{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Kraftigt vægttab (hest) {{forumTopicSubject}}

Min hest er overdrevet tyk, virkelig. Og hun trænger godt nok til at tabe sig(!), men eftersom jeg ikke kan motionere hende ved at ride hver dag og hårdt med dressur/spring, da hun er en ældre dame som nu kun bliver brugt til at hygge på lidt ture i ny og næ.

Hun får intet kraftfoder i løbet af dagen - hendes biotin og hvidløg bliver blandet op med gulerødder og et skvat olie så det bliver blandet ordentlig sammen :o)

Derudover får hun godt med hø og halm. Og hun har altid mulighed for at spise græs - dog er det virkelig meget lidt græs de har nu, men de har gået på en kæmpe græsmark hele vinteren, det har nok også på en sat sit præg på hendes vom..

Men hvad søren kan jeg gøre ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kraftigt vægttab (hest)
  • #1   25. mar 2012 Skru ned for halmen.

Går hun i døgnfold?

• #2   25. mar 2012 Hov løsdrift smiley

• #3   25. mar 2012 Hvorfor er halm ikke godt? Det er jo lang tyggetid og høj mæthedsfornemmelse, kan ikke se hvad der skulle være "fedmen" i det? smiley Nej, det gør hun ikke.

• #5   25. mar 2012 Som der bliver skrevet feder halm, rigtig meget!

Kender nogle som skulle have 2 ugeheste gjort klar til kåring (de var ikke tilredet), og de havde så begge fået "halm-mave", så de blev sat på spåner, og efter en lille måneds tid, var de begge blevet rigtig fine. smiley

Så måske det var en mulighed. smiley

• #6   26. mar 2012 At fjerne halmen er ikke en mulighed, bizart lyder det, men så kan det bedre betale sig at hun bliver aflivet. Halmen sørger min far selv for, så derfor gider jeg ikke smide penge ud af vinduet på spåner eller andet. smiley

• #7   26. mar 2012 hmm...

du vil ikke betale for spåner, men gerne for en behandling og evt aflivning efter en gang forfangenhed?

hvis din hest er så fed som du gir udtryk for, er der stor risiko for at den blir forfangen.

så som du selv siger det, hvis du ikke vil sørge for at den fodres så den ikke ridikerer at lide unødigt, så er det bedre at aflive.

• #8   26. mar 2012 Marie-Louise, nej det var nu ikke sådan ment. Men eftersom hun er gammel, slidt og ikke bliver brugt til noget er hun ren udgift - og så er det jo godt at spare hvor man kan smiley Hun skal snart til at gå ude døgnet rundt og så vil jeg saksusme godt nok da ikke smide penge i spåner..

• #9   26. mar 2012 Min hoppe er da også ved at være en gammel dame, der bliver 18 i år.
    Og vi har lige brugt 10.000 på dyrlæge regninger på et halvt år, hun er ikke blevet redet mere end max 30 gange de sidste 8 år, hun går pt "sygemeldt" pga af problemer med hendes ben, efter forfangenhed, som stadig vil kræve en smede behandling på et halvt år endnu, inden hun går 100% normalt igen.

Jeg ofre da gerne 10.000 mere, selvom jeg ikke har pengene, hvis hun har behov for det.

Så synes da helt ærligt at det er noget pjat at sige, at du hellere vil aflive, fordi din far sørger for halm, istedet for at købe spåner, hvis det er det hun har behov for?

Ja måske er det bare mig der er underlig, men jeg gør hvad min hest har behov for, også selvom jeg ikke rigtig kan bruge hende til alverden, og hun er en gammel tvær hoppe, ja så kommer hestens ve og vel squ i første række, uanset hvor slidt den er, og hvor gammel den er!!

• #10   27. mar 2012 Ej, nu må I lige lade være med at tage det så personligt. Bizart lyder det, som skrevet, ja, men én ting er at sige noget end anden ting er at realisere det. Hun går kun i boks i vintermånederne, derfor ser jeg virkelig ingen grund til det. Derudover spiser hun ikke sin madras, kun det som der bliver lagt op foran. Derfor ville det være totalt åndssvagt at bruge spåner i stedet.

Men jo, jeg vil da tage rådet til mig og lade være med at give hende halm (kun som madras!!!!) og så kommer dyrlægen også snart, og så spørger jeg hende til råds - for det er da sørme ikke mange gode råd man får herinde ;o)

Kommentér på:
Kraftigt vægttab (hest)

Annonce