509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Udveklingsstuden - 5 måneder - 10 måneder? Udveklingsstuden - 5 måneder - 10 måneder?

Halløj folkens!

- Jeg har synes helt siden starten af sommer, hvor Laura skulle til udlandet, at det kunne være fedt at komme som udveklingsstudent..

- Jeg ved jo at man kan tage et semester, eller et helt skoleår.

Jeg har kigget på Rotary rigtig meget.
Jeg synes det lyder fint, med at man går på samme skole og bor i samme område. Så mulighed for at besøge tidligere vfamilie er jo stor.

Prisen er god - 25.000 kr, 60 dollar som lommepenge om måneden.
Du sørger dog selv for forsikring, visum og vacc .. Så det løber vel op i e 35.000 kr kan jeg forestille mig?

- Uanset, så synes jeg det lyder billigere ifh. til Explorius, EF osv.

- Jeg har tjekket på EF og ASF, om et semester ophold .. OGSÅ på Rotary, men jeg kan slet slet ikke finde det?!

- Og jeg kan ikke finde på ASF, hvad prisen for et år er.. Heeeelp me!!

- Overvejer MEST et semester, af den grund, at jeg kan sagtens klare mig 2 og en halv måned uden dyr, så jeg kan forestille mig jeg sagtens kan klare mig et semester uden familie og dyr.. Et år vil være for meget tror jeg..

Ps.. HVILKEN rejste i med - hvorhen?
Hvor meget kostede rejsen i alt?
inkl. lommepenge osv.?

- Hvor lang tid? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udveklingsstuden - 5 måneder - 10 måneder?
  • #1   25. okt 2011 EF og ASF er i hvertfald meget dyrere, da Rotary jo udvælger EN fra hver klub, og det er hammer svært smiley

Min lillesøster har søgt hos 5 forskellige klubber hos Rotary og er ikke kommet med fordi hun er for ung, og fordi hun har rejst for meget smiley

• #2   25. okt 2011 Puha .. Så chancen for at jeg kommer ind er i lig med 0? smiley Når jeg nu har boet i spanien i så mange år og er i norge osv ...? : -(((((

- Synes bare også at Explorius er så dyrt - og jeg har kun en chance for at komme ud, hvis det er biiligt :(((((

• #3   25. okt 2011 Der er også Interstudies og YFU = youth for understanding smiley held og lykke!

• #4   25. okt 2011 YFU - er hel umulig .. Fik 00 i matematik mundligt, i det det halve år i 8 klasse ... Så ja ... smiley

• #5   25. okt 2011 Nej nej smiley Det kommer jo an på hvor mange der søger.. HUn er kommet videre til samtaler hos næsten dem alle, og de e virkelig glade for hende men ja.. Hun har rejst for meget, og er for ung til at komme til USA smiley

• #6   24. sep 2012 Hvis du ikke har været afsted, så kan jeg anbefale Explorius!
    Jeg forstår slet ikke hvordan prisen for 10 måneder kan være 35.000? Det virker næsten for godt til at være sandt. Er de blevet godkendt, så man får statsstøtte?

Hvertfald, vi har nok givet omkring 100.000 for 10 måneder; 70 for turen - 10 i statsstøtte = 60 + 20 (i lommepenge, omkring 2000 kr om måneden) + Forsikringer, vaccianationer osv.

Så omkring 90-100.000 kr for 10 måneder i USA med Explorius smiley
    - Men det kommer jo også an på hvor i verden du skal hen.

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at man vist ikke får støtte på 5 måneder, og derfor koster det faktisk næsten det samme som 10 ;)))

- Men hvis jeg var dig, ville jeg vælge ud fra organisationens dygtighed, frem for penge. Det er så vigtigt at have en god støtte herovre!!

• #7   24. sep 2012 Og jeg forstår ikke hvordan det kan være vigtigt at man har rejst meget? Giver slet ikke nogen mening for mig... Hvertfald; Min veninde har voet 2 år i Dubai, og det sagde Explorius ikke noget til smiley

• #8   24. sep 2012 Fik lige kigget op Explorius side, og prisen er sat ned til 61.000 kr, jeg ved ikke om det er med eller uden støtte. Men tror det er uden, så det ville komme helt ned på 50.000 smiley

• #9   24. sep 2012 Hvis du stadig overvejer det:

Min lillesøster kom afsted! smiley Det var mega svært, og hun har som sagt søgt hos virkelig mange forskellige klubber men endte med at blive kontaktet af en hvis udvalgte var sprunget fra og da de havde hørt så godt om hende fra så mange klubber blev hun valgt. Men men men - Rotary kræver altså ret meget. Nu læste jeg at du fik 00 i matematik. Rotary vil have at man har over 7 i alle fag, at du får skriftlige udtalelser fra dine lærere om hvor dygtig og engageret du er og ja generelt forventes der virkelig at man er "noget særligt". Jeg siger ikke at du ikke er det, men blot at jeg ved min søster personligt virkelig knoklede de sidste to år inden afrejse for at blive valgt smiley Tilgengæld er hun nu kommet afsted og har det bedste år nogensinde.

Rotary er forresten de allersikreste at rejse med - der er tilgengæld også mange regler, men det må man jo gøre op med sig selv.

Husk forresten at det ryger meget mere op. Jeg mener at det alt i alt (inkl. lommepenge) er kommet op i cirka 40-45 tusind for hendes rejse, hvor mange andre der har en startpris på 50-60 ryger op i 80-90. Og for nogen mere smiley Vi forhørte os nemlig meget, da min søster selv har betalt for rejsen efter to års opsparing og benhårdt arbejde, så derfor er forskellen på 40 og 80 ret væsentlig..

• #10   24. sep 2012 Jeg kan ikke komme afsted længere, går jo i 10 klasse og det her var sidste år jeg kunne komme afsted, ihvertfald af hvad jeg har fået af vide smiley

Jeg får 10 og 7 i matematik nu smiley det eneste fag jeg fik 4 i var idræt, fysik(men der er jeg oppe på 7 igen) og tysk, men tysk har jeg ikke længere. Resten er på 7 og 10 og et enkelt 12 smiley

Jeg kan hellere ikke efterlade Jasmin nu, men en dag kan det være jeg vælger at blive Au-pair pige smiley men lige nu skal jeg lige have 10 klasse færdig og min HF ellet HTX smiley

Men rart at din søster kom afsted, det er jo bare luksus! Alt held og lykke til hende smiley

• #11   24. sep 2012 Det har ingen betydning om du går i 10 klasse nu. Jeg har veninder der gik ud af 1g for at komme afsted. Du kan komme på high school til du er 18 år, du kommer bare til at bliver senior (3g), det er jeg nu, og det er virkelig ikke svært! Jeg har bare klasser med juniors i nogle af fagene.

Dine karakterer kan godt betyde lidt men ikke meget. Explorius som jeg rejser med, har jo kontakt med en masse forksellige amerikanske organisationer, og de har hver deres krav. Jeg kom til den med mindst krav om karaktere, da jeg står med et 02 i fysik. De tog mig ind alligevel.

- Men håber du får et fedt år som au-pair, det er helt klart også en oplevelse værd smiley

• #12   24. sep 2012 Jeg må faktisk sige jeg ikke er fan er Rotary. Dem ville jeg søge ind på til at starte med, men de var utrolig uprofessionelle.. smiley

Kommentér på:
Udveklingsstuden - 5 måneder - 10 måneder?

Annonce