{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Hesteforretning - hvilken/har du selv {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med et skoleprojekt skal jeg være iværksætter. Jeg skal selv starte en virksomhed og skal derfor også komme på idé og koncept til forretningen mm.

Jeg tænkte først på at lave en foderforretning, en forretning hvor man er uvildig som personale og ikke foretrækker et bestemt mærke. Personalet er så uddannet og kan hjælpe med at ligge en foderplan der passer til hesten og ikke kun tager udgangspunkt i et enkelt mærke.
Måske man har et mærke man fører, men passer tingene ikke der eller har personalet bedre erfaring med noget andet til fx. at opfede, så kan det også skaffes.
Måske firmaet ikke skal forhandle foder men bare lave foderplan også kombinere det med understående idé.

En anden idé jeg har som jeg ikke ved om skal stå for sig selv eller sammen med den anden er en udstyrsforretning.
Jeg ved at folk søger ting til heste i store strl - det sig være almindelige bid, gamacher, klokker, sadler, trenser der er pæne mm.
Samt små størrelser til miniature også er en mangel vare her i DK - fx. dækkener eller grimer til føl.
Overvejede også her anderledes udstyr fx. trenser fra England ser noget anderledes ud, generelt ting vi måske ikke lige ser så tit i DK.

Tænkte også på at man evt. kunne få special designet en trense, ikke bare et pandebånd, men selv trensen.

Men tingene skal jo passe sammen og have en målgruppe. Det skal ikke være for uoverskueligt i sortimentet.

Hvad syntes du som heste ejer? Mangler du noget udover det? Har du andre idéer?
Har du måske selv en hesteforretning med kun foder - hvis ja, er det så for uoverskueligt, kan ikke kører rundt eller intressere det dig bare mest?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteforretning - hvilken/har du selv
  • #1   8. maj 2012 jeg ved ikke hvad slags skole du går på, men jeg ville nok vælge udstyret.. skulle det være en drømme butik, så kom man med sin (problem) hest i en trailer og lånte en prøve sadel/bid vidundersindspændingsdims, og fik udførlig instruktion af butikkens ride/køre uddannede personale, i deres ridehus. så passede udstyret, og kunden kom ikké hjem og brugte dimserne forkert eller spændte dem omvendt på hesten...

derudover kunne der være en varevogn som kørte ud til "home-party" i staldene rundt om... - og den kunne snildt have vareprøver med på foder også...

• #2   8. maj 2012 Synes også at varevognen som Kia nævner lyder som en rigtig god idé ..
    Når jeg kigger hesteudstyr kunne jeg godt tænke mig et bredere udvalg af farver. Synes ikke man ser ret mange af de "specielle" farver rundt omkring, som f.eks orange, lyserød, lilla osv .. man kan godt finde det, men man ser det ikke ret mange steder. De fleste steder kører de bare blå, rød, sort, hvid, grå og brun .. Så jeg kunne bestemt godt tænke mig nogle flere farver, og eventuelt nogle sjove motiver smiley

• #3   8. maj 2012 på udstyr selvfølgelig smiley

• #4   8. maj 2012 mht hvilke varer en butik fører- i al fald i tøjbranchen, så kan man ikke "bare" begynde at handle med XXX?, hvis nabo butikken også fører samme mærke, der er ofte også provision eller anden fordelsordning inde i billedet, som præger salgstalerne...og mange firmaer fører en kollektion, og så er man forpligtet til at købe alle dimserne, selvom man ved det egentlig kun er de røde- elle whatever- der kan sælges. desuden er det rigtig svært at holde sig neutral og ærlig på samme tid, når man også gerne vil tjene penge... sidst men ikke mindst, så har foder en holdbarhedsdato, så din lagertid er begrænset, det kan let give tab, og husk endelig at undersøge om du kan lave returaftaler.

en helt tredie ting kunne være at opkøbe/bestille og få lavet analyse på hø/wrap hos udvalgte landmænd, arrangere transport aftaler og sælge superhø, med "varedeklaration" det ville dæleme rykke i en foderplansvirksomhed.

• #5   9. maj 2012
    Sådan noget skal jeg slet ikke tænke på :o)

Jeg går ikke på universitetet men på HG, det er derfor en opgave hvor jeg skal bruge Erhvervsøkonomi, salg og service, dansk og engelsk og ikke mere.
    Skal finde målgruppe, lave SWOT analyse, lave årsbudget, balance, skrive et forretningsbrev på engelsk o.l - dvs. ikke komplicerede ting.

Men i første omgang skal jeg lige finde ud af hvad min forretningsidé og koncept er før jeg kan finde ud af målgruppe mm. :o)

• #6   9. maj 2012
    Og det er en fiktiv virksomhed - dvs. skal ikke hente noget hjem.

• #7   9. maj 2012 Jeg kunne også bruge en let forståelig og nem grovfoderanalyse. Evt lidt i stil med det Equi Lab kører med ormeprøver uden mellemled hvor man skal stille i et eller andet firmas butik og købe en kuvert.
    Indsaml, indsend og få en analyse og gerne en foderplan sendt retur.

Kommentér på:
Hesteforretning - hvilken/har du selv

Annonce