Kritik af annonce {{forumTopicSubject}}
Hejsa, indenfor det næste års tid skal Cherie sælges og da det er vigtigt, at hun kommer det rigtige sted hen og en handel ikke pludselig skal hastes igennem, regner vi med snart at slå hende op på internettet.
Så er der evt. nogle, som vil læse udkastet til annoncen igennem, før den smides på nettet komme med en kommentar på den? Beskriver den det, den skal? Er den for lang = er der nået uvæsentligt, som bør skæres væk? Er der for mange pæne tillægsord, så den bliver irriterende/useriøs at læse? Er prisen desuden fair?
<b>Lige lidt baggrundsinformation</b>
Vi regner med at sætte hende til 40.000, hvilket desværre er noget af et tab ift. køb i 2007, hvor priserne dengang var relativt høje, men sådan er det jo med de tider, der er nu - men har vi reguleret den nok ned sammenlignet med markedet nu, eller skal den endnu længere ned?
Hun har ikke startet stævner, men er redet seriøst i dressur med undervisning ved beridder 2 x ugentligt. Jeg har tidligere selv redet hende, hvor hun blev trænet i øvelserne til de nemme LA-klasser, men min lillesøster overtog for 2 år siden, da jeg skulle starte på studierne og hun kan ikke øvelserne, så dette er hun ikke trænet i de sidste 2 år.
<b>Annoncen:</b>
- Født: 2002
- Stang: 166 cm
- Dressur: L-niveau
- Temperament: Rolig/Opmærksom
- Trafiksikker: Komplet
Cherie er en rigtig harmonisk, ligevægtig, nem og ukompliceret hest med et fantastisk sind og et hjerte af guld i alle henseender. Samtidig er hun en super flot sort hest med en dejlig udstråling! Hun har 3 gode gangarter med naturlig god bæring, afskub og indundergriben. Især hendes galop er fantastisk; dejlig rummelig med flot svæv, samling og virkelig opad bakke.
Hun er en dejlig dressurhest og er meget arbejdsvillig med en passende gnist og vil gøre alt for at tilfredsstille sin rytter, hvor hun kan tændes og slukkes efter rytters behov. Uddannelsesmæssigt har fokus været på en hest, hvor grundridningen er fuldstændig på plads. Grundridningen er helt på plads, hvor Cherie er redet for sæde og ben for lette signaler med fokus på den korrekte bæring og brug af ryg og bagpart før øvelserne påbegyndes, da grundtanken i hendes træning har været, at når grundridningen er helt på plads, kommer øvelserne af sig selv.
Hun er med tidligere rytter trænet i øvelserne til de første af LA-klasserne, dvs. schenkelvigning i både skridt og trav, bagpartsvending, forpartsvending, tilbagetrædning, anspring fra skridt og kontragalop, hvor hun var utrolig lærenem og flytter sig nemt for hjælperne, så sidebevægelser kom helt naturligt første gang, dette blev prøvet.
Dette kan desværre ikke vises ved nuværende rytter, der ikke selv er så langt uddannelsesmæssigt, så Cherie er det perfekte emne for rytteren, som vil have en korrekt redet hest, men som selv vil udvikle sig med hende og lære øvelserne sammen.
I terrænet er hun nem og nyder det som afveksling til den daglige træning, hvor hun nemt både rides ud alene, selvom foldkammeraten kalder og med andre, hvor hun også gerne går forrest.
Cherie er desuden den type hest, der ikke bliver hidsig eller træls af at stå nogle dage, men er stadig super lydhør og opmærksom på sin rytter.
I den daglige håndtering er hun helt ukompliceret; læsses lige i trailer af en person, bliver i boksen med lågen stående åben, bliver stående på staldgangen, hvor hun får besked på uden at stå bundet, ligeglad med vandslange, hesteklipper osv.
Hun er desuden en kæmpe kælepotte, der altid kommer, når man kalder og vil gøre alt for at blive strøget på halsen.
I den tid vi har haft hende (købt sommeren 2007) har hun ikke haft en eneste sygedag eller været halt. Så vidt vides har hun heller ikke fejlet noget hos tidligere ejer, der havde hende fra føl af.
Hun har blå hestepas og er oldenborger af afstamning, hvor hun mangler ét led for fuld stamtavle, så eventuelle føl vil kunne få bordeaux hestepas. Vi har dog ikke fået hende kåret pga. manglende erfaring på området, men det burde ikke være noget problem for ny ejer at få gjort, hvis det ønskes.
F: First Class af Hvarre OLH 745 DK Oldb.
M: Celina Oldb.
MF: Thor OLH 659 DK Oldb.
