{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Tænker i på HVORDAN den er trænet? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu sad jeg lige og snakkede med en af mine veninder og vi stussede over en tanke.

Når i ser en dygtig træner der f.eks laver tricks, i ser en hvor hesten kan stejle/ligge, kan spanske skridt, går super flot i dressuren osv osv.

Tænker i bare."Nøj hvor imponerende" eller tænker i på hvordan det mon er trænet frem? Det er vel ikke flot at en hest kan stejle hvis træningen bag billedet siger at træneren slår hesten over benene, eller hvis man binder hestens ben ind for at lære den at ligge?Hvis hesten altid saves i munden for at gå pæn dressur men at det ikke kan ses på billederne?

Tager i bare stilling til at det er flot og roser træneren for det hesten kan eller tænker i på hvordan træningen er kommet frem? Af og til ser jeg nemlig trænere herinde få ros hvor jeg f.eks tænker:"Ja ja, men de har jo ikke set HVORDAN han/hun faktisk gør for at få hesten til et, såv ville de nok ikke sige sådan".

Hvad tænker i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænker i på HVORDAN den er trænet?
  • #2   22. dec 2011 Det med tricks - der tænker jeg det samme som dig, man ved jo aldrig hvordan de er trænet?

• #3   22. dec 2011 Ja, jeg tænker helt sikkert over det - det nytter jo ingenting at det ser flot og fint ud, hvis træningen står på voldelige overgreb. Jeg vil hellere se en hest, som ikke "kan" så meget, men hvor træningen er foregået ordentlig og hensigtsmæssigt for hesten, end en hest der kan de flotte tricks eller gå de højeste klasser - men hvor hesten er trænet til det af frygt eller tvang.

• #4   22. dec 2011 Jeg vil sige, at jeg nok først er begyndt at tænke meget over det, det sidste år.
    Jeg har fået meget mere viden omkring forskellige måder at træne på, og jeg har lært mig selv og mine egne grænser at kende en del mere.

Så jeg tænker da meget over det, og jeg har også nemt ved at blive forarget, især når jeg ser børn være hårde ved deres heste..

Kommentér på:
Tænker i på HVORDAN den er trænet?

Annonce