11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
HG - hvordan var jeres år? {{forumTopicSubject}}
Må liiiige høre jer andre der har gået på HG hvordan det var ang. regler og hvordan i blev behandlet..
Jeg er virkelig blevet overrasket over regler osv. der er her på HG - troede ikke det var så langt tilbage til folkeskolen..
Fx. har vi mødepligt til et forældre møde ( = 4 lektioners fravær hvis man ikke dukker op ) og forældrene skal jo med.. Vi er en masse i klassen der er flyttet hjemme fra, er over 18år og som egentligt ikke syntes det er noget forældrene bør.
Jeg snakker med min mor ofte over facebook - vil hun vide noget, så spørger hun da.. Ellers så fortæller jeg det såmend helt selv!
Vi må ikke spise eller drikke noget i timerne - kun vand.
Vores lærer snakker høj lydt i klassen om de der har meget fravær, at de ikke burde være her osv. ( fair nok at mene det, meeeen burde man ikke holde det for sig selv ), eller lærerens politiske holdning har jeg altid lært skal være neutral - men er min kontaktlærers tydeligt ikke.
Og i det hele taget føler jeg mig virkelig latterlig gjort, tilbage i folkeskolen og bare gjort til en person der ikke kan bruge den invendige side af hovedet og er komplet uansvarlig.
Men de må åbenbart have erfaring med at folk er nogle tumper siden det hele er nødvendigt.
Fortæl fortæl...
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg ved, at folk ser ned på HG'ere - de er dumme, kan ikke noget, gider ikke noget, har korte dage, det er dem der ikke kunne klare en rigtig studentereksamen osv. - der går mange grimme rygter. Nogen er sikkert rigtig nok, men andre passer selvfølgelig ikke. Men de kommer jo nok et sted fra, og jeg kan sagtens forestille mig at der er en del dummehovede blandt HG'ererne, der nok desværre trækker alle de andre med ned.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det er ikke som sådan hårdt - det faglige niveau er jo meget lavt.
Har lige fået 10 for engelsk fremlæggelse der tog 3min og som var forberedt i ½ time max. På gym havde det heddet 00 eller 02.
Men føler virkelig bare det er helt... Uselvsændigt.
sep 2007
Tror det er pga det lave niveau.
Mange går her fordi de vil være butikassistent eller lægesektratær.. Ikke pga. de ikke kan klare en stx fx.
Og jeg vil gerne være blomsterdekoratør...
okt 2004
Men det kunne da godt lyde som om de på din skole har haft nogle dårlige oplevelser med eleverne, for det er da godt nok stramme regler de har. Vil næsten sige vi havde det mere frit i folkeskolen.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
sep 2007
Men. Her er jeg røget for langt tilbage.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Specielt mener jeg godt at du kan sige det fordi du har en mening og en drøm med HG. HG skal du åbenbart bruge. Du må jo slynge det i snotten af en, at politikkerne gerne vil have dig hurtigt gennem uddannelses systemet, men det kan du ikke pga. en træls lærer og holdning der blokerer godt og grundigt. Det er ikke fair, og der må da være en et sted der kan gøre noget ved det.
sep 2007
Der er jo som sådan intet der blokere - reglerne og de ting de gør er bare underlige...
sep 2007
Kommer fra gymnasiet - følte mig noget mere voksen og at få ansvar der. Min mor fatter også brik. Som hun sagde.
Hvordan skal min mor få noget om det afvide? Jeg bor ikke hjemme, forventer de så jeg skal komme rendende med sedler som i folkeskolen? Aaaaargh...
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Altså det med maden.. Fair nok.. jeg gad heller ikke stå og undervise og så sad der nogen og guffede en hindbær roulade eller en pose chips..
Men forældre møder?? Ha ha.. Den forstår jeg slet ikke...
Vi havde nogen der var både var 23 og 25 da jeg gik på handelsskole, det var så godt nok HH, det ville da være fuldstændigt akavet at skulle phone hjem til mor "hej vil du komme til forældre møde?" når men er 25
Lærerene var dog neutrale (sådan da, husker kun én ting, hvor klassen fik blev blev lidt udskældt af vores lærer i samfundsfag, som kunne farve)
Det med fravær, det er sgu for ringe, kan godt se det er træls for lærerene, men ja det er jo op til eleverne selv, brug da krudtet på dem som gider...
sep 2007
Nope. Den der forældre møder har virkelig fået det til at ramme bunden.
Den første dag vi mødte fik vi et hæfte hvor der stod vi ikke måtte ryge inden for, vi måtte ikke dit og måtte ikke dat - ting man godt kan tænke sig til selv...
I det hele taget - vi kan åbenbart ikke tænke selv..
sep 2007
Oh - glemte jeg ogsåat nævne.
Man skal ringe om morgenen og sige hvis man ikke kommer.
Har jeg nu ikke gjort. Helt ærligt, det rager dem om jeg tager en dag hjemme fordi jeg slet intet kan overskue i hovedet.
Det er MIT ansvar at følge med og møde op, mit ansvar.
Skal desværre bruge det til at blive hvad jeg gerne vil.. Håber på folk bliver mere modne næste år hvor jeg skifter linje.
apr 2005
Dog har jeg aldrig oplevet det med en skole...
sep 2007
Det er det de vil opnå ja og det de agumentere med.
Men nej, har aldrig oplevet det i en skole.
Har heller ikke tænkt mig at ringe fordi jeg lige idag mentalt ikke kan overskue det - som man skal. Det er ligemeget om det er pjæk eller man er syg, man må så selvom man vil lyve..
Men altså... Aaaargh...
Min dansklærer ringede også til en elev fra klassen fordi hun ikke var dukket op til time i forbindelse med et eller andet projekt..
Har jeg heller aldrig oplevet før?
apr 2005
Ej men det er da også træls at eleverne har sådan en attitude..
At de bare bliver væk, uden at fortælle de andre det..
sep 2007
Sådan er det vist i alle skoler, at folk bliver væk uden at fortælle de andre det.
Fortæller ikke folk hvis jeg bliver væk - men bliver heller ikke væk hvis vi skal fremlægge ( HG æææælsker gruppearbejde x_x ). At jeg ikke kommer til EØ betyder ikke noget for dem.
Vi er vist den klasse med højest fravær..
Generelt ville jeg meget hellere være ude i " det virkelige liv "og arbejde - langt mere motiverende.
apr 2005
apr 2005
sep 2007
Jep.. Selvom jeg nok ikke ville ha noget imod ufaglært... Men det måååååå man jo nærmest ikke efterhånden...
Skole er bare ikke mig, siger mig intet og motivere mig overhovedet ikke.
okt 2004
Men helt ærligt - det er folkeskolen. sådan burde det bestemt ikke være på HG.
HG - hvordan var jeres år?