Hun er passet med vaccination, smed (går uden sko), ormekur osv.
Hun sælges udelukkende pga. rytters fremtidige flytning efter videreuddannelse.
<b>På forhånd mange tak for hjælpen :-D</b>
Det kan jo være svært at beskrive egen hest, som i ens øjne jo altid er den perfekte øjesten ;.)
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 256
Der er rigtigt mange unødvendige tillægsord. og går ud fra at din annonce vil indeholde billeder, ergo behøver man nok ikke vide at hesten er stopfyldt med udstråling for det ville man evt. kunne se på dine billeder af hende
Jeg ville synes at det kun er det mest basale der er vigtigt i din annonce, altså
- basisinformationer, navn, stg, race, alder
- hvad kan hesten på nuværende tidspunkt?
-hvad har hesten kapacitet til at kunne?
-Hvordan er hestens sind? - overfor andrre, rytter, under ridning, på staldgangen and so on.
- stamtavle?
Sådan nogle ting.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
<b>Annonce vers. 2</b>
Cherie er primært brugt til dressur og er en dejlig arbejdsvillig hest med en passende gnist, hvor hun kan tændes og slukkes efter rytters behov. Hun har 3 gode gangarter med naturlig god bæring, afskub og indundergriben. Uddannelsesmæssigt har fokus været på, at grundridningen skal være fuldstændig på plads før øvelserne påbegyndes, så hun er redet for sæde og ben med lette signaler, hvor den korrekte bæring og brug af ryg og bagpart er blevet prioriteret højest.
Hun er med tidligere rytter trænet i øvelserne til de første af LA-klasserne, dvs. schenkelvigning i både skridt og trav, bagpartsvending, forpartsvending, tilbagetrædning, anspring fra skridt og kontragalop, hvor hun var utrolig lærenem og flytter sig nemt for hjælperne, så sidebevægelser kom helt naturligt første gang, dette blev prøvet. Dette kan desværre ikke vises ved nuværende rytter, der ikke selv er så langt udannelsesmæssigt, så Cherie er det perfekte emne for rytteren, som vil have en korrekt redet hest, men som selv vil udvikle sig med hende og lære øvelserne sammen.
I terrænet er hun nem og nyder det som afveksling til den daglige træning, hvor hun både kan rides ud alene og med andre og er vant til trafik. Cherie er desuden den type hest, der ikke bliver hidsig eller træls af at stå nogle dage, men er stadig lydhør og opmærksom på sin rytter.
I den daglige håndtering er hun ukompliceret; læsses lige i trailer af en person, ingen unoder i stalden, ligeglad med vandslange, hesteklipper osv.
Hun har blå hestepas og er oldenborger af afstamning, hvor hun mangler ét led for fuld stamtavle, så eventuelle føl vil kunne få bordeaux hestepas. Hun er dog ikke kåret pga. ejers manglende erfaring på området.
Hun er passet med vaccination, smed (går uden sko), ormekur osv. I den tid vi har haft hende (købt sommeren 2007) har hun desuden ikke haft en eneste sygedag eller været halt. Så vidt vides har hun heller ikke fejlet noget hos tidligere ejer, der har haft hende fra føl af.
jan 2005
okt 2009
Følger: 92 Følgere: 95 Heste: 7 Emner: 18 Svar: 76
okt 2009
jun 2005
Men rigtig mange tak for, at du har taget dig tid til at læse og give gode svar her i de sene timer på døgnet Så kan det jo være, at der i morgen er nogle, som har kommentarer til version 3
<b>Annonce vers. 3</b>
- Navn: Dragshøjs Cherie
Cherie er primært brugt til dressur og er en dejlig arbejdsvillig hest med en passende gnist, hvor hun kan tændes og slukkes efter rytters behov. Hun har 3 gode gangarter med naturlig bæring, afskub og indundergriben.
Uddannelsesmæssigt har fokus været på, at grundridningen skal være fuldstændig på plads, før øvelserne påbegyndes. Hun er redet for sæde og ben med lette signaler, hvor den korrekte bæring og brug af ryg og bagpart er blevet prioriteret højest.
Hun har ikke startet stævner pga. rytters manglende interesse, men er redet seriøst med træning ved beridder 2 gange ugentligt.
Hun er med tidligere rytter trænet i øvelserne til de første af LA-klasserne, dvs. schenkelvigning i både skridt og trav, bagpartsvending, forpartsvending, tilbagetrædning, anspring fra skridt og kontragalop.
Dette kan dog desværre ikke vises ved nuværende rytter, der ikke selv er så langt uddannelsesmæssigt.
