Kraftigt vægttab (hest) {{forumTopicSubject}}
Min hest er overdrevet tyk, virkelig. Og hun trænger godt nok til at tabe sig(!), men eftersom jeg ikke kan motionere hende ved at ride hver dag og hårdt med dressur/spring, da hun er en ældre dame som nu kun bliver brugt til at hygge på lidt ture i ny og næ.
Hun får intet kraftfoder i løbet af dagen - hendes biotin og hvidløg bliver blandet op med gulerødder og et skvat olie så det bliver blandet ordentlig sammen :o)
Derudover får hun godt med hø og halm. Og hun har altid mulighed for at spise græs - dog er det virkelig meget lidt græs de har nu, men de har gået på en kæmpe græsmark hele vinteren, det har nok også på en sat sit præg på hendes vom..
Men hvad søren kan jeg gøre ved det?
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Går hun i døgnfold?
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.028
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Kender nogle som skulle have 2 ugeheste gjort klar til kåring (de var ikke tilredet), og de havde så begge fået "halm-mave", så de blev sat på spåner, og efter en lille måneds tid, var de begge blevet rigtig fine.
Så måske det var en mulighed.
okt 2007
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
du vil ikke betale for spåner, men gerne for en behandling og evt aflivning efter en gang forfangenhed?
hvis din hest er så fed som du gir udtryk for, er der stor risiko for at den blir forfangen.
så som du selv siger det, hvis du ikke vil sørge for at den fodres så den ikke ridikerer at lide unødigt, så er det bedre at aflive.
okt 2007
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Og vi har lige brugt 10.000 på dyrlæge regninger på et halvt år, hun er ikke blevet redet mere end max 30 gange de sidste 8 år, hun går pt "sygemeldt" pga af problemer med hendes ben, efter forfangenhed, som stadig vil kræve en smede behandling på et halvt år endnu, inden hun går 100% normalt igen.
Jeg ofre da gerne 10.000 mere, selvom jeg ikke har pengene, hvis hun har behov for det.
Så synes da helt ærligt at det er noget pjat at sige, at du hellere vil aflive, fordi din far sørger for halm, istedet for at købe spåner, hvis det er det hun har behov for?
Ja måske er det bare mig der er underlig, men jeg gør hvad min hest har behov for, også selvom jeg ikke rigtig kan bruge hende til alverden, og hun er en gammel tvær hoppe, ja så kommer hestens ve og vel squ i første række, uanset hvor slidt den er, og hvor gammel den er!!
okt 2007
Men jo, jeg vil da tage rådet til mig og lade være med at give hende halm (kun som madras!!!!) og så kommer dyrlægen også snart, og så spørger jeg hende til råds - for det er da sørme ikke mange gode råd man får herinde ;o)
Kraftigt vægttab (hest)