692 visninger
|
Oprettet:
Dobbel moral - modsiger sig selv {{forumTopicSubject}}
Nu læser jeg tit hvad folk her inde skriver i forummet.
Og jeg støder tit ind i dobbel moral, eller man modsiger sig selv.
F.eks. bidløs rider med hackamore - og denne person nedgøre bid, og siger det er dyremishandling at bruge bid. Nu er hackamore jo pænt kraftigt også.
Men også f.eks dem der siger at alle dyr skal have ret til at leve liv osv.. Men man påtvinger sin hest til at gøre ting og sager. Og må ikke bare løbe frit i naturen.
Og jeg kunne fortsætte, og nej jeg er ikke nogen engel selv. den kan smutte. Men det er de store ting hvor man bliver lidt ehhh.. den holder da ikke i længden.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det sker, kender det godt
Især hackamore - hvor efter man ser billeder hvor der bliver redet dressur med den = vandret stang og kæææææmpe pres på næseryggen imens hesten går bag lod og rytteren bære hestens hoved rundt.
Eller vegetare der snakker om at man ikke må slå dyr ihjel men selv går i læder sko, spiser vingummier med ting fra dyr og hesten har en læder sadel eller trense.
Dobbelt morale sker også for mig, det kan vist ikke undgås..
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Men tror alle er lidt dobbeltmoralske, jeg ønsker da også at dyr kan leve så naturligt som muligt
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Så glemmer man at tjekke, om man stadig rider på hestens præmisser, fordi man jo allerede gør alt det rigtige fordi man rider med bidløs.
Jeg er af den opfattelse, at man kan lave præcis lisså meget lort med som uden et bid.
Synes alt for ofte man ser "frie" heste udvise rigtig meget konfliktadfærd såsom tilbagelagte ører. Men det er der ikke nogen, der kigger på, for den har jo ikke noget bid i munden eller rytter på ryggen. Ergo må den selv have valgt at stejle, bukke, bakke etc.
Den holder bare ikke helt. Man kan sagtens dominere en hest med sit kropssprog. Det behøver man SLET ikke bid til.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
- Jeg er stærk modstander af bid, en af mine fire heste (Halla) bliver redet med en soft letvægts hackamore, da hun simpelthen fungerer bedst på den . Dette er ikke dobbelt moralsk, da det jeg er imod er bidet i munden. derudover er jeg også imod folk har tøjlerne i hænderne, hvis de ikke kan finde ud af det, så er det sgu ligemeget og tøjlerne hænger fast i et bid eller en sidepul.
- Jeg mener at dyr har ret til eget liv og krop. Men jeg ikke mod hold af "kæledyr" generelt. Mine heste bliver aldrig udsat for noget, de ikke har lyst til, med mindre det er for deres eget bedste (som vaccinationer, ikke ridning).
Dobbel moral - modsiger sig selv