Ansøgning til vet. dyrlæge :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er ved at skrive en ansøgning til praktikplads under uddannelsen som veterinærsygeplejerske. Er der nogle der vil læse den, og sige hvad du synes der skal rettes ved den?:) Og om der skal mere på den? - bare kom med en masse kritik, jeg bliver ikke sur. Vil hellere have en masse kritik som jeg lærer af, end en dårlig ansøgning.
På forhånd tak
Her kommer den:
Med stor interesse inden for dyr, var det klart for mig at jeg ville have en uddannelse indenfor noget med dyr. Jeg har valgt veterinærsygeplejerske, da man som dette har stor omgang med dyrene, og det kan jeg godt lide. Jeg bekymrer mig meget om dyrenes ve og vel. Jeg sender jer derfor en ansøgning om praktik under min uddannelse.
Jeg er en åben og imødekommende pige på 18 år, der ser positivt på tingene, og altid er glad. Jeg elsker fællesskabet med andre mennesker, og selvfølgelig også med dyrene.
I folkeskolen var jeg en uge i praktik på en dyreklinik. Der lærte jeg meget om hvad jobbet som veterinærsygeplejerske går ud på. Ugen gjorde det mere klart for mig, at veterinærsygeplejerske er det jeg vil være. Jeg har læst meget om uddannelsen og hørt en masse om arbejdet.
Jeg har et par gange været med til dyrlægen med nogle dyr, eller været i en kostald hvor der har været dyrlæge nogle gange, og har været meget fascineret af deres arbejde.
Jeg har gennemført 9. klasse i folkeskolen med fine karakterer, og er nu i gang med en gymnasial uddannelse på Varde Gymnasium og HF, som jeg er færdig med i sommeren 2012. Jeg har haft biologi (C), og kemi (B), og ved derfra en masse om bl.a. undersøgelser og forsøg i laboratoriet.
Jeg har haft meget omgang med dyr gennem mit liv.
Som barn kom jeg på en gård hvor de havde køer, katte, hund og indimellem gæs. Jeg har haft et marsvin og har også passet venners dyr. Derudover har min gang på en rideskole, hvor der også er to katte.
Som det ses i mit CV, har jeg haft flere forskellige jobs, som alle har givet mig mange gode ting jeg kan have med videre: kundekontakt, kundeservice, overblik - også i stressede situationer, rengøring, forskellig slags omgang med dyr, og arbejde hvor jeg både arbejder selvstændig og sammen med andre.
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
apr 2009
Følger: 49 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 100 Svar: 849
Hvad med det her?:
Som det ses i mit CV, har jeg haft flere forskellige jobs, som alle har givet mig mange gode ting jeg kan have med videre: kundekontakt, kundeservice, overblik – også i stressede situationer, rengøring, forskellig slags omgang med dyr, og arbejde hvor jeg både arbejder selvstændig og sammen med andre.
Er lidt i tvivl om, om det skal med, hvis ja, om det skal i så stort et omfang?
mar 2009
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.846
Alt gennemført uddanelse hører til i dit CV, ikke i ansøgningen.
Jobs som har givet dig erfaring/der har udviklet DIG som person kan du skrive om i ansøgningen, men skriv gerne dine personlige og faglige kompetencer i CV'et.
Alt det der med at du vil have den her uddannelse for at redde dyr, tjah det er jo lidt som at ville være læge og redde mennesker. Der er masser af andre aspekter der skal interessere dig for at blive vet. sygeplejerske; man skal være bogligt stærk da skoleperioderne kræver meget selvdisciplin i form af opgaver og læsning, godt sprogligt kendskab da latin er meget brugt i uddannelsen, økonomisk sans idet der skal laves regninger, bred interesse og villighed til at lære om andre dyr end lige heste fx.
Håber du kan bruge det til noget:)
apr 2009
Med stor interesse inden for dyr, var det klart for mig at jeg ville have en uddannelse indenfor noget med dyr. Jeg har valgt veterinærsygeplejerske, da man som dette har stor omgang med dyrene, og det kan jeg godt lide. Jeg bekymrer mig meget om dyrenes ve og vel. Jeg sender jer derfor en ansøgning om praktik under min uddannelse.
Jeg er en åben og imødekommende pige på 18 år, der altid er glad. Jeg elsker fællesskabet med andre mennesker, og selvfølgelig også med dyrene. Jeg har haft meget omgang med dyr gennem mit liv.
I folkeskolen var jeg en uge i praktik på en dyreklinik. Der lærte jeg meget om hvad jobbet som veterinærsygeplejerske går ud på. Ugen gjorde det mere klart for mig, at veterinærsygeplejerske er det jeg vil være. Jeg har læst meget om uddannelsen og hørt en masse om arbejdet.
Jeg har nogle gange set en dyrlæge i arbejde, har været meget fascineret af det.
Jeg har gennemført 9. klasse i folkeskolen med fine karakterer, og er nu i gang med en gymnasial uddannelse på Varde Gymnasium og HF, som jeg er færdig med i sommeren 2012. Jeg har haft biologi (C), og kemi (B), og ved derfra en masse om bl.a. undersøgelser og forsøg i laboratoriet.
Som det ses i mit CV, har jeg haft flere forskellige jobs, som alle har givet mig mange gode ting jeg kan have med videre: kundekontakt, kundeservice, overblik – også i stressede situationer, rengøring, forskellig slags omgang med dyr, og arbejde hvor jeg både arbejder selvstændig og sammen med andre.
apr 2009
Er det ikke dumt at skrive sine svage sider?
Så skriver man jo lidt hvorfor de evt. ikke skal vælge mig?:)
mar 2009
Fx. har jeg engang også arbejdet ved en dyrlæge, jeg hadede blod og var ikke ræd for at indrømme det. Men efter en måned der var jeg med til at assistere ved operationer.
mar 2009
apr 2009
Men altså, jeg hader nåle, er det noget jeg kan skrive?
Ansøgning til vet. dyrlæge :)