Hvad fejler vores killing mon ?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Vores hunkat blev drægtig trods p-piller, og nåede nok at få ca. 1-2 piller inden vi at opdagede, at hun var med killingere. Hun fødte 7 killingere, den ene dødfødt og en anden med et hoved og øjne større end normalt. Det er denne killing det nu er galt med, de første 5 uger er gået helt normalt for alle killingerne, men her i den 6. uge er den killing med det store hoved og de store øjne, altså holdt op med at spise, og da vi kom med mad til dem, prøvede den at komme hen til maden men væltede og blev til sidst liggende. Vi løftede den hen til maden, men den ville ikke spise, vi tog den hen til vandet men ej heller ville den drikke. Vi ringede til dyrlægen som sagde at man ikke kunne gøre noget for den killing, men han svarede ikke på hvad den evt. fejlede.
Nu ligger der en killing i stalden, ude af stand til at gøre noget, dens forben er nærmest låst fast; de er strakte og klørene ude, den kan ikke holde hovedt oprejst og ligger bare der og hjamre en gang i mellem.
Hvad fejler vores stakkels killing? Hvad kan jeg gøre?
Jeg ville vælge at den skulle aflives, da den absolut ikke ser ud til at have det godt, men dyrlægen har først tid i morgen.. Hvad kan jeg gøre endtil da...?
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
håber katten snart får fred
Held og lykke med det, hvis man kan sige sådan??
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Den stakkels killing lider tydeligvis! Og en dyrelæge burde komme rimelig promte når det er "akut"
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 351
ved godt det lyder ondt og alt muligt andet. Men det gik rigtig hurtigt og den fik fred
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Og en ny dyrelæge er vidst også en god ide.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
jeg vil også sige giv den fred HURTIGST muligt
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.499
Aflivning er den eneste udvej. Og gerne hurtigt for killingens skyld. Se om du kan finde en anden dyrlæge, hvis du ikke kender nogen der vil slå den i gulvet for dig, eller selv kan gøre det.
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 72
men ja ellers lyder det til en hjerneblødning måske..
eller at killingen måske har fejlet noget fra fødslen..
men måske er den rette vej en aflivning..
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 797
Så den lille smukke fyr er snart i himlen.
R.I.P vores lille gut, må du snart være uden smerter..
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Det eneste i kan gøre er jo desværre at give den hurtig og smertefri "billet" over regnbuebroen.
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 797
Men vores lille fyr er i kattehimlen nu.. Godt han ikke har smerter mere.
Sov sødt lille mis..
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Var jeg dig ville jeg omgående kontakte en anden dyrlæge og få den stakkels kat aflivet hurtigst muligt. Der er jo også en dyrværnslov der siger at dyr ikke må lide, hvilket din dyrlæge sådanset bryder ved at sige at han ikke kan gøre noget. Sådan en klaphat!!
Håber du finder ud af noget
Hvad fejler vores killing mon ??