{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Bidløs trense til nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Nu skal mig og min hest igang med genoptræning, og derfor har jeg besluttet at droppe det "almindelige" udstyr.

Jeg har solgt vores gamle sadel og købt en lammeskind, og i stedet for en trense med bid, vil vi nu gå over til bidløst.

Vi er begge to nybegyndere på det punkt, og søger måske lidt hjælp fra folk herinde på hestegalleri, som har lidt forstand på dette smiley
Nu er der jo efterhånden mange der er gået over og blevet bidløs, så mon ikke der er et par stykker, som kom hjælpe?

Jeg har selv haft lidt kig på en hackamore, men er det noget som er "bedre" og måske nemmere at starte med for en nybegynder hest og rytter, på det punkt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløs trense til nybegynder.
  • #1   3. jan 2012 har overhovede ikke forstand på det, men jeg har redet heste til hos majbrit carter i montys grime, og først langt sener begynder vi at bruge bidet. og jeg rider tit ture på mine i monty grime, og jeg kan ikke mærke forskel på om jeg har bid eller den på, så hvis jeg overhovede ikke ville bruge bid mere ville jeg bare ride med den

• #2   3. jan 2012 Jeg har en sidepull, kan kun anbefales! smiley
    lad være med at købe den trense, der går ned og krydser under kæben, jeg har haft sådan en, og den var ikke særlig god... smiley

• #3   3. jan 2012 Synes du skal købe en sidepull smiley Det er absolut et af de bedste bidløse trenser smiley

• #4   3. jan 2012 Start med en sidepull smiley
    Jeg har prøvet meget, men det har altid været sidepullen jeg vendte tilbage til.
    Jeg starter med at tydeliggøre signalerne (stop, drej til højre og venstre) med en rebgrime, og den har jeg også brugt meget, men tøjlerne er bundet under hovedet, hvilket kan være lidt problematisk nogengange smiley

• #6   3. jan 2012 Jeg bruger sidepull.. Min ponze var lidt strid når jeg red og så prøvede jeg med sidepull - det var første gang jeg red med bidløs hovedtøj for plejer bare at ride i grimen. Og der var inden ændring i måden at styre hesten på og min pony var meget sødere. Nu kan jeg sagtens skifte mellem bid og bidløs uden han bliver træls smiley

Kommentér på:
Bidløs trense til nybegynder.

Annonce