllemiddel, og så knitre de ikke mere osv.. Om jeg husker rigtigt ved jeg ikke smiley

• #2   14. maj 2012 Jeg har part på en hest der har samme problem, det er et lyserødt skridt dækken der giver stød når man tager det af hende.
    Hun bliver også pænt selv bange, men omme foran ved bringen skal man spænde en metal en så det sidder fast.
    Vi prøvede at lade vær at spænde den da jeg tog det af fik hun ikke stød, så det kan havde noget med den metal dims man skal spænde foran :)..

• #3   14. maj 2012 Tina: det vil jeg da prøve smiley
    Stald kærlighed: Plejer for det meste ikke at spænde dem ved bringen så tror desværre ikke det er det smiley men ellers tak!

• #4   14. maj 2012 Vasker mine med eddike i stedet for skyllemiddel, det tager al elektricitet:)

• #5   14. maj 2012 Jeg har oplevet det med et fleecedækken det gnistrede så jeg kunne både se og mærke det...
    Det var sådan et meget tyndt et.

Nu har jeg kun fleecedækkener i mere tyk og tæt kvalitet, og har ingen problemer med det.

• #7   14. maj 2012 Berit: Okay tak, må lige prøve mig frem smiley
    Anne Mette: Nu når jeg tænker over det tror jeg faktisk ikke mine er de tykkeste af slagsen..
    Kira: Det overvejer jeg godt nok også at gøre men syntes bare jeg har brug for en mellem ting mellem intet dækken og ulddækken, derfor fleecedæknet men det duer jo ikke hvis det giver stød smiley

• #8   14. maj 2012 undgå kunst stof i din påklædning. hos autoforretnnger kan du købe noget antistød spray. måske du kan bruge det på dækkenet. og når det er slidt op, så undlad at købe fleece til hesten igen. kun bomuld dur.

• #9   15. maj 2012 Jeg har vasket mit med skyldemiddel og det bliver stadig statisk.

Jeg læste herinde et sted om en som fik stød af striglerne, hun skulle røre ved hesten mens hun striglede og så skulle det stoppe.

Jeg gør det nu at når jeg trækker tæppet af holder jeg hele tiden min anden hånd på min hest og stryger den over ryggen samtidig med tæppet bliver taget af med den anden hånd, og har ingen problemer haft med stød siden jeg er begyndt på det det.
    Det er lidt som om jeg aflader ham og tæppet og mig selv ved at gøre det :o) Det er da et forsøg værd :o)

• #10   15. maj 2012 Jeg har samme problem, men hvis man tager dækkenet af med handsker, sker der ikke noget. Man kan også tage det af, og FØR man rører ved hesten, rører man ved noget andet - så sker der heller ikke noget smiley

• #11   15. maj 2012 Tak for jeres hjælp alle ! Vil prøve lidt forskelligt smiley

Kommentér på:
Fleecetæpper giver stød til hesten

Annonce