Hun bruges desuden også som skovturshest som afveksling til den daglige træning, hvor hun både rides ud alene, med andre og er ligeglad med trafik. Cherie er desuden den type hest, der ikke bliver hidsig eller træls af at stå nogle dage, men er stadig lydhør og opmærksom på sin rytter.
I den daglige håndtering er hun nem og ukompliceret; læsses lige i trailer af en person, ingen unoder i stalden, ligeglad med vandslange, hesteklipper osv.
Hun har blå hestepas og er oldenborger, hvor hun mangler ét led for fuld stamtavle, så eventuelle føl vil kunne få bordeaux hestepas. Hun er dog ikke kåret pga. ejers manglende erfaring på området.
Hun er passet med vaccination, smed (går uden sko), ormekur osv. I den tid vi har haft hende (købt sommeren 2007) har hun desuden ikke haft en eneste sygedag eller været halt. Så vidt vides har hun heller ikke fejlet noget hos tidligere ejer, der havde hende fra føl af.
jun 2005
okt 2009
- Ej hvor sjovt. Ja han er skøn, og stadig fuld af energi
jun 2005
jan 2005
Mere overskuelig, man får de nødvendige informationer og det er ikke "rosenrødt" det hele
Held og lykke med salget, håber du finder det bedste hjem til hende
Og med hensyn til hjælp, så var det skam så lidt
okt 2009
jun 2005
Jeg har lige rettet det med øvelserne, da Ditte har ret i, at det burde sige sig selv, ellers kan man jo spørge ind til, hvilke øvelser, hun har været trænet i
Så den (forhåbentlig) endelig og fjerde version:
<b>Annonce vers. 4</b>
Cherie er primært brugt til dressur og er en dejlig arbejdsvillig hest med en passende gnist, hvor hun kan tændes og slukkes efter rytters behov. Hun har 3 gode gangarter med naturlig bæring, afskub og indundergriben.
Uddannelsesmæssigt har fokus været på, at grundridningen skal være fuldstændig på plads, før øvelserne påbegyndes. Hun er redet for sæde og ben med lette signaler, hvor den korrekte bæring og brug af ryg og bagpart er blevet prioriteret højest.
Hun har ikke startet stævner pga. rytters manglende interesse, men er redet seriøst med træning ved beridder 2 gange ugentligt.
Hun er med tidligere rytter trænet i øvelserne til de første af LA-klasserne, hvor hun var meget lærenem og flytter sig let for hjælperne, så sidebevægelser kom helt naturligt første gang, dette blev prøvet og var stærk i øvelserne i sin tid.
Dette kan dog desværre ikke vises ved nuværende rytter, der ikke selv er så langt uddannelsesmæssigt, så Cherie er på nuværende tidspunkt ikke på dette niveau, men burde relativt hurtigt kunne få genopfrisket øvelserne.
Hun bruges desuden også som skovturshest som afveksling til den daglige træning, hvor hun både rides ud alene, med andre og er ligeglad med trafik. Cherie er desuden den type hest, der ikke bliver hidsig eller træls af at stå nogle dage, men er stadig lydhør og opmærksom på sin rytter.
I den daglige håndtering er hun nem og ukompliceret; læsses lige i trailer af en person, ingen unoder i stalden, ligeglad med vandslange, hesteklipper osv.
Hun har blå hestepas og er oldenborger, hvor hun mangler ét led for fuld stamtavle, så eventuelle føl vil kunne få bordeaux hestepas. Hun er dog ikke kåret pga. ejers manglende erfaring på området.
Hun er passet med vaccination, smed (går uden sko), ormekur osv. I den tid vi har haft hende (købt sommeren 2007) har hun desuden ikke haft en eneste sygedag eller været halt. Så vidt vides har hun heller ikke fejlet noget hos tidligere ejer, der havde hende fra føl af.
jun 2005
P.t. bor min far på Vestkysten tæt på San Francisco og der er også helt utroligt smukt
Skal du bo derovre, så vil jeg råde dig til at tjekke, hvornår der kommer omrejsende cirkus (Ringling Brothers el. circ de soleil) og tage ind og se det. Når først, man har set amerikansk cirkus, så gider man ikke i danske igen - det er helt fantastisk med 3 scener, hvor der foregår noget på min. 2 af scenerne af gangen. Det er så overvældende, at man næsten ikke kan følge med (SeaWorld, Disney, NASA rumstation, aligator klapning osv. som hører til i Florida kommer nok helt af sig selv).
jun 2005
okt 2009
Ja der var udsigt for orkan i løbet af de sidste to uger hvor jeg har været her, men vi har intet mærket. heldigvis! Men ja her er virkelig varmt! og klistende, lidt uheldig tid på året jeg er her. sådan var det også i den sommerferie vi var her.
