{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

folks fordomme! hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle fra HG!

Vi har projekt uge, i uge 11.. altså i denne uge.. og vi har om fordomme.. Vi har et hoved spørgsmål Udseendet betyder for meget eller gør det?

- vi har meget brug for at høre folks mening og jeg håber meget i vil svare..

tak på forhånd!:)

1. hvordan har du det ned dit udseende?
2. Har dit udseende ændret din selvopfattelse?
3. bliver du tit mødt med fordomme - hvilken?
4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning)

-TAK-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  folks fordomme! hjælp
  • #2   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende? Godt
    2. Har dit udseende ændret din selvopfattelse? Udseendet betyder en del for, hvordan jeg opfatter mig selv.
    3. bliver du tit mødt med fordomme - hvilken? Nej..
    4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning) Ja..

• #3   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    - Meget blandet.. Nogle dage er jeg glad for mig selv, andre gange overhovedet ikke smiley
    - Nja.. En anelse smiley
    - Ja smiley Går man i sort tøj, og har ar på kroppen, er man pludselig en emo.. Don't ask me why?..
    4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning)
    - Ja helt sikkert! Jeg ville ikke gå og være utilfreds med mig selv hele livet, hvis jeg vidste jeg kunne rette op på det! smiley Men lige pt er der intet der plager mig, udover at mit ene øje er en mikro smule mere åbent end det andet smiley Som er en meget typisk skavank hos mennesker smiley

• #4   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    Jeg har det ganske fint med mit udseende. Der er enkelte steder jeg gerne ville smide lidt fedt og sådan ^_^ Men ikke noget der gør at jeg vil sige at jeg ikke har det godt med mit udseende.

Hvis min selvopfattelse skulle ændres, ville det kræve en ændring i mit udseende. Jeg er dermed ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet korrekt, for umiddelbart har jeg ikke ændret mit udseende drastisk. Min selvopfattelse har da ændret sig med alderen, men det har nærmere været på baggrund af de erfaringer jeg har gjort mig.

Jeg har sort har og piercinger - her i blandt en tydelig sort ring i læben. Jeg er på ingen måde gotisk eller punk-agtig at se på, men bliver tit opfattet som værende "hård", og "dominerende". Hvilket overhovedet ikke stemmer overens med min personlighed.

Desuden har jeg flere gange om sommeren (når jeg har fået lidt farvet), mødt meget had, og op til flere gang måtte stå model til racistiske bemærkninger (også selv om jeg er pæredansk).

Jeg syntes det er helt op til en selv smiley Jeg har selv overvejet at få større bryster, fordi min krop ikke ser harmonisk ud - syntes den er for maskulin, hvilket skyldes en homonel fejl. Men jeg ville aldrig være typen der fik rettet rynker ud osv.

• #5   12. mar 2012 1: Jeg er tilfreds med mig selv, folk må jo tag mig som jeg er. Det jo det indre der tæller;)
    2: nej overhoved ikke;)
    3: ja selvf. Folk tror tit jeg er en person der er bange og genert og ikke tør lukke op!- men alle dem jeg har mødt er blevet overrasket for jeg er lige præcis det modsatte!xD

4: ja det helt okay så længe de føler at det er det der skal til for at de kan føle sig tilfreds og smuk!:D

• #6   12. mar 2012 1.Fint dog er der nogle ting jeg er em smugle utilfredsmed

2. Nej. Nermere mig der forsøger at afspejle min personlighed i min tøj stil
    3. Nej. Dog får jeg ofte at vide at jeg har en særlig stil der passer godt til mig fordi jeg kan bære den og de ikke selv mener at de kan. :S

4. Ja syntes jeg uden tivl at det er helt okay, hvis man har det skidt med sit udesende bliver man jo også selv ked af det og går selv lige på nippet til at få lavet en kostmetologisk, dog ikke fordi jeg har det skidt med sådan som det er nu men fordi jeg tror jeg ville blive gladere for det andede (:

• #7   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende? -
    Har det faktisk godt med mig selv. har nogle kilo for meget, men sådan er det bare. jeg har muligheden for at smide dem, men får mig ikke taget sammen,, så længe jeg ikke gør noget for det, så sys jeg heller ikke jeg må klage.. jeg ved de personer omkring mig elsker mig som den jeg er.

Overhovedet ikke..

får da nogle gange at vide jeg er tyk,, men hvad fanden.. hvis de kritisere mig må det jo være fordi der er noget ved dem selv, de ikke er tilfreds med.

4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning
    Hvis det er det folk ønsker, kan de gøre det lige så tosset de vil, jeg kunne aldrig drømme om det, men sådan er vi heldigvis alle forskellige.. hvis drenge syntes det er fedt at kigge på, jamen så fint.. ville da bare mene det var sjovere at "duske" den rigtige vare og ikke en plastik vare smiley

• #8   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende? : Helt fint, men ville gerne tabe mig. men ikke grundet udseendet.
    2. Har dit udseende ændret din selvopfattelse? : Nix, jeg ved jeg er kanon smiley
    3. bliver du tit mødt med fordomme - hvilken? Altså, det er ikke noget folk siger direkte til mig, men jeg ved det jo også godt. Altså, at jeg ikke er tynd. Men jeg har det fint med det. smiley
    4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning) JA, for søren. Tabte jeg mig meget, og forsvandt mine bryster, skulle jeg fyldes op igen! Det er helt sikkert.

