702 visninger
|
Oprettet:
liv efter døden {{forumTopicSubject}}
Jeg mangler inspiration til en opgave på gym, og vil derfor lige høre forskellige menneskers mening.. Tror du på "evigt liv"? - altså liv efter døden? hvordan påvirker det dig, hvis du tror på liv efter døden - og hvad med modsat? - altså hjælper det dig at tro på livet efter døden så du ikke er bange for at dø, ved at håbe på at livet på jorden ikke bare ender og alt bliver sort?
Hva er jeres mening? hvorfor har vi brug for at tro på noget? hvorfor har vi ikke?
og hvis man ikke tror på noget - hvorfor så? er det fordi det er "nemmere" at hvis vi gør nogle onde gerninger, så kommer der aldrig en konsekvens? (for.eks helvede) ?
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
men tror på at der er mere mellem himmel og jord, da jeg tror på spøgelser..
men tror ikk direkte på livet efter døden
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
Mere vil jeg ikke skrive fordi det er et svært emne og man let kommer til at træde nogen over tæerne
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg ville gerne tro på, at der var mere efter døden, men jeg kan ikke få det til at give nogen logisk mening, og derfor kan jeg ikke tro på det.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
jeg har blandet fakta og tro i min holdning.. vi kommer alle fra stjernerne og vender tilbage efter vi har lært det vi skal.. indtil vi har lært alt, føres vi videre mellem liv.. en art reinkarnation..
det med stjerner og stjernestøv er så fakta *GG* der drysser dagligt stjernestøv ned på jorden og ind i os alle, men det er en længere forklaring
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Både og. Ja, jeg tror på, at der er noget efter døden.
Jeg tror på det fordi jeg har mistet en masse mennesker jeg holder af, til døden, og ikke kan bære tanken om, at de bare er væk.
Jeg er ikke bange for døden, og er lidt ligeglad med om jeg selv lever videre efter døden, må jeg indrømme. Så længe mine kære bare har det godt.
Personligt har jeg brug for at tro på, at der er noget efter døden, for jeg er ikke klar til at acceptere tanken om, aldrig at se de mennesker jeg elsker igen. Jeg er ikke parat til at sige til mig selv, at de er helt væk.
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 645
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 433
Min mor har set en masse mennesker dø, da hun er sygeplejerske på en kræftafdeling. og da alle mine bedsteforældre er døde, kan jeg med et sige - når de dør er det lidt voldsomt, nogle rejser sig op, og hiver efter vejret, og nogle gør ikke, men når de dør, får de ofte et sageligt smil, hvor det ligner de så noget godt da de døde, de blev lykkelige.
Jeg tror også på liv efter døden, da jeg tror på ånder. Jeg ved ikke om jeg tror der er himmel og helvede, eller om der er en verden vi kommer til, men jeg er sikker på der kommer noget godt efter døden
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 165 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.007
Jeg var i lang tid bange for døden, men efter jeg faldt ned i en 6 meter dyb brønd uden at komme til skade, begyndte jeg at opleve underlige ting. Min skytsengel var over mig denne dag og siden den hændelse har jeg kunne se aura. Nogen gange kan jeg næsten komme i kontakt med de vi nok ville kalde ånder. Det hele er stadig meget nyt for mig, og jeg udvider min viden dag for dag. Jeg har læst et par bøger om livet efter døden. Og disse bøger har åbnet et helt ny syn på livet og livet efter døden. Vi skal ikke frygte døden. Det er bare et nyt liv der starter, dog bare på en anden måde. Vi bliver genforenet med vores familie og dem vi elsker, og det trøster mig en hel del. Især efter jeg mistede både min morfar og faster for 3 år siden samme vinter.
Jeg tror ikke på der er et paradis som så, men jeg tror på at man kommer til en anden verden efter ens fysiske krop er gået bort. Et sted, hvor der er masser af kærlighed
liv efter døden