{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik uge 47 (dyrlæge) hvem skal jeg vælge?
  • #1   24. sep 2011 Jeg har været i praktik ude på hestehospitalet himmerland. Det var rigtig spændende.. Deet ligger godt nok i Aalestrup, men det er nu heller ikke langt fra Aars

• #2   24. sep 2011 Kan du fortælle lidt om hvad du lavede osv?

• #3   24. sep 2011 jamen som regel kørte jeg med Charlotte der ude fra, og der var vi ude ved noget forskelligt. En gang i mellem var jeg også inde på klinikken og ellers skulle hestene selvfølgelig lukkes ud og ind og der skulle gives halm og foder.

Hjemme på klinikken var jeg bl.a. med til:
    - et utal af halthedsundersøgelser
    - tandraspning
    - inseminering
    - blokader
    - div røntgenundersøgelser
    - kiggede i mikroskop
    - rengøring af kastreringssæt
    - dagen inden jeg skulle slutte der ude kom der en hest ind, med det ene øje hængende ud af hovedet, så der nåde jeg desværre ikke og følge det videre forløb

Ude var jeg bl.a. med til:
    - Tandraspning
    - Halthedsundersøgelser
    - Ude at tjekke hopper efter foling
    - Et føl der havde rykket alt over i det ene ben
    - aflivning
    - Var det ikke fordi det var om natten, ville de også godt have haft mig med ude at se et føl der skulle skæres ud af hoppen

Det var bare en del af de ting jeg var med til smiley Grunden til at jeg bedst kunne lide at være med ude at køre er, at der var der ligesom mere tid til at snakke om, hvad der var sket, behandling, videre forløb og sådan smiley

• #4   24. sep 2011 Det var selvfølgelig ikke det hele jeg var lige meget med i. Nogle tingene kunnej eg af gode grunde kun være mere eller mindre tilskuer til, men det var nu også lærerigt smiley

• #5   24. sep 2011 Det lyder spændene smiley
    Tror jeg ville undersøge det nærmere, tak for henvenelsen!

• #6   24. sep 2011 Jeg synes det var superspændende!;)

I folkeskolen var jeg hos en smådyrsdyrlæge, godt nok oppe i Aalborg. Det var også rigtig spændende! Men ved småsyrsdyrlægerne er det MEGET forskelligt, hvad man får lov til som praktikant.. Der hvor jeg var, var jeg med i ALT. Kender til gengæld andre der har været andre steder, de måtte INTET..

• #7   24. sep 2011 Jeg skal kun i praktik i uge 47 smiley
    Og ville rigtig gerne være med i meget smiley

• #8   24. sep 2011 Som sagt er det meget forskelligt fra sted til sted. Kender ikke rigtigt til dyrlægerne her nede, da jeg oprindeligt er fra Aalborg af;)

• #9   24. sep 2011 Dyrelægerne Nørhald, de er super dygtige!(-:
    De holder til i Gjerlev, lidt uden for Randers. ;D

Kommentér på:
Praktik uge 47 (dyrlæge) hvem skal jeg vælge?

Annonce