{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Klikkertræning - en underlig start {{forumTopicSubject}}

hey HG:)
undskyldt for den lidt mærkelige overskrift, kunne ikke finde på en ordentlig en.

Nå, men jeg er begyndt at interresere mig meget for klikkertræning til heste, og derfor besluttede jeg mig i dag for at øve mig med min lillesøster på 4.
jeg tog nogle vindruer som "belønning" og istedet for at bruge klikker (har ingen) sagde jeg "klik" ligesom man siger det til hesten når den skal gå frem.
Nå, men inde i mit hovede fandt jeg på en ting hun skulle gøre UDEN jeg sagde til hende hvad det var.
det første hun skulle gøre var at lægge sig under juletræet. For at fåhende til det lærte jeg hende to "tricks"
- at lægge sig ned
- at rulle rundt
jeg holdte vindruen i hånden og førte den helt ned til gulvet. For at få fat i den satte hun sig ned, og jeg sagde "klik" og gav hende vindruen.
andet forsøg skulle hun selv tage hovedet ned til min hånd, og da hun gjorde dt sagde jeg klik og hun fik vindruen.
derefter rejste jeg mig op og hun gjorde også, og så tog jeg hånden ned til jordet igen, og hun lagde sig fladt ned på gulvet hvorefter jeg sagde "klik" og gav hende vindruen.
derefter skulle hun lære at "rulle rundt"
jeg "fik hende til" at lægge sig ned, hvorefter jeg satte smit ben henover hende så hun ikke rejste sig o, og så førte jeg min hånd i cirkler foran hende og da hun vendte sig halvt om på ryggen sagde jeg "klik" og gav hende vindruen.
så gjorde jeg det sværere og sværere og til sidst rullede hun afsted indtil jeg sagde "klik" og gav hende vindruen.
så gik vi hen til juletræet, og jeg gav hende "kommandoen" til at lægge sig ned. derefter fik jeg hende til at rulle ind under juletræet.
Denne leg havde vi meget sjov med og vi lavede alle mulige tricks og ting og sager smiley
Man kan også lege legen med sine venner og veninder, man skal bare lade være med at sige hvad de skal gøre, og så har man garanteret sjov de næste par timer frem.
ville bare lige dele det med jer, hvis nu I skulle kede jer en tirsdag eftermiddag:D
Tak til jordens allerbedste lillesøster signe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræning - en underlig start
Kommentér på:
Klikkertræning - en underlig start

Annonce