- Haha hvor pudsigt! Ja jeg har sgu været en bette skid engang, er jeg skam også stadig forhold til andre på min alder, men er nok groet en del siden Haha, jeg Montana damen har vi skam også endnu i fineste forstand!:) Hmm kan ikke helt huske Melissa, men det kan min søster nu nok og ja det var da ret tilfældigt at vi lige skulle træffes igen
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Så forleden en der havde en military hest tilsalg, som efter sigende skule være danmarks top 10 bedste (påstod hun) og have kapacitet til at komme lidt længere - hun ville sælge den fordi hun SELV vil længere... og her tænker man så, hmm jamen du har lige selv sagt at dine gen hest godt kan komme længere endnu, hvorfor rider du den så ikke det længere??
så ja undgå sådan noget ^^
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Jeg kan ikke lide din liste start, som jeg gætter på, stammer fra HN?
Og INGEN hest er komplet trafiksikker ;), men du nævner hendes trafiksikkerhed i annoncen også, altså en unødvendig gentagelse, det samme gælder hendes uddannelsesniveau ig temperrament..
Jeg vil hellere se et flow i teksten, synes simeplthen ikke, det er pænt og sjældent helt korrekt, men det første man læser og dømmer på..
"hvor hun kan tændes og slukkes efter rytters behov", denne sætning, ville jeg rigtig gerne omformuleret, en hest kan ikke tændes og slukkes som en kontakt, men den kan evt tilpasse sig sin rytters temperament..
"Uddannelsesmæssigt har fokus været på, at grundridningen skal være fuldstændig på plads, før øvelserne påbegyndes. Hun er redet for sæde og ben med lette signaler, hvor den korrekte bæring og brug af ryg og bagpart er blevet prioriteret højest."
"Hun er med tidligere rytter trænet i øvelserne til de første af LA-klasserne, hvor hun var meget lærenem og flytter sig let for hjælperne, så sidebevægelser kom helt naturligt første gang, dette blev prøvet og var stærk i øvelserne i sin tid.
Dette kan dog desværre ikke vises ved nuværende rytter, der ikke selv er så langt uddannelsesmæssigt, så Cherie er på nuværende tidspunkt ikke på dette niveau, men burde relativt hurtigt kunne få genopfrisket øvelserne."
Den kunne kortes og give bedre flow:
Hun er redet for sæde og ben med lette signaler, hvor der er lagt vægt på en solid grundridning med korrekt bæring, samt brug af ryg og bagpart.
Hun er ved tidligere rytter trænet i øvelser til LA-niveau, og var meget stærk i sine øvelser. Nuværende rytter er dog ikke så langt i uddannelses-niveau, så det er ikke vedligeholdt, men burde relativt hurtig kunne genopfriskes.
Så ville jeg gerne have den med berider osv ind her
"Cherie er desuden den type hest, der ikke bliver hidsig eller træls af at stå nogle dage, men er stadig lydhør og opmærksom på sin rytter."
Kunne man finde et lidt mere charmerende udtryk, end hidsig eller træls? Evt skrive, at hun stadig er den samme, selvom hun står nogle dage?
Og så mener jeg personligt, at hvis hesten skal koste 40.000,- så er dette irrelevant info:
Hun er passet med vaccination, smed (går uden sko), ormekur osv.
Håber ikke, jeg er for hård i min kritik, mine egne annoncer og jo ikke bedre, men det er altid nemmest at rette andres ikke
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Prisen skal selvfølgelig sættes på den endelige annonce og mht til pris er 40.000 måske stadig i overkanten og dette er udelukkende baseret på markedet her og nu. Priserne var ekstremt høje for et par år siden som du også selv nævner og personligt synes jeg hestene faktisk skal sælges langt "under" pris og man nærmest skal forære dem væk i dag. (Altså i min mening bliver nogle heste solgt for billigt.) Men med udgangspunkt i at jeg selv sælger en hoppe der på flere områder minder om din som står til 50.000 og den får jeg dårligt henvendelser på og nogle af de bud jeg har fået hedder 35.000 (hvilket jeg ikke sælger den for). Som sammenligning er min også hoppe, f. 2001 og 167 cm stg. den bliver startet på distriktsplan i LA1 og LA2 og springer lideledes LB med rutine og påbegyndt LA. Har gennemført distanceridt og trænet i terrænspringning. Så min er "mere" værd som stævnehest (læs objektivt, intet ondt ment) til gengæld lyder din lettere at håndtere og er uden hoppemanerer, altså scorer din højere her. De minder om hinanden, idet min er oldenborg blanding men ligner oldenborg mest. Din har så lidt bedre stamme idet afkom kam få bordeaux pas. Det er udelukkende ment som at du får noget at sammenligne med og give dig indblik i hvordan markedet er for sælger.
