{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Landbrugs udd -Hvordan hulen kan det lade sig gøre {{forumTopicSubject}}

Var idag oppe til samtale med en uddannelses vejleder da jeg gerne vil starte på en uddannelse.
Vil gerne starte på Dyrepasseren (gider ikke høre noget om det, da jeg godt ved det) - og jeg har været igang med landmands uddannelsen for nogen år siden, som jeg måtte droppe.
Hun ringer så til min gamle skole, hvor jeg tog grundforløbet, for at høre om de har noget bevis for at jeg har gennemført grundforløbet - da mine papirer er blevet væk efter 3 flytninger.
De mener IKKE at jeg har gennemført grundforløbet?
Jeg gik de 2 måneder på grundforløbet, og efterfølgende 6 måneder i praktik.

Må indrømme, at jeg faktisk er rimelig sur og totalt uforstående? :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Landbrugs udd -Hvordan hulen kan det lade sig gøre
  • #1   16. jan 2012 Grundforløbet er da et halvt år? smiley

Jeg har også haft problemer med det samme. Jeg måtte droppe det til sidst.

• #2   16. jan 2012 Grundforløb tager 5 måneder og så skal du have 13 måneders praktik bagefter før, du betår grundforløb helt.

Hvilken skole gik du på ?

• #3   16. jan 2012 Det ved jeg ikk om det er nu - er det sikkert - men i 2005 var det 2 måneder på skole, og derefter 1-1½ år i praktik hvor efter man skulle på skole igen .

VED bare at jeg har haft papire fra et gennemført grundforløb - men skolen mener aldrig at jeg gennemførte det ?

• #4   16. jan 2012 da jeg tog grundforløbet(godt nok på teknisk skole) var det 6 måneder..

• #5   16. jan 2012 Pernille, okay det ved jeg så ikke. Da jeg startede i 2005 var det 2 måneders grundforløb og derefter i praktik i 1-1½ år inden man skulle på skole igen.

Chokofant
    Gik på Høng Landbrugsskole.

• #6   16. jan 2012 Grundforløbet tager 5 måneder, så hvis de kunne finde papirene, kan det jo være det ikke gælder mere heller? De siger godt nok at man "altid" har grundforløbet når man har gennemført det smiley

• #7   16. jan 2012 Tina
    Det tog ikke 5 måneder i 2005, da tog det 2 måneder. Meget muligt at det tar 5 måneder nu, men det gjorde det altså ikke dengang :o)

Men ja, den har jeg også altid fået smidt i hovedet, at man altid har grundforløbet.
    Det vil jo sige, at hvis man søger ind som fotograf, og gennemføre forløbet uden at have fundet praktikplads - jamen så har man også 0 og niks.

• #8   16. jan 2012 ved godt det var lidt anderledes for landbrugsskoler dengang

• #9   16. jan 2012 De må da kunne fremskaffe dit grundforløbs bevis. Det kan ikke passe andet ihvertfald. Selvom det tog 2 mdr, dengang og at det er 5 nu, burde det gælde, men man ved jo aldrig. Landbrugsskoler er nogen værre nogen, de er aldrig til at få hjælp af. Det er ligesom bare "sit eget problem", at holde styr på det, og det er så irreterne! smiley De skal vist beholde alle deres papire, så de burde altså kunne finde det. De må i gang med at lede smiley

• #10   16. jan 2012 Jeg er ked af at sige det - men beviset er jo vist nok dit ansvar at holde styr på... I så fald er det jo ikke noget du kan være sur på dem over.

• #11   16. jan 2012 Ja det burde de kunne. Selv 5 år efter jeg gik ud af folkeskolen, kunne jeg gå ned på skolen og få en kopi af mit afgangsbevis.

De har så heller ikke styr på så meget, for det tog dem 4 år, at finde ud af at jeg ikke længere betalte for at kunne få deres medlems blad - fik det samtlige gange det udkom, selvom jeg ikke betalte en rød reje xD

Altså har det bare sådan, jeg starter gerne helt forfra, med en fuld uddannelse, som hvis jeg ikke havde relevans viden indenfor faget - men det havde nu satme været rart at kunne få bare en lille smule merit udfra de 8 mdr jeg brugte på uddannelsen.
    Sad virkelig med følelsen af at have SPILDT 8 mdr af mit liv, da hun sagde at jeg ikke engang havde gennemført grundforløbet :S

• #12   16. jan 2012 Thit
    Ved godt at det er mit eget ansvar at holde styr på det. Det er jo heller ikke det.
    Problemet ligger i, at de siger jeg slet ikke har gennemført grundforløbet.

• #13   16. jan 2012 Så er det jo derfor man beholder beviserne på, at man har.. (og man opbevarer disse..) Synes bare det er noget underligt noget at blive vred over andre har rod i sagerne...når man selv har.

• #14   16. jan 2012 Jo men efter 3 flytninger, så er det skisme underligt at der ikke er nogen papire der forsvinder. Det er faktisk en hel mappe jeg fik fra dem, som er blevet væk under én af disse flytninger.

Tjah, dét kan du jo så finde underligt - jeg kan så finde det underligt at min uddannelse-vejleder kan ringe til landbrugsskolen, gi dem mit cpr-nr, og de kan SE at jeg har gået på skolen og AFBRUDT den - men sige at jeg ikke har afsluttet grundforløbet, når jeg meget vel HAR afsluttet grundforløbet, og ovenihatten 6 mdr's praktik i forbindelse med uddannelsen.

Kommentér på:
Landbrugs udd -Hvordan hulen kan det lade sig gøre

Annonce