{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

er vægtvogterne fair ? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har lige fundet det gamle vægtvogter hæfte frem, for nu skal der altså ske noget... og så havde jeg ikke så meget at lave forleden, og tænkte at jeg ville undersøge hvordan de der point var skruet sammen...

nå og jeg er altså en spade til at huske de der kj/kcal... men mener at man skal have ca. 2000 om dagen ift en almindelig (ældre) kogebog jeg har .. hvis jeg kun spiser chokolade for at opnå det, skal jeg spise ca. 300 g, men hvis jeg går efter point bliver det knapt 100 g så er mine 18 p spist... øv...

nå... hvad så hvis jeg kun drak øl??? samme nedslående resultat... ren kalorieregning, skal der ca. 35 pilsnere til, men på point tror jeg festen stopper ved den 9. øl....

får man lov at "betale" ekstra point for alt det lækre (usunde) ?

ja ja jeg ved godt der en masse detaljer der er udeladt,og at man ikke kan basere sin kost på bajere ogchokolade, men jeg synes det er forholdsvist dyrt at være usund, hvis man sammenligner tallene på varedeklarationerne på div. madvarer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er vægtvogterne fair ?
  • #1   6. nov 2011 18p var godt nok heller ikke meget da??? Er det dét du må spise for?? Hvis du ellers holder dig til kostplanen og motionerer 1 t dagligt, så har du jo 49p ekstra om ugen som "bonus" at spise for smiley

• #2   6. nov 2011 jeg har kun bogen til det gamle system.... jeg kan se på nettet at der er kommet nyt pointsystem, hvor man får flere point og maden self. også er blevet flere point værd... men det var mest princippet i om snolder var "dyrere" end rigtig mad, jeg ville se om andre var enige i.

• #3   6. nov 2011 Er ikke helt sikker på, hvad det er, du søger svar på. Men ja, snolder er meget dyrt omregnet til point smiley

• #4   7. nov 2011 Det kan være at de regner efter et max antal fedt, sukker, kulhydrat eller andet, man må få på en dag?

• #5   7. nov 2011 Undskyld men giver ikke en .... for vægtvogterne!
    Nogle har dog rigtig meget glæde ud af det -men "jeg" kunne ikke bruge dem! Det eneste de gik op i ved mig, var penge -og deres produkter man kunne købe (til en vanvittig pris) Så dem droppede jeg promte, og klarede selv de 25 kg jeg skulle af med! Fandt ud af at det virkede at lukke munden, lol -ændrede ikke mine kostvaner, men kom ud og røre mig lidt - og så gik det stærkt da jeg fik hest....;o)

Men nej lyder ikke af meget - du sulter jo dig selv!

Mvh

• #7   7. nov 2011 Tror heller ikke min mor måtte spise meget mere end 18-20p dengang hun kørte med dem. Det var en fin mængde til hende - grøntsager osv kan man jo spise lige så tosset man vil, så man vil ikke gå sulten i seng bare for det.
    - Med det gamle system måtte man også "spare op", mener jeg ikke man må mere som sådan, men det synes jeg også var super smart!

Carina: Jeg synes det er super fedt du har tabt dig ved egen hjælp! Men desværre er det sådan at det ikke er alle, som kan det. Ikke alle kan styre mængden af mad, ej heller finde motivationen. Og så er noget som vægtvogterne gode og have - selvom det koster. Men det gør en dietist også. Det virker for mange.

• #8   7. nov 2011 Det lyder da for mig fair nok at det er dyrt at spise slik og drikke øl.. Så lader man vel være med det.

Men jeg giver heller ikke en s... for vægtvogterne. Hvis du vil tabe dig er der kun en vej frem, og det er motion og fornuftig kost. Og rigeligt at begge dele..

• #9   7. nov 2011 hæh... jeg er ikke "med" i vægtvogternes lille dyre klub, jeg har bare kopieret materialet fra en bekendt der har en kopi....- det virkede fint efter mit første barn, nu er barn nr. 3 så 8 uger og ridebukserne kan akkurat lynes.... hurra for stræk stof- men jeg ville jo gerne ned på mine sædvanlige 50-52 kg hurtigst muligt, og så synes jeg pointne er "sjovere" end kogebogens kcal-korrekte kostplan... der er jo slet ingen kager med ;D

jeg er vild med ideen om at man selv bestemmer hvad man spiser, og det så kun er mængden af det, som kuren blander sig i...- ok nupper man en kage, må man så tilgengæld nøjes med at æde sig mæt i grøntsager- men hvad pokker, man fik da kage... for med de 9 skriver bart rugbrød man kan få for 18 point ville jeg nok gå småsulten rundt alligevel, og stadig spise 0p-grønt ved siden af.... så er det sjovere at spise kage og salat...

Jeg plejer heldigvis hurtigt at tabe mig, så det hele er forhåbentlig væk inden 10. januar, det var det i al fald med barn nr. 2 der også er fra september, altså bare for 2 år og 11 dage siden... jeg krydser fingre, og giver det et ekstra skub med en gang vv i denne omgang...

• #10   8. nov 2011 *Jeanette & Konikken Masca* < 3

Tak, skal du have smiley
    Det helt korrekt!
    Kæmpede virkelig også længe inden det lykkedes for mig -mangler stadig 5- 7 kg før jeg er på min idealvægt. Men tager det ikke så tungt -det skal nok ryge af når jeg har tid og overskud til at gøre noget ved det smiley
    Men syntes det var mange penge at skulle af med, for at få hjælp fra dem...og det kunne jeg ikke trække ud af mit budget bare sådan lige!
    + jeg ikke syntes det var meget hjælp jeg fik for pengene!

Overvejede en operation en overgang, men vejede for lidt til det!? Tror jeg lå omk 10 -15 kg fra for at kunne få tilbuddet -er ikke sikker!???

Men med en højde på 165 -og en vægt på 100 kg - lignede jeg en der var gravid konstant! Blev faktisk spurgt om hvornår jeg skulle føde igen...mega pinligt!

Men stod mit valg på en diætist og vægtvogterne -ville jeg klart vælge en diætist, i dag ;o)

Kia V- Omnivor med bid i ; D

Held og lykke med din kamp om vægten -ønsker dig alt det bedste ;o)

Mvh Carina

Kommentér på:
er vægtvogterne fair ?

Annonce