• #9   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?

Nogen dage synes jeg alle spejle lyver og kameraer er noget fanden har skabt - Men så går det over og jeg husker mig selv på, hvem der nu bor inde i mig smiley
    Meeeen jeg ville lyve, hvis jeg ikke sagde at jeg gerne ville tabe mig, for det vil og det skal jeg..

Ork ja.. I'm stronger then yesterday!

Ikke nogen folk siger direkte.. Men folk kan sagtens tale over sig eller sige, skrive ting som de måske ikke lige tænker over er en fordom...
    Det kan være over længere samtaler, hvor jeg så bare tænker "hvad?"
    Ikke alle tykke mennesker skal jo have en rolig hest, er bange for at falde af, vil ikke arbejde, er dumme, har ingen muskler kun fedt, spiser masser af McDaka, har Pizza manden på speed dial osv osv...

4. Syntes du er det er okay at forandre sig kosmetologiske? ( Botex, plastic, fedtsuning) - Tja, tror mange har leget med tanken..
    Jeg ved det ikke.. Synes på en måde det er snyd og på den anden side, så er det jo ens eget valg..
    To lange bananer ned til navlen er jo bare ikke særlig fedt, når man er 30..

• #10   12. mar 2012 1000 tak de mange svar !;)

Piger jeg er sikke på i er smukke som i er smiley

• #11   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    Tja, har det fint med mit udseende, det er sådan jeg ser ud. Selvfølgelig er der ting jeg gerne vil rette lidt op på smiley

Nej.

Nej - tror jeg ikke... Hvis jeg gjorde, ville jeg bede dem stikke deres fordomme op et vis sted smiley

Ja, jeg vil selv gerne have lavet større bryster smiley Men det kan også blive for meget, så det er også det eneste jeg vil have gjort.

• #12   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    - Udemærket, dog skal nogle få ting ændres når pengene er der, men alt i alt tilfreds.
    - Ikke som sådan.
    - At jeg er dum og uintelligent. Det fedeste er at vise dem at de tager grueligt fejl.
    - Jep.

• #14   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende? Generelt har jeg det godt.. Der er selvfølgelig dage jeg hvor jeg er mere tilfreds end andre..
    2. Har dit udseende ændret din selvopfattelse? Hvordan ændret? Jeg har jo levet med mit udseende hele livet og udviklet min selvopfattelse sammen med mit udseende.. Min kæreste er nok den der har trukket min selvopfattelse mest i positiv retning..
    3. bliver du tit mødt med fordomme - hvilken? Ikke i forbindelse med mit udseende.. Indimellem med mit hår eller mit tøj fordi jeg ikke har råd til nyt tøj hver måned og mit hår er desværre pt. meget tyndt..
    Ja.. I langt de fleste tilfælde er det helt ok.. Der er selvfølgelig tilfælde hvor jeg synes det er overflødigt eller grimt.. Men så længe der ikke er nogen sundhedsrisiko forbundet med det, synes jeg at det er helt ok.. Folk bliver jo også tatoveret og piercet..

• #15   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    Det skifter, men for det meste nogenlunde. Man er selvfølgelig altid meget selvkritisk, men jeg kan da se de positive ting og er ikke ulykkelig over mig udseende.
    Næh, man finder jo mere og mere sig selv med tiden, så med et udseende der udtrykker ens personlighed følger den jo med i ens opvækst, ens vej mod at blive et voksent og selvstændigt menneske.
    Oh yeah - de seneste fordomme har været at jeg lignede typen der godt kunne lide satanistiske barbiedukker, at jeg lignede typen der ville få mange tatoveringer.. Men okay, jeg tager det ikke så tungt. Man må vidst bare leve med at der falder en kommentar eller to af på vejen, når man selv har valgt at bære piercinger, stretch og dreadlocks.. But I'm not all bad smiley
    Det er helt okay! Det er jo ikke alle der går efter Linse Kessler-looket, men mange vil bare gerne have bryster der passer til dem, hvis de fra naturens hånd ikke har så store bryster, folk der gerne vil have rettet en næse eller er super ked af et eller andet andet ved sit udseende. Fedtsugningerne kan så diskuteres. Hvis der ingen anden udvej er - så okay. Men hvis personen bare gør det fordi det er det nemmeste, så er det bare dybt åndssvagt. Fedtsugninger er slet ikke på niveau med plastikopreationer eller botox...

• #16   12. mar 2012 1. hvordan har du det ned dit udseende?
    Nogle gange har jeg det ok med mig selv. Andre gange synes jeg at jeg er alt for tyk og grim.

Ja
    Ikke noget folk siger direkte. Men mange hader mig, på grund af en person jeg var engang. Sådan tror de stadig jeg er. Ikke fordi jeg har mobbet nogen eller noget. Det er mere dem der mobbede mig.

Ja har man det dårligt med hvordan man ser ud er det da 100% ok! Nogen er født anderledes end andre.

• #17   14. mar 2012 Tak alle tøser der er givet jer tid til at hjælpe os med projektet.. Alles ord bliver brugt, ( det er 100% anonymt )

Vi har kunen bruge det til en masse.. så tak for det!;)

Kommentér på:
folks fordomme! hjælp

Annonce