Zulu kvæg-ræs? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg faldt idag over dette program, og ville lige høre jeres mening om dette?
Selv er jeg fuldkommen mundlam af frastødelse og raseri. For mig virker det fuldstændig uforsvarligt at få sådanne forkælede celebs, der ikke kender en skid til at få jord under neglene, ud og vise sig på en sådan måde.
Det der går mig på er, at jeg i det hele taget er MEGET imod rodeo af hvilken som helst art. Det er jo nok egentlig ikke for sjov at tyren prøve at ryste idioten af?
Jeg synes det er sygt at lave et program hvor så uerfarne skal have med sådanne ting at gøre, ikke fordi det er okay at nogen gør det! Men helt ærligt - de kunne være blevet slået ihjel - og ærgerligt nok, ville jeg ikke have noget imod det hvis det skete. Intet kan gøre mig så rasende som sådanne unødvendige ting. FOR SJOV!? Jeg synes det er grotesk at de skal ud og ride rodeo og nedlægge en ko der aldrig er blevet malket, for så at malke den.... Det gør ondt i mig at se hvordan dyrets frygt og smerte er fuldkommen ligegyldigt.
Og det er de mennesker man vil at vi skal se op til...
sep 2011
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 116 Svar: 628
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 204
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 433
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jul 2011
Følger: 66 Følgere: 68 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 120
Men jeg synes også at rodeo er dyreplageri - jeg ser intet formål med dette, andet end underholdning. Det kan godt ske at det ikke er i en sådan grad som tyrefægtning, men hvis vi kun skal fokusere på de store ting som det, hvad så med de små ting? Jeg synes ikke det er fair at bare se forbi dem, fordi der er noget der er større.
Og rodeo er ikke okay i mit hoved, det er sygt. I rigtig rodeo binder de tyrens nosser op eller et stramt reb om lysken hvor det gør mest ondt, for at få dem til at te sig på denne måde...
Men jeg synes at programmet er et rigtig dårligt eksempel og deltagerne dårlige forbilleder.
Nu var der en der skrev at det er mest synd for hestene, men deltagerne har jo fået rideundervisning - ikke fordi de red godt eller noget... Men jeg synes godt nok der var ting der var værre i dette program...
Og en helt anden sag er, at jeg synes det er et dårligt signal at sende, at de rider uden ridehjelm. Jeg er sådan set ret ligeglad med jer der gør det til hverdag, men jeg synes at man burde gøre det i fjernsynet. Det kunne influerer på børn rundt omkring at de kendte ikke gider ride med ridehjelm.
Selv den bedste rytter kan falde af, og man kan virkelig slå sig...
jul 2011
Følger: 66 Følgere: 68 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 120
Men jeg oprettede blot emnet for at høre andres meninger, og jeg ved jo godt at nogen ikke er enige med mig - men min mening er i hvert fald at det er noget svineri at det er det medierne skaber nu til dags
Zulu kvæg-ræs?