{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

SU hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg er total grædefærdig og har virkelig brug for hjælp!

Jeg har været ved studievejlederen og fået hjælp til godkendelse af forhøjet SU, da jeg er flyttet hjemmefra, fik så at vide at jeg bare lige skulle gå ind på MinSU.dk og godkende.. Fint fint, så får jeg da bestilt det der latterlige NemID, og logger på... Og jeg kan ikke se NOGEN steder hvor jeg finder det jeg skal bruge. Kun et link til det dokument jeg allerde HAR fået udfyldt og sendt derind!

Jeg skal bruge et tlf nr på SU styrelsen, er der nogen der har det? For det er ikke at finde nogen steder og hjemmesiden er da komplet ubrugelig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU hjælp!
  • #1   29. sep 2011 har du tjekket din oversigt over din SU og set omdu har fået dispensation der?

• #2   29. sep 2011 Uddannelsesstyrelsen
    Afdelingen for Uddannelsesstøtte
    Vester Voldgade 123, 1.
    1552 København V.
    Telefon: 33 92 61 08
    Mail: su@udst.dk

Kan kun hjælpe med et nummer (:

• #3   29. sep 2011 SU styrelsen kan så vidt jeg ved ikke svare på spørgsmål om din konkrete situation..

Så enten skal du snakke med din vejleder, eller også så må du prøve at sende hele skidtet igen..

SU ER EN BITCH!

• #4   29. sep 2011 Synes i ærlig talt selv I kan tillade jer, at brokke jer over SU. det er en ydelse fra staten af... det er penge i får for at gå i skole, og I skal ikke gøre andet for at få dem. I skal ikke betale det tilbage på noget tidspunkt, og så er SU'en i DK en af de største i verden, mange andre steder må man sku klarer sig meget mere selv, og får ikke denne "luksus" ydelse for staten - Synes I så I kan tillade jer, at brokke jer over det?? Vær dog glad for at I får "gratis" penge...

• #5   29. sep 2011 Eller mest henvendt til Tenna...

• #6   29. sep 2011 ** CALLA **

Gratis penge min bare mås!! Det er meget dyrere at være studerende i Danmark end mange andre steder i verden. Så det er en investering staten gør. Og jo, man betaler tilbage når man som færdiguddannet betaler SKAT af sin løn.. Så stop det ævl.

Til trådstarter:

Da jeg havde problemer med min SU, gik jeg ned på SKAT og de hjalp mig :o)

• #7   29. sep 2011 Boucer:

Ja det er dyrt, men hvad med de lande hvor de unge slet INTET SU får?? hvordan tror du de får en uddannelse - de får slet ingen, fordi staten ikke hjælper dem! så vi skal sku være glade for at staten gider hjælpe os! desuden ændres din SKAT altså ikke, i forhold til om du har fået 5 års SU eller slet ingen SU! SU'en du har fået,bliver ikke tilbage beregnet igennem din skat... Så om du har gået på uni og fået 5-6 års SU eller gået direkte i arbejde og aldrig fået SU, så er din skat den samme...

• #8   29. sep 2011 til gengæld tjener du i gennemsnit mere, hvis du har taget en lang uddannelse, og derfor betaler du også mere i skat... Så jo, det kommer ud på et..

• #9   29. sep 2011 Bouncer:
    en med lang uddannelse der tjener 30.000 om måneden og en uden uddannelse der også tjener 30.000 om månenden, betaler det samme i skat... Så nej her kommer det ikke ud på et...

• #10   30. sep 2011 Tak alle sammen! Jeg snakker med min vejleder på mandag..

Kommentér på:
SU hjælp!

Annonce