{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Nye ideer til mad? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er simpelthen ved at kører død i min min madlavning, og derfor håber jeg nu at i vil komme med gode ideer til mad, man kan lave til hverdag.
Gerne enkelt, billigt og ikke alt for usundt :O)

Hvad for i ofte til daglig?

Håber i vil dele jeres hverdagsmad med mig, så vi alle kan få lidt nyt mad ind på bordet! :O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye ideer til mad?
  • #1   30. apr 2012 Følger lige med.. Har heller aldrig nogen ideer..
    Bliver for det meste til pasta med kødsovs, tærte med broccoli, porer og bacon eller supper.. Laver en stor portion suppe, så jeg har til flere dage..
    Ellers er det super nemt med kylling, ris og fx karry sovs, som jeg elsker smiley

• #2   30. apr 2012 Hvordan laver du karrysovs?
    Og nårh ja, tærte havde jeg næsten glemt man kunne lave smiley

Vi får ofte kartofler i ovnen med rosmarin eller hvad jeg lige har, men bøffer eller karbonader. Så laver jeg tit grønærter (med gulerødder), som tilbehør til hvad jeg nu laver, evt som en slags sovs. Hjemmelavet pizza. en stor portion kartoffelmos, så der er til fryseren. Tja, plejer at have en hel masse vandvittig gode ideer, men er kørt hel død i det her smiley

• #3   30. apr 2012 Gå ind på google og søg på kogebogen, så kommer der en hel side med masser af opskrifter om mad, til hver smag!

• #4   30. apr 2012 sidder tit på de der kogebog's-sider, men de er simpelthen ikke til at finde noget godt alm hverdagsmad i! smiley Hvis du søger på nem mad, så er der alligevel brugt 1000 indgridienser i opskrifterne, og det er bare ikke "hverdagsmad" der kommer frem, hvis du forstår mig ret. Hvis du søger på billigt mad, så er det igen alt sådan noget mærkelig noget. Det eneste jeg har fundet der, er en god gammeldags æggekage og bagte kartofler med en nem opskrift på fyld lavet på hytteost. hmm smiley

vil gerne vide hvad i andre får af forder til hverdag ;O)

• #5   30. apr 2012 Lasange, også med kylling og spinat
    Torteleni
    Spaghetti + kødsovs
    Lamme/oksekødsfrikardeller - min nye livret! smiley
    boller i karry
    tortillas med en masse forskellige grøntsager og oksekøds-snuller smiley
    Lake stægt iovnen i lidt fløde mælk og en masse grøntsager og revet appelsinskal (serveres med nye kartofler el. ris)

Det var det, jeg lige kunne komme på smiley

• #6   30. apr 2012 Mange af de ting kan også spises næste dag til frokost el. aften smiley

• #7   30. apr 2012 Rettelse: LAKS! smiley

• #8   30. apr 2012 Lyder rigtig godt, og mange af tingene lyder også ret overkommeligt! smiley

Det bedste sted jeg kender, hvor man kan få ideer, er herinde: (link fjernet)

Ved ikke om i kan se tråden, men hvis i kan, er det helt klart et godt sted at få inspiration ellers, da folk bruger den flittigt! :O)

• #9   30. apr 2012 Line P:
    Det lyder vildt lækkert ! :O)

• #10   30. apr 2012 Køber altid min karrysovs smiley Ikke på pulver..

Ellers er det super nemt at købe taco skaller og så lave kødsovsen med pulveret i og så en salat til smiley
    Har også tit lavet hjemmelavet burger - et tip er at putte et par spsk. barbecue sovs i oksekødet - det er et hit!
    Har også lavet den her chiligryde et par gange - min ex var vild med den..
    http://opskrifter.dk/Opskrift_331.11.0.html

• #11   30. apr 2012 Har aldrig set det der færdige karrysovs (heller ikke pulveret)? Hvad hedder det? :O)

Lyder ellers godt smiley

• #12   30. apr 2012 Kom lige i tanke om noget andet, ret ment:
    Kyllingefilet skæres i små stykker og brunes på panden (en dyb en, eller bare en gryde er også fin nok) i lidt olie. Imens koger du ris, evt vilde/brune ris. Når kyllingen er stægt, så kommer du et glas sur/sød-sauce ned til det. Og så har du laver kylling i sur/sød-sauce med ris til smiley mums smiley

• #13   30. apr 2012 Tenna:
    Uhh, spændende! :O)
    Jeg laver nogengange det samme, bare med pasta i stedet for ris, og så mornays-sauce tilsat lidt karry istedet for sur/sød- sovs.

• #14   30. apr 2012 Det er bare sådan nogle små kartoner smiley Der er karry og diverse andre.. Har vist både købt dem i fakta og føtex, men de er altid i føtex..

Laver også den som Tenna' siger smiley
    Købte engang også tit den der hedder Tikka Masala (fra uncle ben) - men den kan vel også evt. laves selv.. men det er også super godt..

• #15   30. apr 2012 Aaarh, smart smiley

• #16   30. apr 2012 Det vil jeg helt sikkert kigge efter næste gang jeg er i føtex :O)

• #17   30. apr 2012 En anden nem ting:

Svits karry på panden i olie og derefter put kyllingestykker på. Når de er 'færdige' tilsættes (tror jeg bruger 1-2 spsk olie, og dækker det med karry, men det er evt. at prøve sig frem)
    Derefter tilsættes 1 dåse kokosmælk og sådan en wok frost grøntsagsblanding og så skal det bare simre lidt smiley

Lærte engang at lave en ret i ovnen. Man tager kartofler, skærer i skiver og lægger i et ildfast fad, ovenpå kommes hk. oksekød (som har fået en tur på panden inden), noget bacon og så dækkes det med mornay sovs og får vel de der 45 min. i ovnen ved 180-200 grader.. Det smager altså bare super godt! smiley (plejer vist at smide noget broccoli og porer i det også )

• #18   30. apr 2012 Mexicanske pandekager? smiley

• #19   30. apr 2012 Okay noget rod jeg fik skrevet.. smiley Men når kylling er stegt, tilsættes resten smiley

• #20   30. apr 2012 Det lyder vildt lækkert! Det skal med sikkerhed prøves! Begge retter! :O)

Kommentér på:
Nye ideer til mad?

Annonce