{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

brœndemœrkning - av av {{forumTopicSubject}}

Sad lige her på hg og lœste en tekst fra en af de mange heste her på hg. Også faldt jeg over ordet brœndemœrke. (Hesten var ikke brœndemœrket).

Jeg synes selv at brœndemœrkning er forkert at gøre på alle levende dyr og selvom dyr jo bare er dyr så burde vi vel have en del respekt for dem. De lader os jo sidde på deres ryg og bestemme hvilken gangart de skal gå frem I (nu tœnker jeg heste) de lader os bestemme det hele bare de får deres mad og foldtid så er de lykkelige. Så hvorfor ikke lade vœr med at påføre unødig smerte?

Hvad synes I om brœndemœrkning?

Foresten Er brœndemœrkning ikke forbudt I dk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brœndemœrkning - av av
  • #2   3. nov 2011 Der er forskel på brændmærke og frysemærke smiley Jeg kan ikke huske hvilken der er forbudt, eller om nogen af dem er. Men jeg synes det burde være forbudt. ligesom jeg synes det er sindsygt at hesten skal chippes... det må gøre meeega ondt smiley Men ja...selve chippen giver jo ok mening smiley

• #3   3. nov 2011 Jo, brændemærkning er forbudt i DK. Et eller andet sted mener jeg "desværre". Men man kan jo ikke fjerne brændemærkning fra heste der er blevet brændemærket.

Forbuddet blev, som sædvanelig, lavet efter et del medieinteresse og og kritik. Undersøgelsen der lagde til grund for forbuddet var så vidt jeg husker ret så subjektivt og lavet på meget få heste. Det mener jeg ikke er en god måde at lave forbud på, medier bestemmer der hele, og der kommer kun fokus på en ting. Det selv om der foregår mange værre ting mod heste.
    Hvad jeg mener om sagen, vil jeg lade være usagt.

(ps. du har brugt det forkerte 'æ', det er ret forvirrende at læse)

• #4   3. nov 2011 Læste en artikel om her den anden dag. At hesten bliver lige meget stresset af brændemærkning, som chip (altså under processen) Men at hvis hesten fik chip ville det kun gøre ondt i få minutter, hvor brændemærkning ville kunne gøre ondt flere uger efter. Så ja jeg syntes det er godt at det ikke er tilladt at brændemærke mere, og syntes chip er en god ting smiley

• #5   3. nov 2011 Det er heldigvis forbudt.
    Det er noget svineri, bare fordi folk skulle se hvad der står på røven af en hest.
    Godt Chip er kommet ind i billedet

• #6   3. nov 2011 Hønen: det forkerte œ? Det forstår jeg ikke?

• #7   3. nov 2011 Nårh hov det er fordi min com ikke kan lave andre œ'er smiley

• #8   3. nov 2011 Jeg syntes det er forkert at brændmærkning er forbundt i danmark.
    Det er virkelig en skam for dansk hesteavl at vi ikke må brændmærke mere!!

• #9   3. nov 2011 Fantastisk at det er forbudt at brændemærke. Vi ved fra os selv, at det at brænde sig gør ondt, og kan gøre ondt i LANG tid... Så godt at det er blevet forbudt!

• #10   3. nov 2011 jeg er SÅ enig med "Helle Andersen ."

Tag det nu lige lidt roligt folkens smiley Så ondt gør det altså heller ikke på hestene vil jeg lige have lov at sige!

Vi har haft RIGTIG mange heste som er brændemærket og kender mange andre der også er det. SELVFØLGELIG gør det ondt i det den bliver brændt men det går altså hurtigt over.. en af de gode ting ved brændemærkningning frem for chipning er at det ikke bliver væk som en chip kan risikere!

Chip kommer så vidt jeg har forstået ind via en nål. Mange heste har nåle-forbi ligesom mange mennesker også har..

Jeg syntes brændemærkning skulle lovliggøres igen da dem som siger at det er så forfærdeligt er i mine øjne nogle pivskider.. Ja jeg er ked af at sige det på den måde men det er altså min ærlige mening..

• #11   3. nov 2011 Jeg vil til ENHVER TID foretrække et brændemærke frem for chip!!
    Heste er mere hårføre end os, men ja pet brændemærke gør ondt, det svier en smule.

En chip kan vandre og kan rent faktisk slå hesten ihjel!!
    + Det gør da også ondt på hesten og blive stukket med den kæmpe kanyle der bliver brugt til chip.

• #12   3. nov 2011 Holder fuldt ud med Anne J!

• #13   3. nov 2011 cowboys brændemærker, moderne mennesker chipper.

• #14   3. nov 2011 Da vores heste blev chippet viftede de ikke engang med øret!

• #15   4. nov 2011 Vi er igen ved det almindelige ved hesteverdenen; Sporten og avlen frem for hestene som levende væsener. I bør ikke have noget at gøre med heste, undskyld, men min ærlige mening (;

Men ja.. En hest kan mærke meget mere end os, Har læst at de mærker 200-400 gange så meget som os (kommer an på hvor man læser), men om det så er det ene eller det andet, så gør det ondt, det svier ikke, det gør ONDT!

Brændemærkede man f.eks. en hund eller en kat, tror jeg ikke folk ville syntes det var i orden...

Kommentér på:
brœndemœrkning - av av

Annonce