3.142 visninger
|
Oprettet:
*Jeanette & Konikken Masca* < 3
23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Min hund har epilepsi :( {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg havde en rigtig grim oplevelse med min kære hund tidligere i dag.
Han er nu lidt over 1,5 år og havde et anfald i januar i år. Vi havde fået afvide af dyrlægen, at han kunne vokse sig fra det. Og det troede vi egentlig også, men så i dag fik han et anfald igen
Det er bare overhovedet ikke rart og se på, og det aller værste er, at man ikke kan gøre noget. Man kan bare stå og se til, indtil at den er sig selv igen.
Nogle andre med hunde, med epilepsi?
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
- Kan man ikke give noget medicin til hunden? Jeg får da i hvertfald medicin mod det..
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 469
Mange kan behandles med medicin, har ærligt talt dog også set hunde der ikke havde et godt liv trods medicinsk behandling...
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Det gjorde hun fordi han har det godt til dagligt, og han har indtil videre "kun" haft det 2 gange på et år, og det er for lidt til at de vil tage affære pga bivirkningerne.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 163
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 1 Svar: 6
jan 2007
Ja det er frygteligt og kigge på, men i vores tilfælde bliver vi nødt til at lade ham være. Han bliver så desorienteret af det at han glemmer hvem vi er når han vågner. Sidst resulterede det i at han bed min kærestes søster rimelig voldsomt. Og han er en ret stor hund, så det kan godt blive farligt.
Han knurrede også af mig i dag, fordi jeg stod for tæt på.
Så i vores tilfælde skal vi lade ham være, og lade ham komme selv, når han er sig selv igen.
Min skal også på toilettet med det samme, men han har også afføring mens det står på, da han er helt væk og lukker helt op for sluserne.
Og har opkast inden.
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 52
Den havde 7 anfald af varierende grad, fra den var 18 uger, og til den blev 2 år.
Siden har der ikke været noget, hun er fire år nu = )
De var ikke så voldsomme, at hun havde ufrivillig vandladning, eller afføring, og med en varighed fra 30 sek. til 2 min.
Men det er rigtig svært at se på, og min var meget usikker, forvirret, og direkte bange efter et anfald.
Vi forsøgte med medicin, men det gjorde hende vaklende på benene, og så blev hun simpelthen "underlig"
Så det droppede vi, og krydsede fingre for at hun ville vokse fra det, og det ser det jo heldigvis ud til at hun gjorde.
Hold ud så længe det er rimeligt for hunden selvfølgelig, men der er et håb, og er det nødvendigt med medicin så er det ikke alle der reagere som min, nogle har virkelig stor glæde af det.
Håber det bedste for jer, hvor voldsomme er hans anfald ?
okt 2007
okt 2007
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 52
Min var på samme måde når det var overstået, og det er virkelig grimt når ens hund ikke kan kende en.
jan 2007
Og så har de varet ca 2 minutter tror jeg.
Medicin vil komme på tale, hvis dyrægen anbefaler det, ellers vil jeg ikke medicinere ham. Men hvis dyrlægen siger han skal lige pludselig. Jamen så får han det selvfølgelig
Emma: Ja, det er ikke så rart at han bliver aggressiv. Men det er fordi han er bange, desorienteret, ved ikke hvad der lige er sket og han aner ikke hvem vi er. Så tror bare han har brug for at være sig selv indtil han har det godt igen.
Nej han har ikke fået nogen sprøjte, det skulle han ikke.
okt 2007
jan 2007
Bor i kælderen hos mine svigerforældre, og Peanut (min hund) havde kastet op, så min kæreste ville gå op med ham for at se om han skulle mere udenfor. Klokken var halv 6 om morgenen så vi lå og sov.
Det sker så ved foden af trappen, inden min kæreste og Peanut skal til og gå op, og min kæreste panikker lidt, og kalder på sin far (han ville ikke kalde på mig for at skåne mig for synet.)
Det der så sker er at min svigerfar vælter ud af sengen og løber ud til trappen. Ser hunden ligge og ryste og vil selvfølgelig skynde sig ned. Men det resulterer i at han snubler og falder næsten ned oven i Peanut.
Så det var ikke en særlig rar oplevelse for nogen. Så selvom han ikke var ved bevidsthed, ved jeg ikke om han har opfattet det lidt alligevel.
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
jul 2008
Følger: 490 Følgere: 714 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 505
Det var simpelhen så vemmeligt at se på, for hunden vidste jo heller ikke hvor den var.. Vi valgte at give den fred.
Min hund har epilepsi :(