{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

hvem må komme i kirken??? {{forumTopicSubject}}

jeg er simpelthen så forarget, jeg var fredag til konfirmation ved min niece. og præsten prædiker om rummelighed. jo jo rummelighed er da en god ting, men nede bag i kirken danser et handicappet barn, og han danser bare siger ike noget, danser bare, så udbryder præsten, "knaa vi ikke få ro på ham der, han forstyrrer mig".

SAY WHAT??? øh hvad blev der er rummelighed, er guds hus ikke for os alle????

ja selvfølgelig er det en smugle forstyrrende at drengen danser, men hvad fanden folk der hoster, nyser og snotter, eller som ikke har slået ders teleofn på lydløs, eller folk som små snakker er da lige så forstyrrende, og den lille fyr kan jo da for pokke rikke forstå at han skla sidde stille så længe.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem må komme i kirken???
  • #1   5. maj 2012 sådan er det mange steder i vores kirke må børn kun komme med hvis de kan sidde stille og være stille kan de ikke de bliver man bedt om at forlade kirken. uanset om det er alm kirkegang søndag konfirmation eller begravelse eller dåb

• #2   5. maj 2012 det ligner sku da ikke noget.... kirken er da for os alle, hvad er der blevet af "LAD DE SMÅ BØRN KOMME TIL MIG, THI DEM MÅ INGEN HINDRE"?

der skal ellers meget til at forarge mig, men det der syntes er for groft

• #3   5. maj 2012 sådan er det jo desværre i dagens danmark... man må indordne sig

• #4   5. maj 2012 indordne sig eller gøre oprør.....

• #5   5. maj 2012 at gøre oprør i en kirke vil nok ikke være det smarteste. du vil få mange andre end præsten på nakken.
    jeg har valgt at holde mig væk fra kirken det jeg kan.

• #6   5. maj 2012 det er jo også et oprør, at blive væk

• #7   5. maj 2012 Igår var der både børn der skreg og nogle der stak lidt af. Præsten her er ligeglad smiley

• #8   5. maj 2012 Synes også der er under al kritik. Ja, det er da irriterende. Jeg ville også synes det var irriterende. Men en præst er nødt til at ignorere det, og prædike videre, for som du selv siger, skal der være plads til alle. Synes det er utrolig umodent og intolerant gjort, og en umoden og intolerant præst kan jeg, personligt, ikke bruge til noget smiley

• #9   5. maj 2012 De to seneste gange jeg har været i kirke med mine tre børn, på henholdsvis 5 og knapt 2, har jeg haf´t den helt modsatte oplevelse fra to forskellige præster. Der var mange børn i kirken, og disse var nysgerrige, både på hinanden, men også på hvad der var i rummet. Forældrene prøvede at tysse på børnene og indfange dem, når de slap fri. hvortil præsten afbrød, det hun var igang med og sagde om vi da ikke godt ville lade børnene være børn, hvis ikke de måtte være der, så var der ingen der måtte.
    Det var en vældig underholdende prædiken, med 10 små unger der susede op og ned ad kirkegulvet og legede smiley
    Det andet sted sagde præsten som noget af det første, at der var mange børn til stede i kirken, og at det var helt fint at de løb rundt. På et tidspunkt sod hun og læste et eller andet op, hvor der stillede sig en lille pige op og kiggede på hende, hun tog sig lige tid til at stryge pigen på kinden og sende hende et smil smiley

Se det er dejlige oplevelser med kirken smiley

• #10   5. maj 2012 Ja der er også nogle præster der ikke vil konfirmere autister???

Jeg er meget tæt på at melde mig ud af folkekirken, og bliver kun fordi min kæreste gerne vil giftes i kirken en skønne dag...

• #11   5. maj 2012 Charlotte: Hvis bare en af jer er medlem af folkekirken kan I godt blive gift i kirken alligevel. Det mener jeg at have læst da jeg planlagde vores bryllup sidste år. Vi blev dog ikke gift i kirken, men hjemme i haven af en fra kommunen, men jeg er ret sikker på, at så længe din kæreste er medlem kan I godt blive gift i kirken.

Mht til dit emne Rikke, så synes jeg faktisk det er forkasteligt at en præst gør som ham her. Nu er jeg ikke den største fan af folkekirken i forvejen, og har også meldt mig ud, men sådanne ting her hjælper bestemt ikke på mit indtryk.

• #12   5. maj 2012 vi har så fået ny præst her siden om hun er bedre finder jeg ud af om 7 år når datteren skal konfirmeres.

• #14   5. maj 2012 Jeg går på en kristen skole hvor vi er i kirke hver dag. Så præsten har efterhånden vænnet sig til det, da det er lige fra Mini-ib til 10. smiley
    Det er den samme præst til søndagsgudstjeneste så han er ret ligeglad, og desuden elsker han børn smiley

• #15   5. maj 2012 Jeg blev konfirmeret igår... Der var selvfølgelig en masse børn med, og de rente rundt, sad midt i det hele og hylede. Jeg synes, virkelig ikke det var særlig fedt.. Det er ens store dag, og forældrene har ikke styr på deres børn, det synes jeg, det er respekløst.

• #16   5. maj 2012 EHS>> selvfølgelig skal man som forældre lærer sine børn at tage hensyn, og man skla lærer dem at sidde stille, og være stille.... men her var tale om et handicappet barn.

man kan ikke kræve af et lille barn at det skal være stille så længe, og da slet ikke et handicappet...

• #17   5. maj 2012 Ja selvfølgelig. Har fuld forståelse for at de handicappede har det svære end os andre. Men jeg kom nu bare lige med et indput, omkring min dårlige oplevelse. Jeg synes, at forældrene burde holde styr på deres børn.

• #18   5. maj 2012 Her taler vi om børn mellem 6-8 år, så mon ikke de kan side stille i en lille time smiley

• #19   5. maj 2012 jo i den alder vil jeg ogås mene man kan sætte nogle andre forventninger til ungerne, så fremt det er sunde velfungerende børn

Kommentér på:
hvem må komme i kirken???

Annonce