10. jul 2007 Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Fimse+Prut: Opdatering om Codys skade {{forumTopicSubject}}
Ja, der er jo så mange der godt vil vide hele historien med Cody omkring hans skade og hvad der nu skal ske. Så synes det ville være lidt nemmere at skrive det her i en note, så i alle kan læse det enten fra start af eller bare fra hvad dyrlægen nu siger. Så jer der kun vil se hvad dyrlægen sagde på klinikken rul ned til det står med STORT.
Men det hele startede en dag hvor jeg skulle til undervisning hvor jeg blev bedt om at ride hjem igen da Cody langt fra trådte igennem med højre bagben. Vi tjekkede ham så igen næste dag hvor han trådte super fint igennem på hård bund( asfalt) men trådte kun halvt igennem på blød bund med højre bagben, vi ringede så til dyrlægen som sagde vi skulle prøve og skridte en uge på asfalt og hvis der ingen ændringer var så skulle vi komme ned til dem på klinikken. Der var ingen ændringer så vi tog ned til Næstved Kasernes hesteklinik. Der fik Cody lavet bøjeprøve og halthedsundersøgelse og de kunne umiddelbart ikke se noget, kun at han knækkede lidt sammen i hoften på blød bund, så vi blev sendt hjem hvor han skulle så stille i 3 uger, hvor 6 dage skulle han have smertestillende morgen og aften. Derefter skulle jeg skridte en uge på asfalt og så tjekke på blød bund igen.
Det gjorde jeg jo så, men der var stadig ingen ændring. Vi ringede efter dyrlægen igen som også er uddannet kiropraktor og ville have han skulle lave kiropraktik da vi tænkte at han måske var låst siden han ikke ville træde igennem. Så dyrlægen/kiropraktoren kom ud tjekkede ham, men da han kom havde Cody gået halt på højre forben nogle dage.
Dyrlægen/kiropraktoren lavede kiropraktik på ham og kunne ikke finde nogle spændinger eller noget der kunne gøre han ikke trådte igennem, dog ville han gerne kigge lidt nærmere på den halthed som der var. Han frygtede det var gaffelbåndet, men da Cody stadig haltede efter vi havde bedøvet det, var det heldigvis ikke det. Vi aftalte så at mødes igen efter 10 dage.
Der gik 10 dage og Cody haltede stadig, så nu skulle vi finde ud af hvor problemet var henne, så vi bedøvede nede fra hoven af og op ind til vi fandt ud af hvor problemet var, vi kom så frem til at det var kodeleddet og knæleddet og Cody blev så behandlet og han skulle stå inde i 6 dage hvor han kun måtte komme ud og gå i en halv time om dagen for hånd. Efter de 6 dage måtte han komme på sygefold for sig selv og blive skridtet i en halv time, det skulle han så i 4 uger inden dyrlægen kom og tjekkede om det hele var godt igen.
Ugerne gik og dyrlægen kom igen og der var INGEN forbedring, så vi aftalte at skulle mødes på klinikken d. 8 november
KIG HER HVIS DU KUN VIL SE DET FRA KLINIKKEN!!!
Så var vi nede hos Næstved kasernes hesteklinik med Cody. Det hele startede med han fik en halthedsundersøgelse med bøjeprøve og der var han tydeligvis halt når man bøjede hans kodeled, så det blev bedøvet for at se om det nu også gjorde ham haltfri. Bedøvelsen gjorde ham så haltfri så derfor vidste vi at det var kodeleddet vi skulle have undersøgt. Cody kom så ind til røngten og scanning hvor vi kunne se at leddet ved kodeleddet var i fuld gang med at heale en temmelig stor skade. Så diagnosen var en slem kodeledsforvridning. Derfor skal han stå stille det næste halve år, dog håber vi på at en hel masse ledbehandlinger som vi er igang med vil gøre at det ikke vil tage lige så lang tid. Så Cody skal stå på sygefold for sig selv og må godt komme ud og gå nogle ture. Han skal have foldgamacher på for at støtte op omkring hans led.
Og da jeg ikke er parat til at sige farvel til Cody og gerne vil give ham en chance efter jeg trods alt har brugt en del år på ham og er kommet til at holde af det røde lyn, så venter jeg på ham og krydser fingre for han bliver ok igen
.
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
krydser fingre for at hans ben for det bedre
.
held og lyke med alt
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
nov 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 11 Svar: 29
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 36
Jeg krydser, hvad der krydses kan for at hans ben bliver godt igen, så i kan få mange flere år sammen..
Det fortjener i !
God bedring med ham , og støttende kram til dig ..
Fimse+Prut: Opdatering om Codys skade