1.004 visninger
|
Oprettet:
Lim osv til smykker af heste hår hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej da jeg rigtig gerne vil begynde at lave smykker af heste hår håber jeg lidt om der er nogen af jer som laver det der kan hjælpe mig lidt
så har lidt spørgsmål
1) hvilket lim bruger i til at sæt lås på og hvor fra?
2) hvilke str hul på låsene bruger i oftes
3) hvad vasker i håret i havde selv tænkt på opvaske sæbe som sulfo da det af fedter håret
Vis i kan komme med mere man burde vide ind man går igang så fyre i den bare af
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
2 kommer a*nn på antal hår du bruger
3 tænk hvad du ville vaske din hest med. Personligt ville jeg ikke vaske min hest med sulfo
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
jo kan da nok godt Google en masse lim men ville være rat vis folk kunne anbefale nået så man var sikker på det holdte
ved godt det and på hvor mange hår man bruger men da jeg ikk har prøvet det kunne det være rat vis der var en der kunne sig vis du bruger 30 hår så skal du fx ha en lås på 5 mm bare så man har nået ca. Nået og gå ud fra da det vil være surt og købe en masse låse også viser det sig de for små
Og nej skal da ikk tænke på vis jeg vasket min hest skal jo bruge nået der af fedter hår og disifinser det så det ikk bliver ved med at lugte af hest
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
De låse jeg bruger, er ægte sølv, og hul-størrelsen er 4 mm.
Jeg vasker hårene i alm. hårshampoo, og så giver jeg det show shine, inden jeg begynder at arbejde med det
Kig evt. mit album med smykker af hestehår, måske du kan få lidt inspiration
okt 2006
Så du skal ligesom finde str du syntes er bedst at arbejde med.
og 30 hår vil give et armbånd på 1-2 mm
Og det bedste er jo at øve sig først føre man begynde rat sætte låse og alt muligt på. de første gange blev jeg nød til at flette om mange gange. Men det er sjældent i dag.
mar 2006
hvor meget giver du for sådan 1 lim? Har fundet nået andet lim på faraos hest men der skal jeg bruge 2 slags lime som koster 60 kr stk men vis der nu er nået der er billiger og lige så godt at bruge kan man lige så godt ta det med
Mette
Jamen vis du ved hvor mange hår der ca skal bruges til hver mm lås må du meget gerne lave et ca skema
fx
2 mm = 30 hår
3 mm = ?
4 mm = ?
5 mm = 150 hår (har jeg læst at der er brugt til et arm bånd )
mar 2006
et lille spørgsmål mere
hvordan lukker i hårene af inden der sættes lås på?
Med de 2 lime jeg har fundet der kan bruges skal den første bruges til at lukke hårene med altså lime dem sammen og den anden til at sæt lås på
okt 2006
Det er min hemmelighed Men prøv google sådan startede jeg og lidt logiks tænkning.
Limene ligger i det prisleje men der skal jo heller ikke bruges særlig meget, vil dog advare at få det på huden. Det er lidt træls at få af igen og det tørre ret hurtigt i tyndt lag
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Når jeg er færdig med at flette, lukker jeg fletningen med en ekstra kraftig sytråd, som jeg vikler nogle gange omkring og binder hårdt. Så klipper jeg hårene til tæt på tråden. Så fylder jeg lim i låsen, og putter fletningen i. Der efter fylder jeg op med lim nede i låsen rundt om fletningen. Det holder fint
Limen koster 45 kr, og der er til rigtig mange smykker i sådan en
Lim osv til smykker af heste hår hjælp