Når du skal til at sætte billeder på en annonce vil jeg råde dig til at tænke meget over at få nogen med stort overtræd og vægten på bagparten. Eftersom det er det du skriver der er lagt meget vægt på i hestens træning, men på dens profil er der faktisk kun et rigtig godt billedet hvor den er godt op ad bakke og ser energisk ud. Flere af de andre kan jeg godt se den har et stort overtræd men på et ser den ud til at gå på 3 spor og andre virker den bare ikke særligt musuløs og rundet gennem hele overlinien. Igen som konkurrencerytter, skulle jeg købe ville jeg hurtigt sortere den fra hvis ikke billederne viser den gode grundridning gennem muskler og umiddelbar bæring.
Håber du kan bruge det til noget
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 110 Heste: 6 Emner: 104 Svar: 1.313
Men prøv at se min annonce, kort og kontant, men stadig med al den information en evt køber har brug for. Nemt og overskueligt, og hvis man vil vide mere kan man ringe.
Igen ved jeg godt at det er meget forskellige heste og forskellige købere. Men synes at enkelthed er på sin plads i denne sammenhæng.
jun 2005
Mitho's heste: Hold da op! Mange tak for rettelserne! De vil helt sikkert blive taget med - dog kan jeg godt lide punkterne (som helt korrekt stammer fra HN), da det giver eventuel køber mulighed for hurtigt at overskue om det nogenlunde er det de leder efter, før de behøver gå i gang med at læse teksten
Sisse J: Tak - det giver helt sikkert noget at gå ud fra - jeg ville være træt af på nuværende tidspunkt at sætte hende under 40.000, når vi også har et helt år til at finde den rigtige - og ja hendes kæmpe ulempe er, at hun ikke er startet, hvilket er synd, da hun sagtens kunne gå de mindre LA'er til gode procenter, da jeg red hende for et par år siden, før min søster overtog hende. Men hvis din er sat til 50.000, så synes jeg måske heller ikke 40.000 er helt ude i skoven
Camilla Søe: Sådan en annonce er faktisk lige præcis sådan en, jeg normalt selv ville springe over, da jeg lidt tænker, at ejer ikke selv har taget sig tid til at beskrive hesten ordentligt Jeg kan godt lide annoncer med lidt "fyld" på Men der er vi jo alle sammen så forskellige - og netop derfor er det jo godt at høre, hvad andre også synes om annoncen før det bliver smidt på nettet ;-P
feb 2007
Jeg kan så også bedst lide annoncer, der beskriver hestens personlighed og har noget fyld, men det kommer jo meget an på, hvad type rytter man er, og om man kun er interesseret i at kende hestens kvalifikationer
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 3
hvis hesten sættes til salg herinde kan man lave en kort og overskuelig annonce og så ellers henvise til dens profil, hvor der kan være en mere "fyldig" beskrivelse.
jeg kikker gerne begge dele hvis der er en interessant annonce
hilsen Anita
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
jun 2005
MiTho's heste: Det er også rigtigt, den del havde jeg ikke lige tænkt over, men som regel har man jo nogle faste ting, man ikke vil fravige, f.eks. alder, højde, køn osv. Så der synes jeg man lige så godt kan gøre det nemmere for folk at vælge en annonce fra pga. punkterne, da hesten nok alligevel vil blive valgt fra. Mht. L-niveau kan jeg udmærket godt se, hvad du mener, men der ved jeg virkelig ikke, om jeg så skulle skrive LC eller LA, eftersom hun principielt ikke bliver redet i øvelser højere end LC (hun øver vist også schenkelvigninger i skridt, så måske LB), men har været trænet i øvelserne til LA.
Anita: Jeg regner ikke med at sætte hende herinde, da jeg tit synes, at HG er for useriøst og søgefunktionerne for dårlige. Måske annoncen også bliver lagt herop, da det er ret billigt at blive VIP, men som udgangspunkt er dette ikke det primære sted, som hun vil blive sat til salg.
Sisse J: Vi har også tid og tålmodighed til at vente på den rigtige, når vi begynder at overveje det ét år før, så at der ikke lige kommer en hel masse henvendelser med det samme, gør heller ikke noget. Jeg ved godt, at det ikke er en "kup"-pris, da heste bliver solgt utrolig billigt for tiden, men til gengæld er vi villige til at forhandle pris til den rigtige rytter (Når folk HAR prøvet den )
feb 2007
Kritik af annonce